Research Article
BibTex RIS Cite

MESLEKİ EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLER ÜZERİNDE AİLELERİN ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ VE HİTİT ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULLARI KARŞILAŞTIRMASI*

Year 2018, Volume: 4 Issue: 1, 58 - 67, 29.04.2018

Abstract

Meslek
eğitimi kişilerin geleceğine yön vermesi anlamında önemli ve değerli bir
süreçtir. İnsanın öncelikle yaşamını sürdürebilmek için yaptığı ancak
genellikle yoğun bir eğitim ve çalışma gerektiren bu süreç, 
hem bireysel hem de toplumsal olarak büyük önem
taşımaktadır. Öğrencilerin mesleki eğitim kurumlarını tercih sebepleri arasında
bu kurumların bilgi - beceri ve bu doğrultuda iş – meslek kazandırmaları
öncelikli sebepler arasında sayılırken, elbette öğrencilerin bireysel anlamda
tercih etmelerinin yanında toplumsal olarak da birçok neden sayılabilmektedir.
Bu nedenlerden bir tanesi de öğrencilerin aile istek ve beklentileridir. Tüm
yaşamları boyunca çocuklarına her alanda destek olan aileler, eğitimleri
noktasında da geleceklerini düşünerek onları etkileyebilmektedirler. Bu çalışma
mesleki eğitim gören üniversite öğrencileri üzerinde ailelerinin mesleki
eğitimi tercihlerinde hangi noktalarda daha etkili olduklarını analiz etmek
üzere yapılmıştır. Bu doğrultuda Atatürk Üniversitesi ve Hitit Üniversitesi Meslek
Yüksekokulları örneklem olarak seçilmiştir. Veriler anket yöntemi ile toplanmış
olup iki üniversite arasında karşılaştırma yapılarak öneriler sunulmuştur. 

References

  • REFERENCES Akbayır, K. (2017). Öğretmenlik Mesleğine Yönelmede Ailenin ve Branş Seçiminde Cinsiyetin Rolü, http://infobank.fedu.metu.edu.tr/ufbmek5/b_kitabi/PDF/OgretmenYetistirme/Bildiri/t271d.pdf. Date of Access: 25 August 2017.
  • Atli, A. and Kaya, A. ( 2015). Lise Öğrencilerinin Mesleki Değerlerinin İncelenmesi, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 12, Sayı 1, p.314-330.
  • Dinç, E. (2008). Meslek Seçiminde Etkili Faktörlerin İncelenmesi: Meslek Yüksekokulu – Muhasebe Programı Öğrencilerinin Üzerine Bir Araştırma, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (16), p. 90-106.
  • Erdoğan, S., Şanlı, H.S. ve Bekir, H.S. (2005). Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversite Yaşamına Uyum Durumları, Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), p. 479-496.
  • Kıyak, S. (2012). Genel Lise Öğrencilerinin Meslek Seçimi Yaparken Temel Aldığı Kriterler, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Korkut-Owen, F., Kepir, D.D., Özdemir, S., Ulaş, Ö. and Yılmaz, O. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Bölüm Seçme Nedenleri, Mersin University Journal of the Faculty of Education, Vol. 8, Issue 3, p.135-151, December.
  • Özsoy, G., Özsoy, S., Özkara, Y. and Memiş, A.D. (2010). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Tercih Etmelerinde Etkili Olan Faktörler, İlköğretim Online, 9(3), p.910-921.
  • Pekkaya, M. and Çolak, N. (2013) Üniversite Öğrencilerinin Meslek Seçimini Etkileyen Faktörlerin Önem Derecelerinin AHP ile Belirlenmesi, International Journal of Social Science, Volum 6, Issue 2, p. 797-818, February.
  • Sarıkaya, T. and Khorsid, L. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Meslek Seçimini Etkileyen Etmenlerin İncelenmesi: Üniversite Öğrencilerinin Meslek Seçimi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), p. 393-423.
  • Vurucu, F. (2010). Meslek Lisesi Öğrencilerinin Meslek Seçimi Yeterliliği ve Meslek Seçimini Etkileyen Faktörler, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yedi Tepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.

EVALUATING THE EFFECTS OF THE FAMILY ON THE STUDENTS OF VOCATIONAL EDUCATION: A COMPARISON OF ATATÜRK UNIVERSITY AND HİTİT UNIVERSITY VOCATIONAL COLLEGE*

Year 2018, Volume: 4 Issue: 1, 58 - 67, 29.04.2018

Abstract

 





Vocational education stands
as a crucial and invaluable process in regard to leading individuals to their future.
This process primarily initiated by the will to get by yet one requiring
individuals to study and strain hard holds significance both individually and
socially. Amogst the reasons why students
 choose such vocational institutes
come primarily the ability of these institutes to equip their learners with the
knowledge and skills required to find a job alongside many other social
motivations. One of such motivations is the expectation of the family. Supporting
their childen on all fields throughout their lives, families can also effect
their children considering their future. This study was designed to analyse on
which points the families are more effective regarding the vocational college
students. On that matter, Atatürk University and Hitit University Vocational
College were chosen as the samples. Datum were retreived through survey and
suggestion were put forward by comparing the two Universites.

References

  • REFERENCES Akbayır, K. (2017). Öğretmenlik Mesleğine Yönelmede Ailenin ve Branş Seçiminde Cinsiyetin Rolü, http://infobank.fedu.metu.edu.tr/ufbmek5/b_kitabi/PDF/OgretmenYetistirme/Bildiri/t271d.pdf. Date of Access: 25 August 2017.
  • Atli, A. and Kaya, A. ( 2015). Lise Öğrencilerinin Mesleki Değerlerinin İncelenmesi, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 12, Sayı 1, p.314-330.
  • Dinç, E. (2008). Meslek Seçiminde Etkili Faktörlerin İncelenmesi: Meslek Yüksekokulu – Muhasebe Programı Öğrencilerinin Üzerine Bir Araştırma, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (16), p. 90-106.
  • Erdoğan, S., Şanlı, H.S. ve Bekir, H.S. (2005). Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversite Yaşamına Uyum Durumları, Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), p. 479-496.
  • Kıyak, S. (2012). Genel Lise Öğrencilerinin Meslek Seçimi Yaparken Temel Aldığı Kriterler, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Korkut-Owen, F., Kepir, D.D., Özdemir, S., Ulaş, Ö. and Yılmaz, O. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Bölüm Seçme Nedenleri, Mersin University Journal of the Faculty of Education, Vol. 8, Issue 3, p.135-151, December.
  • Özsoy, G., Özsoy, S., Özkara, Y. and Memiş, A.D. (2010). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Tercih Etmelerinde Etkili Olan Faktörler, İlköğretim Online, 9(3), p.910-921.
  • Pekkaya, M. and Çolak, N. (2013) Üniversite Öğrencilerinin Meslek Seçimini Etkileyen Faktörlerin Önem Derecelerinin AHP ile Belirlenmesi, International Journal of Social Science, Volum 6, Issue 2, p. 797-818, February.
  • Sarıkaya, T. and Khorsid, L. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Meslek Seçimini Etkileyen Etmenlerin İncelenmesi: Üniversite Öğrencilerinin Meslek Seçimi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), p. 393-423.
  • Vurucu, F. (2010). Meslek Lisesi Öğrencilerinin Meslek Seçimi Yeterliliği ve Meslek Seçimini Etkileyen Faktörler, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yedi Tepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
There are 10 citations in total.

Details

Journal Section MAKALELER
Authors

Berna Gür This is me

Kevser Buran

Aysun Molla Kesoğlu This is me

Publication Date April 29, 2018
Acceptance Date July 3, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Gür, B., Buran, K., & Molla Kesoğlu, A. (2018). MESLEKİ EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLER ÜZERİNDE AİLELERİN ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ VE HİTİT ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULLARI KARŞILAŞTIRMASI*. Uluslararası Eğitim Bilim Ve Teknoloji Dergisi, 4(1), 58-67.
e-ISSN: 2458-8628