The aim of this study is to examine the Instagram posts of Arkas Sports Club (Arkas Spor), Fenerbahçe Sports Club (Fenerbahçe Medicana), Galatasaray Sports Club (Galatasaray HDI Sigorta), Halkbank Sports Club (Halkbank) and Ziraat Bankası Sports Club (Ziraat Bankkart) teams in the 2024-2025 season SMS Group Efeler League of the Turkish Volleyball Federation (TVF) between February 1, 2025 and May 1, 2025. A total of 733 posts within the specified date range were examined using the content analysis method. The posts of the sports clubs were evaluated within the scope of the variables of post type, emoji usage status, content language and reason for sharing. The data obtained in the study were recorded in the ‘Office Excel’ environment. Descriptive data such as percentage and frequency were performed using the SPSS package program (SPSS 22.0, IBM). In the study, it was determined that sports clubs preferred photo posts more than video content. When the emoji usage variable is examined, it is seen that sports clubs frequently use emojis. According to the content language variable, it is determined that Fenerbahçe Medicana and Galatasaray HDI Sigorta prefer to use the official language, while Arkas Spor, Halkbank and Ziraat Bankkart stand out in using humorous language. It is determined that the reasons for sharing on the Instagram platform of sports clubs are mostly in the categories of match images, match information and after the match. According to the results obtained, it can be said that sports clubs tend to produce content related to the competition process in their Instagram posts, prefer photo content and use official language. It can be stated that humorous language and emoji are used selectively and strategically in the clubs' Instagram posts. In this context, it is predicted that it would be beneficial for sports clubs to develop strategies to increase fan interaction and support their video content production infrastructures.
Bu çalışmanın amacını Türkiye Voleybol Federasyonu (TVF) 2024-2025 sezonu SMS Grup Efeler Ligi’nde yer alan Arkas Spor Kulübü (Arkas Spor), Fenerbahçe Spor Kulübü (Fenerbahçe Medicana), Galatasaray Spor Kulübü (Galatasaray HDI Sigorta), Halkbank Spor Kulübü (Halkbank) ve Ziraat Bankası Spor Kulübü (Ziraat Bankkart) takımlarının 1 Şubat, 2025- 1 Mayıs, 2025 tarihleri arasındaki Instagram paylaşımlarının incelenmesi oluşturmaktadır. Araştırmada belirlenen tarih aralığındaki toplam 733 paylaşım içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Spor kulüplerinin paylaşımları; paylaşım türü, emoji kullanım durumu, içerik dili ve paylaşım nedeni değişkenleri kapsamında değerlendirilmiştir. Çalışmada elde edilen veriler ‘Office Excel’ ortamında kaydedilmiştir. Yüzde ve frekans gibi betimsel veriler SPSS paket programı (SPSS 22.0, IBM) aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada spor kulüplerinin fotoğraf paylaşımlarını video içeriklerine göre daha fazla tercih ettiği belirlenmiştir. Emoji kullanma durumu değişkenine incelendiğinde spor kulüplerinin emoji kullanımına sıklıkla yer verdikleri görülmüştür. İçerik dili değişkenine göre Fenerbahçe Medicana ve Galatasaray HDI Sigorta'nın resmi dil kullanımını tercih ettiği, Arkas Spor, Halkbank ve Ziraat Bankkart’ın ise mizahi dil kullanımında öne çıktığı belirlenmiştir. Spor kulüplerinin Instagram platformunda paylaşım nedenlerinin ise en fazla maç görüntüleri, maç bilgilendirmesi ve maç sonrası kategorilerinde olduğu belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre spor kulüplerinin Instagram paylaşımlarında müsabaka sürecine yönelik içerik üretimine yöneldikleri, fotoğraf içeriklerini tercih ettikleri ve resmi dil kullandıkları söylenebilir. Kulüplerin Instagram paylaşımlarında mizahi dil ve emoji kullanımına seçici ve stratejik bir şekilde yer verildiği ifade edilebilir. Bu doğrultuda spor kulüplerinin taraftar etkileşimini artırmaya yönelik stratejiler geliştirmelerinin ve video içerik üretim altyapılarını desteklemelerinin faydalı olabileceği öngörülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Faaliyetleri Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2025 |
Gönderilme Tarihi | 14 Haziran 2025 |
Kabul Tarihi | 28 Ağustos 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 2 |