Review Article
BibTex RIS Cite

Beden Eğitimi ve Spor Dersi Sınıf Değerlendirme Atmosferi: Ebelik ile Hemşirelik Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama

Year 2024, Volume: 5 Issue: 2, 126 - 132, 30.08.2024

Abstract

Çalışmada, beden eğitimi ve spor dersi sınıf değerlendirme atmosferinin ebelik ile hemşirelik bölümü öğrencileri gözüyle değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya ebelik bölümünden 75, hemşirelik bölümünden 214 olmak üzere toplam 289 üniversite öğrencisi katılım göstermiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak; Esentürk ve Yılmaz (2020) tarafından geliştirilen “Beden Eğitimi ve Spor Dersi Sınıf Değerlendirme Atmosferi Ölçeği” ile kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Veriler; betimsel istatistik yöntemler, t-testi ve tek yönlü varyans analizi (Anova) kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; spor ile ilgili yayınları okuyan öğrenciler lehine anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Bir diğer sonuca göre, beden eğitimi ve spor dersi sınıf değerlendirme atmosferinin, öğrenim görülen bölüme göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı görülmüştür.

References

  • Alkharusi, H., Aldhafri, S., Alnabhani, H., Alkalbani, M. (2014). Modeling the relationship between perceptions of assessment tasks and classroom assessment environment as a function of gender. Asia Pacific Education Researcher, 23(1), 93-104.
  • Ames, C. (1992). Achievement goals and the classroom motivational climate. In D. H. Schunk & J. Meece (Eds.), Student perceptions in the classroom (327-348). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • Büyüköztürk, Ş. (2013). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Carpenter, E.J. (2010). The tactical games model sport experience: an examination of student motivation and game performance during an ultimate frisbee unit. Doktora tezi, University of Massachusetts, Amherst.
  • Erdemli, A. (2008). Spor yapan insan. İstanbul: E Yayınları.
  • Esentürk O.K., Yılmaz, A. (2020). Beden eğitimi ve spor dersi sınıf değerlendirme atmosferi ölçeği (BESDSDAÖ): geçerlik ve güvenirlik çalışması. Turkish Studies, 15(1), 195- 211.
  • İpek Eren, D., Arslan, S. (2022). Beden eğitimi ve spor dersinin değerler eğitimine katkısının incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi (UGEAD), 8(1): 29-43.
  • Kartal, M., Bardakçı, S. (2018). SPSS ve AMOS uygulamalı örneklerle güvenirlik ve geçerlik analizleri, (1. Baskı). Ankara: Akademisyen Yayınevi.
  • Keleş, M., Yoncalık, O. (2019). Beden eğitimi ve spor dersi ve ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinde değerler eğitimi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(3), 230-237.
  • Kurt, H., Ekici, G., Gökmen, A., Aktaş, M., Aksu, Ö. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin biyoloji laboratuvarı sınıf çevresine ilişkin algılarına öğrenme stillerinin etkisi (Kolb Öğrenme Stili Modeli Örneği). Turkish Studies, 8(6), 157-177.
  • Petray, C.K. (1989). Organizing physical assessment (grades K-2): Strategies for the elementary physical education specialist (JOPERD), 60(6), 57-60.
  • Pringle, R. (2010). Finding pleasure in physical education: a critical examination of the educative value of positive movement affects. Quest, 62, 119-134.
  • Tezbaşaran, A.A. (1996). Likert tipi ölçek geliştirme kılavuzu. Ankara: Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Uçar, G. (2021). Lise öğrencilerinin sınıf değerlendirme atmosferi algılarının yabancı dil öğrenme kaygısını yordama gücü. Yüksek Lisans Tezi, Düzce Üniversitesi, Düzce.
  • Uğraş, S., Serbes, Ş. (2019). Beden eğitimi dersi mutluluk düzeyi ölçeği geçerlik ve güvenilirlik çalışması. Journal of Global Sport and Education Research, 2(2), 1-10).
  • Ulusoy, K., Dilmaç, B. (2016). Değerler eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Yücekaya, M.A. (2020). Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersi mutluluk düzeylerinin incelenmesi. International Journal of Mountaineering and Climbing, 3(1), 27-37.
  • Yücekaya, M.A., Sağın, A.E., Güllü, M. (2022). Beden eğitimi ve spor dersi lise değer ölçeği: Geçerlik ve güvenilirlik çalışması. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(2), 252- 266.
Year 2024, Volume: 5 Issue: 2, 126 - 132, 30.08.2024

Abstract

References

  • Alkharusi, H., Aldhafri, S., Alnabhani, H., Alkalbani, M. (2014). Modeling the relationship between perceptions of assessment tasks and classroom assessment environment as a function of gender. Asia Pacific Education Researcher, 23(1), 93-104.
  • Ames, C. (1992). Achievement goals and the classroom motivational climate. In D. H. Schunk & J. Meece (Eds.), Student perceptions in the classroom (327-348). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • Büyüköztürk, Ş. (2013). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Carpenter, E.J. (2010). The tactical games model sport experience: an examination of student motivation and game performance during an ultimate frisbee unit. Doktora tezi, University of Massachusetts, Amherst.
  • Erdemli, A. (2008). Spor yapan insan. İstanbul: E Yayınları.
  • Esentürk O.K., Yılmaz, A. (2020). Beden eğitimi ve spor dersi sınıf değerlendirme atmosferi ölçeği (BESDSDAÖ): geçerlik ve güvenirlik çalışması. Turkish Studies, 15(1), 195- 211.
  • İpek Eren, D., Arslan, S. (2022). Beden eğitimi ve spor dersinin değerler eğitimine katkısının incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi (UGEAD), 8(1): 29-43.
  • Kartal, M., Bardakçı, S. (2018). SPSS ve AMOS uygulamalı örneklerle güvenirlik ve geçerlik analizleri, (1. Baskı). Ankara: Akademisyen Yayınevi.
  • Keleş, M., Yoncalık, O. (2019). Beden eğitimi ve spor dersi ve ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinde değerler eğitimi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(3), 230-237.
  • Kurt, H., Ekici, G., Gökmen, A., Aktaş, M., Aksu, Ö. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin biyoloji laboratuvarı sınıf çevresine ilişkin algılarına öğrenme stillerinin etkisi (Kolb Öğrenme Stili Modeli Örneği). Turkish Studies, 8(6), 157-177.
  • Petray, C.K. (1989). Organizing physical assessment (grades K-2): Strategies for the elementary physical education specialist (JOPERD), 60(6), 57-60.
  • Pringle, R. (2010). Finding pleasure in physical education: a critical examination of the educative value of positive movement affects. Quest, 62, 119-134.
  • Tezbaşaran, A.A. (1996). Likert tipi ölçek geliştirme kılavuzu. Ankara: Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Uçar, G. (2021). Lise öğrencilerinin sınıf değerlendirme atmosferi algılarının yabancı dil öğrenme kaygısını yordama gücü. Yüksek Lisans Tezi, Düzce Üniversitesi, Düzce.
  • Uğraş, S., Serbes, Ş. (2019). Beden eğitimi dersi mutluluk düzeyi ölçeği geçerlik ve güvenilirlik çalışması. Journal of Global Sport and Education Research, 2(2), 1-10).
  • Ulusoy, K., Dilmaç, B. (2016). Değerler eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Yücekaya, M.A. (2020). Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersi mutluluk düzeylerinin incelenmesi. International Journal of Mountaineering and Climbing, 3(1), 27-37.
  • Yücekaya, M.A., Sağın, A.E., Güllü, M. (2022). Beden eğitimi ve spor dersi lise değer ölçeği: Geçerlik ve güvenilirlik çalışması. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(2), 252- 266.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Exercise and Sports Psychology
Journal Section 2024 Cilt: 5 Sayı : 2
Authors

Çağdaş Caz This is me

Fatih Akgül This is me

Abdullah Bora Özkara This is me

Publication Date August 30, 2024
Submission Date June 11, 2024
Acceptance Date August 17, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Caz, Ç., Akgül, F., & Özkara, A. B. (2024). Beden Eğitimi ve Spor Dersi Sınıf Değerlendirme Atmosferi: Ebelik ile Hemşirelik Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. Uluslararası Bozok Spor Bilimleri Dergisi, 5(2), 126-132.