Yapılan bu araştırma spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin benlik saygısı ve narsistlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla dizayn edilmiştir. Bu çalışma doğrultusunda Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören 60 erkek ve 46 kız öğrenci çalışmaya gönüllü olarak katılmıştır. Bu araştırmada tarama yöntemi uygulanmıştır ve araştırma grubuna anket uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanmış kişisel bilgi formuna ek olarak katılımcıların benlik saygısını belirlemek için Rosenberg (1965) tarafından geliştirilen 10 maddelik benlik saygısı alt kategorisi ölçeği kullanılmıştır. Grubun narsistlik özelliklerini belirlemek için ise Ames, Rose ve Anderson (2006) tarafından geliştirilen Narsistik Kişilik Envanteri kullanılmıştır. Toplanan veriler dijital ortama aktarılıp SPSS 20.0 paket programı ile istatiksel analizi yapılmıştır. Ölçeklerin normallik dağılımını ölçmek için normallik testi, ölçekler arası değerlendirme için ise korelasyon testi uygulanmıştır. Cinsiyetin farklılık oluşturup oluşturmadığını belirlemek için t-testi ve diğer değişkenler için OneWay Anova testi kullanılmıştır. T-testi sonucunda kadın katılımcıların benlik saygısının erkek katılımcılara göre daha fazla olduğu narsistlik düzeylerinde ise erkek katılımcılar kız katılımcılara göre daha fazla narsistlik seviyesi olduğu belirlenmiştir. Yapılan ANOVA testinde yaşı grubun en genç katılımcıları olan 18-20 yaş grubunun benlik saygısının diğer yaş gruplarına göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Narsizm düzeyinde ise 24-26 yaş grubunun diğer yaş gruplardan daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Korelasyon testi sonucu ölçekler incelendiğinde ise pozitif anlamlı sonuçlar bulgulanmıştır.
Altıok, H. Ö., Nurcan, E. K., ve Koruklu, N. (2010). üniversite öğrencilerinin benlik saygı
düzeyi ile ilişkili bazı değişkenlerin incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 99-120.
Altun, R. (2015). Üniversite öğrencilerinde dindarlık ve narsisizm ilişkisi (Sinop örneği)
(Doktora Tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
Altunay, A., Öz, F. (2006) Hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinin benlik kavramı. Hemşirelik
Yüksekokulu Dergisi, (131), 46-59.
Ames, D. R., Rose, P., ve Anderson, P. C. (2006), The Npı-16 as a short measure of
narcissism. Journal of Research in Personality, 40, 440-450.
Arıcak, O. (2005). Üniversite öğrencilerinde benlik saygısı. Psikoloji Çalışmaları, 25, 19-30.
Aslan, M., Havva Şeyma, M., ve Yıldız, M. (2016). Narsistik kişilik ile affedicilik arasındaki
ilişkinin incelenmesi. 2. Uluslararası Çin’den Adriyatik’e Sosyal Bilimler Kongresi,
147-153.
Atay S. (2009). Narsistik Kişilik Envanteri’nin Türkçe’ye standardizasyonu. Gazi Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11, 181-196.
Aydın, O., (2019). Üniversitede öğrenim gören elit düzey bocce sporcularının rekreasyon
faaliyetlerine yönelik tatmin ve benlik algısı düzeyleri arasındaki ilişkinin
incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,
Bartın.
Biddle, M. (2015). Study: Men tend to be more narcissistic than women, 07.06.2023 tarihinde
Https://Www.Buffalo.Edu/News/Releases/2015/03/009.Html adresinden alınmıştır.
Bradlee, P. M., ve Emmons, R. A. (1992). Locating narcissism within the interpersonal
circumplex and the five-factor model. Personality And Individual Differences, 13(7),
821-830.
Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, O. E., Karadeniz, S., ve Demirel, F. (2012).
Bilimsel araştırma yöntemleri (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Doğaner, B. (2014). Romantik ilişkileri olan üniversite öğrencilerinin narsistik kişilik eğilimi
düzeylerine göre ilişki bağlanımı, ilişki doyumu ve benlik saygılarının incelenmesi:
İstanbul ili örneği. (Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler
Enstitüsü, İstanbul.
Erman K. A., Şahan A., Can S., (2007). Sporcu bayan ve erkeklerin benlik saygısı
düzeylerinin karşılaştırılması. 8. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Antalya,
Turkey.
Ersoy, S. (2013). Determination of narcissistic tendencies of the students in secondary
education institutions. International Periodical For The Languages, Literature and
History of Turkish or Turkic, 8(12), 533-542.
Foster, J. D., Campbell, W. K., ve Twenge, J. M. (2003). Individual differences in narcissism:
Inflated self-views across the lifespan and around the world. Journal of Research in
Personality, 37(6), 469– 86.
Geukes, K., Nestler, S., Hutteman, R., Dufner, M., Küfner, A. C. P., Egloff, B., Denissen, J. J.
A., ve Back, M. D. (2017). Puffed-up but shaky selves: State Self-esteem level and
110
variability in narcissists. Journal of Personality and Social Psychology, 112(5), 769-
786.
Grijalva, E., Newman, D. A., Tay, L., Donnellan, M. B., Harms, P. D., Robins, R.W., ve Yan,
T. (2015). Gender differences in narcissism: a meta-analytic review. Psychological
Bulletin, 141, 261-310.
Gülmez, N. (2009). Narsistik liderlik. (Yüksek Lisans Tezi), Marmara Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Hamedoğlu, M. A. (2009). Örgütsel narsisizm düzeyine ilişkin yönetici ve öğretmen algıları.
(Doktora Tezi), Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
İnanç, N. (1997). Üniversite öğrencilerinin benlik saygısı düzeyleri ile akademik başarıları
arasındaki başarının incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Gaziantep Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
Jersild, A. (1963). Gençlik psikolojisi (N. Özgür Çevirisi). İstanbul: Eko Matbaası.
Kaplan, V. (2021). Lise öğrencilerinin narsistik hayranlık ve rekabet ile benlik saygıları
arasındaki ilişkinin incelenmesi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim
Fakültesi Dergisi, 3(1), 61-81.
Karadağ, G., Güner, İ., Çuhadar, D., Uçan, Ö. (2008). Gaziantep Üniversitesi Yüksekokulu
hemşirelik öğrencilerinin benlik saygıları. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 3, 29-42.
Karasar, N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar-ilkeler-yöntemler. (28. Baskı).
Ankara: Nobel.
Karataş, S., ve Taş, A. (2017). İlk ve ortaokuldaki öğretmenlerin narsistik kişilik eğilimleri ile
örgütsel özdeşleşme düzeyi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi
Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 92-121.
Kariman İ. (2005). Karadeniz Teknik Üniversitesi Trabzon Sağlık Yüksekokulu
öğrencilerinin benlik saygıları ve atılganlık düzeylerinin bazı değişkenler açısından
incelenmesi. Cü Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 9, 24-31.
Kiraz, C. (2011). Eğitim fakültesi öğrencilerinin empatik eğilimleri ile narsistik kişilik
özellikleri. (Yüksek Lisans Tezi), Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,
Eğitim Yönetimi ve Denetimi Yüksek Lisans Programı, İstanbul.
Knox, M., Funk, J., Elliot, R., ve Bush, E. G. (1998). Adolescents' possible selves and their
relationship to global self-esteem. Sex Roles, 39(1-2), 61-80.
Kocakula, Ö. (2012). Narsistik ve obsesif kompulsif kişilik bozukluklarının kararsüreçlerine
etkisi. (Yüksek Lisans Tezi), Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
Kohut, H. (1968). The psychoanalytic treatment of narcissistic personality disordersoutline of
a systematic approach. Psychoanalytic Study of The Child, 23, 86- 113.
Koşan, Y. (2015). Üniversite öğrencilerinin facebook kullanımının narsisizm ve saldırganlık
düzeyleri ile ilişkisinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Yüzüncü Yıl Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.
Kulaksızoğlu, A. (2000). Ergenlik psikolojisi. Ankara: Remzi Kitapevi.
Levy, K. N., Ellison, W. D., ve Reynoso, J. S. (2011). A historical review of narcissism and
narcissistic personality. In W. K. Campbell ve J. D. Miller (Eds.), The handbook of
narcissism and narcissistic personality disorder, theoretical approaches, empirical
findings, and treatments (Pp. 3-13). Hoboken, Nj: John Wiley & Sons, Inc.
Määttä, K., ve Uusiautti, S. (2012). How to raise children to be good people? Analytic
Teaching and Philosophical Praxis, 33(1), 83-91.
Maşrabacı, T. S., (1994). Hacettepe Üniversitesi birinci sınıf öğrencilerinin benlik saygısı
düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. (Doktora Tezi), Hacettepe
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Mcgregor, I., Nail, P. R., Kocalar, D., ve Haji, R. (2007). Smug, low empathy: a side-effect of
praising narcissists. (Unpublished Manuscript), York University.
Mehdizadeh, S. (2010). Self-presentation 2.0: Narcissism and self-esteem on facebook.
Cybersychology, Behaviour And Social Networking, 357-358.
Orhan, G. (2014). Narsisizm etiyolojisi ve dindarlıkla ilişkisi. (Yüksek Lisans Tezi), Erciyes
Üniversitesi, Kayseri.
Özel, B. (2019). Üniversite öğrencilerinin rekreasyon faaliyetlerine yönelik yaşam doyum,
tatmin ve benlik saygısı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yüksek Lisans
Tezi), Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bartın.
Paulhus, D. L. (2001). Normal narcissism: Two minimalist accounts. Psychological Inquiry,
12(4), 228-230.
Paulhus, D. L., ve Williams, K. M. (2002). The dark triad of personality: Narcissism,
machiavellianism, and psychopathy. Journal of Research İn Personality, 36(6), 556-
563.
Piff, P. K. (2014). Wealth and The inflated self class, entitlement, and narcissism. Personality
and Social Psychology Bulletin, 40(1), 34-43.
Rogers, C. (1980). The foundations of the person-centered approach: a way of being.
Rosenberg, M. (1965). Society and the adolescent self-ımage, New Jersey: Princeton
University Press.
Rosenberg, M. (1965).v(Akt. Dilmaç ve Ekşi 2008). Society and the adolescent self-ımage.
New Jersey: Princeton University Press.
Salman-Akhtar, M. D., ve Thomson, J. A. (1982). Overview: Narcissistic personality
disorder. American Journal of Psychiatry, 139(1).
Super, D. E. (1963). Career development: self-concept theory. New York: Colombia
University Teachers College Press.
Taşgit, M. S. (2012). Üniversite öğrencilerinin benlik saygısı ve karar verme düzeylerinin
incelenmesi. (Doktora Tezi), Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler
Enstitüsü Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı.
Tazegül, Ü. (2013). Bayan badmintoncuların benlik saygısı ve narsisizm düzeyi arasındaki
ilişkinin incelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(8), 983-
996.
Twenge, J. M., ve Campbell, W. K. (2010). Narsisizm illeti (Çev. Özlem Korkmaz) İstanbul:
Kaktüs Yayınları.
Twenge, J. M., Konrath, S., Foster, J. D., Campbell, W. K., ve Bushman, B. J. (2008). Egos
inflating over time: a cross-temporal meta-analysis of the narcissistic personality
inventory. Journal of Personality, 76(4), 875–901.
Twenge, J., ve Campbell, W. (2015). Asrın vebası: Narsizim illeti. (Çev. Korkmaz, Ö),
İstanbul: Kaknüs Yayınları.
Uçar, M. E., ve Konal, B. (2018). Öğretmenler ile lise ve üniversite öğrencilerindeki
narsisizm kişilik özellikleri benlik saygısı ve duygu gereksinimi arasındaki ilişkiler.
Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(14), 92-136.
Vazire, S., L. P., Rentfrow, P. J., ve Gosling, S. D. (2008). Portrait of a narcissist:
Manifestations of narcissism in physical appearance. Journal of Research in
Personality, 42, 1439–1447.
Vernon, P. A., Villani, V. C., Vickers, L. C., ve Harris, J. A. (2008). A behavioral genetic
investigation of the dark triad and the big 5. Personality and Individual Differences,
44(2), 445-452.
Yabancı, C. (2019). Lise öğrencilerinin sosyal medyaya ilişkin tutumları ile narsisizm ve
yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Bursa
Uludağ Üniversitesi.
Yörükoğlu, A. (1985). Gençlik çağı. Ankara: Tisa Matbaası.
Yumuşak, A. (2013). Üniversite öğrencilerinin flört şiddetine yönelik tutumları, toplumsal
cinsiyetçilik ve narsisistik kişilik özellikleri arasındaki ilişki. (Yüksek Lisans Tezi),
Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
Yüksekkaya, S. (1995). Üniversite öğrencilerinde benlik saygısının çeşitli değişkenler
açısından incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri
Enstitüsü, İzmir.
Year 2024,
Volume: 5 Issue: 2, 93 - 112, 30.08.2024
Altıok, H. Ö., Nurcan, E. K., ve Koruklu, N. (2010). üniversite öğrencilerinin benlik saygı
düzeyi ile ilişkili bazı değişkenlerin incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 99-120.
Altun, R. (2015). Üniversite öğrencilerinde dindarlık ve narsisizm ilişkisi (Sinop örneği)
(Doktora Tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
Altunay, A., Öz, F. (2006) Hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinin benlik kavramı. Hemşirelik
Yüksekokulu Dergisi, (131), 46-59.
Ames, D. R., Rose, P., ve Anderson, P. C. (2006), The Npı-16 as a short measure of
narcissism. Journal of Research in Personality, 40, 440-450.
Arıcak, O. (2005). Üniversite öğrencilerinde benlik saygısı. Psikoloji Çalışmaları, 25, 19-30.
Aslan, M., Havva Şeyma, M., ve Yıldız, M. (2016). Narsistik kişilik ile affedicilik arasındaki
ilişkinin incelenmesi. 2. Uluslararası Çin’den Adriyatik’e Sosyal Bilimler Kongresi,
147-153.
Atay S. (2009). Narsistik Kişilik Envanteri’nin Türkçe’ye standardizasyonu. Gazi Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11, 181-196.
Aydın, O., (2019). Üniversitede öğrenim gören elit düzey bocce sporcularının rekreasyon
faaliyetlerine yönelik tatmin ve benlik algısı düzeyleri arasındaki ilişkinin
incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,
Bartın.
Biddle, M. (2015). Study: Men tend to be more narcissistic than women, 07.06.2023 tarihinde
Https://Www.Buffalo.Edu/News/Releases/2015/03/009.Html adresinden alınmıştır.
Bradlee, P. M., ve Emmons, R. A. (1992). Locating narcissism within the interpersonal
circumplex and the five-factor model. Personality And Individual Differences, 13(7),
821-830.
Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, O. E., Karadeniz, S., ve Demirel, F. (2012).
Bilimsel araştırma yöntemleri (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Doğaner, B. (2014). Romantik ilişkileri olan üniversite öğrencilerinin narsistik kişilik eğilimi
düzeylerine göre ilişki bağlanımı, ilişki doyumu ve benlik saygılarının incelenmesi:
İstanbul ili örneği. (Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler
Enstitüsü, İstanbul.
Erman K. A., Şahan A., Can S., (2007). Sporcu bayan ve erkeklerin benlik saygısı
düzeylerinin karşılaştırılması. 8. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Antalya,
Turkey.
Ersoy, S. (2013). Determination of narcissistic tendencies of the students in secondary
education institutions. International Periodical For The Languages, Literature and
History of Turkish or Turkic, 8(12), 533-542.
Foster, J. D., Campbell, W. K., ve Twenge, J. M. (2003). Individual differences in narcissism:
Inflated self-views across the lifespan and around the world. Journal of Research in
Personality, 37(6), 469– 86.
Geukes, K., Nestler, S., Hutteman, R., Dufner, M., Küfner, A. C. P., Egloff, B., Denissen, J. J.
A., ve Back, M. D. (2017). Puffed-up but shaky selves: State Self-esteem level and
110
variability in narcissists. Journal of Personality and Social Psychology, 112(5), 769-
786.
Grijalva, E., Newman, D. A., Tay, L., Donnellan, M. B., Harms, P. D., Robins, R.W., ve Yan,
T. (2015). Gender differences in narcissism: a meta-analytic review. Psychological
Bulletin, 141, 261-310.
Gülmez, N. (2009). Narsistik liderlik. (Yüksek Lisans Tezi), Marmara Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Hamedoğlu, M. A. (2009). Örgütsel narsisizm düzeyine ilişkin yönetici ve öğretmen algıları.
(Doktora Tezi), Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
İnanç, N. (1997). Üniversite öğrencilerinin benlik saygısı düzeyleri ile akademik başarıları
arasındaki başarının incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Gaziantep Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
Jersild, A. (1963). Gençlik psikolojisi (N. Özgür Çevirisi). İstanbul: Eko Matbaası.
Kaplan, V. (2021). Lise öğrencilerinin narsistik hayranlık ve rekabet ile benlik saygıları
arasındaki ilişkinin incelenmesi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim
Fakültesi Dergisi, 3(1), 61-81.
Karadağ, G., Güner, İ., Çuhadar, D., Uçan, Ö. (2008). Gaziantep Üniversitesi Yüksekokulu
hemşirelik öğrencilerinin benlik saygıları. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 3, 29-42.
Karasar, N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar-ilkeler-yöntemler. (28. Baskı).
Ankara: Nobel.
Karataş, S., ve Taş, A. (2017). İlk ve ortaokuldaki öğretmenlerin narsistik kişilik eğilimleri ile
örgütsel özdeşleşme düzeyi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi
Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 92-121.
Kariman İ. (2005). Karadeniz Teknik Üniversitesi Trabzon Sağlık Yüksekokulu
öğrencilerinin benlik saygıları ve atılganlık düzeylerinin bazı değişkenler açısından
incelenmesi. Cü Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 9, 24-31.
Kiraz, C. (2011). Eğitim fakültesi öğrencilerinin empatik eğilimleri ile narsistik kişilik
özellikleri. (Yüksek Lisans Tezi), Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,
Eğitim Yönetimi ve Denetimi Yüksek Lisans Programı, İstanbul.
Knox, M., Funk, J., Elliot, R., ve Bush, E. G. (1998). Adolescents' possible selves and their
relationship to global self-esteem. Sex Roles, 39(1-2), 61-80.
Kocakula, Ö. (2012). Narsistik ve obsesif kompulsif kişilik bozukluklarının kararsüreçlerine
etkisi. (Yüksek Lisans Tezi), Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
Kohut, H. (1968). The psychoanalytic treatment of narcissistic personality disordersoutline of
a systematic approach. Psychoanalytic Study of The Child, 23, 86- 113.
Koşan, Y. (2015). Üniversite öğrencilerinin facebook kullanımının narsisizm ve saldırganlık
düzeyleri ile ilişkisinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Yüzüncü Yıl Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.
Kulaksızoğlu, A. (2000). Ergenlik psikolojisi. Ankara: Remzi Kitapevi.
Levy, K. N., Ellison, W. D., ve Reynoso, J. S. (2011). A historical review of narcissism and
narcissistic personality. In W. K. Campbell ve J. D. Miller (Eds.), The handbook of
narcissism and narcissistic personality disorder, theoretical approaches, empirical
findings, and treatments (Pp. 3-13). Hoboken, Nj: John Wiley & Sons, Inc.
Määttä, K., ve Uusiautti, S. (2012). How to raise children to be good people? Analytic
Teaching and Philosophical Praxis, 33(1), 83-91.
Maşrabacı, T. S., (1994). Hacettepe Üniversitesi birinci sınıf öğrencilerinin benlik saygısı
düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. (Doktora Tezi), Hacettepe
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Mcgregor, I., Nail, P. R., Kocalar, D., ve Haji, R. (2007). Smug, low empathy: a side-effect of
praising narcissists. (Unpublished Manuscript), York University.
Mehdizadeh, S. (2010). Self-presentation 2.0: Narcissism and self-esteem on facebook.
Cybersychology, Behaviour And Social Networking, 357-358.
Orhan, G. (2014). Narsisizm etiyolojisi ve dindarlıkla ilişkisi. (Yüksek Lisans Tezi), Erciyes
Üniversitesi, Kayseri.
Özel, B. (2019). Üniversite öğrencilerinin rekreasyon faaliyetlerine yönelik yaşam doyum,
tatmin ve benlik saygısı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yüksek Lisans
Tezi), Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bartın.
Paulhus, D. L. (2001). Normal narcissism: Two minimalist accounts. Psychological Inquiry,
12(4), 228-230.
Paulhus, D. L., ve Williams, K. M. (2002). The dark triad of personality: Narcissism,
machiavellianism, and psychopathy. Journal of Research İn Personality, 36(6), 556-
563.
Piff, P. K. (2014). Wealth and The inflated self class, entitlement, and narcissism. Personality
and Social Psychology Bulletin, 40(1), 34-43.
Rogers, C. (1980). The foundations of the person-centered approach: a way of being.
Rosenberg, M. (1965). Society and the adolescent self-ımage, New Jersey: Princeton
University Press.
Rosenberg, M. (1965).v(Akt. Dilmaç ve Ekşi 2008). Society and the adolescent self-ımage.
New Jersey: Princeton University Press.
Salman-Akhtar, M. D., ve Thomson, J. A. (1982). Overview: Narcissistic personality
disorder. American Journal of Psychiatry, 139(1).
Super, D. E. (1963). Career development: self-concept theory. New York: Colombia
University Teachers College Press.
Taşgit, M. S. (2012). Üniversite öğrencilerinin benlik saygısı ve karar verme düzeylerinin
incelenmesi. (Doktora Tezi), Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler
Enstitüsü Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı.
Tazegül, Ü. (2013). Bayan badmintoncuların benlik saygısı ve narsisizm düzeyi arasındaki
ilişkinin incelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(8), 983-
996.
Twenge, J. M., ve Campbell, W. K. (2010). Narsisizm illeti (Çev. Özlem Korkmaz) İstanbul:
Kaktüs Yayınları.
Twenge, J. M., Konrath, S., Foster, J. D., Campbell, W. K., ve Bushman, B. J. (2008). Egos
inflating over time: a cross-temporal meta-analysis of the narcissistic personality
inventory. Journal of Personality, 76(4), 875–901.
Twenge, J., ve Campbell, W. (2015). Asrın vebası: Narsizim illeti. (Çev. Korkmaz, Ö),
İstanbul: Kaknüs Yayınları.
Uçar, M. E., ve Konal, B. (2018). Öğretmenler ile lise ve üniversite öğrencilerindeki
narsisizm kişilik özellikleri benlik saygısı ve duygu gereksinimi arasındaki ilişkiler.
Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(14), 92-136.
Vazire, S., L. P., Rentfrow, P. J., ve Gosling, S. D. (2008). Portrait of a narcissist:
Manifestations of narcissism in physical appearance. Journal of Research in
Personality, 42, 1439–1447.
Vernon, P. A., Villani, V. C., Vickers, L. C., ve Harris, J. A. (2008). A behavioral genetic
investigation of the dark triad and the big 5. Personality and Individual Differences,
44(2), 445-452.
Yabancı, C. (2019). Lise öğrencilerinin sosyal medyaya ilişkin tutumları ile narsisizm ve
yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Bursa
Uludağ Üniversitesi.
Yörükoğlu, A. (1985). Gençlik çağı. Ankara: Tisa Matbaası.
Yumuşak, A. (2013). Üniversite öğrencilerinin flört şiddetine yönelik tutumları, toplumsal
cinsiyetçilik ve narsisistik kişilik özellikleri arasındaki ilişki. (Yüksek Lisans Tezi),
Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
Yüksekkaya, S. (1995). Üniversite öğrencilerinde benlik saygısının çeşitli değişkenler
açısından incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri
Enstitüsü, İzmir.
Karavelioğlu, B., Karavelioğlu, M. B., & Ersoy, A. (2024). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Benlik Saygısı ile Narsist Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uluslararası Bozok Spor Bilimleri Dergisi, 5(2), 93-112.