Research Article
BibTex RIS Cite

7. SINIF FEN BİLİMLERİ DERS KİTABINDAKİ DENEYSEL İÇERİKLERİN 21. YÜZYIL BECERİLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ: IŞIĞIN MADDE İLE ETKİLEŞİMİ ÜNİTESİ

Year 2024, Volume: 10 Issue: 1, 1 - 23, 30.04.2024
https://doi.org/10.47714/uebt.1299491

Abstract

21. yüzyıl becerileri her alanda önem kazanan birtakım yeterlilikleri kapsamaktadır. Yeni yetişen bireylerin teknolojik değişimlerin oldukça hızlı olduğu bir dönemde çağa uyum sağlayabilmeleri adına 21. yüzyıl becerilerini bilen ve uygulayabilen kişiler olması zorunluluğunu doğurmaktadır. Bireylere bu becerileri kazandırmanın temel yolu eğitimden geçer. Bu nedenle öğretim programlarının 21. yüzyıl becerilerini içerme zorunluluğu oluşmaktadır. Fen bilimleri dersi öğrencilerin bilimsel düşünme becerileri kazanmaları ve değişen çevreye uyum sağlayabilmeleri açısından oldukça önemli ve en elverişli bir derslerden birisidir. Bu çalışmanın amacı fen bilimleri 7. Sınıf ders kitabındaki deneysel etkinliklerin 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesidir. Bu çalışma nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi yöntemine tabi tutularak yapılmıştır. Bu bağlamda 7. Fen bilimleri dersinde okutulan fen bilimleri ders kitabı doküman analizine tabi tutularak incelenmiştir. Yapılan araştırmada 7. Sınıf fen bilimleri ders kitabında bulunan Işığın madde ile etkileşimi ünitesindeki deneysel içerikler 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmiş ve sonuç olarak deneysel içeriklerin 21. yüzyıl becerilerini yeterince içermediği sonucuna varılmıştır.

References

  • Alismail, H. A., & McGuire, P. (2015). 21st century standards and curriculum: Current research and practice. Journal of Education and Practice, 6(6), 150-154.
  • Al-Rubaie, S. H. H. (2021). The extent to which the 6th grade science textbook includes 21st century skills.Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 12(11), 358-368.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., ve Yıldırım, E. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı (6. Baskı). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Anagün, Ş. S., Atalay, N., Kılış, Z. ve Yaşar, S. (2016). Öğretmen adaylarına yönelik 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 160-175.
  • Andersson, B. & Kärrqvist, C. (1983). How Swedishpupilsunderstandinglightandit’s cfproperties, European Journal of Science Education, 5, 387-402.
Year 2024, Volume: 10 Issue: 1, 1 - 23, 30.04.2024
https://doi.org/10.47714/uebt.1299491

Abstract

References

  • Alismail, H. A., & McGuire, P. (2015). 21st century standards and curriculum: Current research and practice. Journal of Education and Practice, 6(6), 150-154.
  • Al-Rubaie, S. H. H. (2021). The extent to which the 6th grade science textbook includes 21st century skills.Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 12(11), 358-368.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., ve Yıldırım, E. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı (6. Baskı). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Anagün, Ş. S., Atalay, N., Kılış, Z. ve Yaşar, S. (2016). Öğretmen adaylarına yönelik 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 160-175.
  • Andersson, B. & Kärrqvist, C. (1983). How Swedishpupilsunderstandinglightandit’s cfproperties, European Journal of Science Education, 5, 387-402.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section MAKALELER
Authors

Süleyman Aydın 0000-0002-1759-0567

Gülten Sökmen Özmüş 0000-0003-3457-0063

Publication Date April 30, 2024
Acceptance Date April 30, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 10 Issue: 1

Cite

APA Aydın, S., & Özmüş, G. S. (2024). 7. SINIF FEN BİLİMLERİ DERS KİTABINDAKİ DENEYSEL İÇERİKLERİN 21. YÜZYIL BECERİLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ: IŞIĞIN MADDE İLE ETKİLEŞİMİ ÜNİTESİ. Uluslararası Eğitim Bilim Ve Teknoloji Dergisi, 10(1), 1-23. https://doi.org/10.47714/uebt.1299491
e-ISSN: 2458-8628