Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı öz-yeterlik inançlarını belirlemek ve sınıf düzeyi, mezun olunan lise türü, cinsiyet, ağırlıklı genel not ortalaması, lisans yerleştirme sınavı puanı, anne eğitim düzeyi ve baba eğitim düzeyi değişkenleri açısından incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 öğretim yılında ülkemizin Doğu Anadolu Bölgesinde yer alan bir üniversitenin Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 198 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Tarama yöntemin kullanıldığı araştırmada veriler matematik okuryazarlık öz-yeterlik inanç ölçeği kullanılarak toplanmış ve istatistiksel olarak analiz edilmiştir.. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretmen adaylarının matematik okuryazarlık öz-yeterlik inançları ile ağırlıklı genel not ortalaması arasında pozitif yöne anlamlı bir korelasyon tespit edilmiştir. Ayrıca 4. sınıftaki öğretmen adaylarının öz-yeterlik inançlarının 2. sınıftaki öğretmen adaylarının öz-yeterlik inançlarından ve erkek öğretmen adaylarının öz-yeterlik inançlarının kızlarınkinden istatistiksel olarak önemli düzeyde yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca meslek lisesinden mezun olan öğretmen adaylarının öz-yeterlik inancı diğer liselerden mezun olanlardan istatistiksel olarak anlamlı düzeyde düşük olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak bulgular etkili matematik eğitimi açısından tartışılmıştır.
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı öz-yeterlik inançlarını belirlemek ve sınıf düzeyi, mezun olunan lise türü, cinsiyet, ağırlıklı genel not ortalaması, lisans yerleştirme sınavı puanı, anne eğitim düzeyi ve baba eğitim düzeyi değişkenleri açısından incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 öğretim yılında ülkemizin Doğu Anadolu Bölgesinde yer alan bir üniversitenin Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 198 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Tarama yöntemin kullanıldığı araştırmada veriler matematik okuryazarlık öz-yeterlik inanç ölçeği kullanılarak toplanmış ve istatistiksel olarak analiz edilmiştir.. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretmen adaylarının matematik okuryazarlık öz-yeterlik inançları ile ağırlıklı genel not ortalaması arasında pozitif yöne anlamlı bir korelasyon tespit edilmiştir. Ayrıca 4. sınıftaki öğretmen adaylarının öz-yeterlik inançlarının 2. sınıftaki öğretmen adaylarının öz-yeterlik inançlarından ve erkek öğretmen adaylarının öz-yeterlik inançlarının kızlarınkinden istatistiksel olarak önemli düzeyde yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca meslek lisesinden mezun olan öğretmen adaylarının öz-yeterlik inancı diğer liselerden mezun olanlardan istatistiksel olarak anlamlı düzeyde düşük olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak bulgular etkili matematik eğitimi açısından tartışılmıştır.
Bölüm | Articles |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2 |