Bu araştırmanın amacı, müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda
kaynağını Türk Halk Müziğinden alan piyano eserlerinin, piyano eğitiminde
uygulanabilirlik derecesinin araştırılmasıdır.
Araştırma kapsamında, Türkiye’de piyano eğitiminin gerçekleştirildiği
eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümleri müzik eğitimi ana bilim
dallarında, piyano eğitiminde kullanılan piyano repertuarının, Türk
bestecilerinin THM kaynaklı piyano eserleri bakımından var olan veya
olması gerektiği düşünülen şekliyle belirlenmesine, dolayısıyla bu eserlerin
piyano eğitiminde ne derece kullanıldığına ilişkin verilerin elde edilmesi
amaçlanmıştır.
Sonuç olarak, müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda piyano eğitiminde
THM kaynaklı piyano eserlerine istenilen düzeyde yer verilemediği, mevcut
kaynakların özellikle başlangıç piyano eğitimi açısından bazı güçlükler
içerdiği, kaynak sayısının yeterli görülmediği ve ulaşılmada güçlükler
yaşandığı belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2009 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 22 Issue: 2 |