BibTex RIS Cite

Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Türk Halk Müziği Kaynaklı Piyano Eserlerinin Piyano Eğitiminde Uygulanabilirliği Üzerine Bir Araştırma

Year 2009, Volume: 22 Issue: 2, 515 - 528, 01.08.2009

Abstract

References

  • Başaran, İ. E. (1992). Eğitime giriş (9. baskı). Ankara: Gül Yayınevi.
  • Dicle, H. (1994). Müzik eğitimcisi yetiştiren kurumlarda repertuar sorunları. Filarmoni Sanat Dergisi (130), 17-19.
  • Karslı, M. D. (2003). Öğretmenliğin Temel Kavramları. M. D. Karslı (Ed.) Öğretmenlik mesleğine giriş. Ankara.
  • Mimaroğlu, İ. (1995). Müzik tarihi. İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Uçan, A. (1997). Müzik eğitimi, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Yokuş, H. (2005). Ülkemizde Türk halk müziği kaynaklı eserlerin piyano eğitiminde kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Müzik Öğretmenliği Lisans Programı (1997).
  • http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/ogretmen_yetistirme_lisans/muzik.doc. 11.05.2005

Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Türk Halk Müziği Kaynaklı Piyano Eserlerinin Piyano Eğitiminde Uygulanabilirliği Üzerine Bir Araştırma

Year 2009, Volume: 22 Issue: 2, 515 - 528, 01.08.2009

Abstract

Bu araştırmanın amacı, müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda
kaynağını Türk Halk Müziğinden alan piyano eserlerinin, piyano eğitiminde
uygulanabilirlik derecesinin araştırılmasıdır.
Araştırma kapsamında, Türkiye’de piyano eğitiminin gerçekleştirildiği
eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümleri müzik eğitimi ana bilim
dallarında, piyano eğitiminde kullanılan piyano repertuarının, Türk
bestecilerinin THM kaynaklı piyano eserleri bakımından var olan veya
olması gerektiği düşünülen şekliyle belirlenmesine, dolayısıyla bu eserlerin
piyano eğitiminde ne derece kullanıldığına ilişkin verilerin elde edilmesi
amaçlanmıştır.
Sonuç olarak, müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda piyano eğitiminde
THM kaynaklı piyano eserlerine istenilen düzeyde yer verilemediği, mevcut
kaynakların özellikle başlangıç piyano eğitimi açısından bazı güçlükler
içerdiği, kaynak sayısının yeterli görülmediği ve ulaşılmada güçlükler
yaşandığı belirlenmiştir.

References

  • Başaran, İ. E. (1992). Eğitime giriş (9. baskı). Ankara: Gül Yayınevi.
  • Dicle, H. (1994). Müzik eğitimcisi yetiştiren kurumlarda repertuar sorunları. Filarmoni Sanat Dergisi (130), 17-19.
  • Karslı, M. D. (2003). Öğretmenliğin Temel Kavramları. M. D. Karslı (Ed.) Öğretmenlik mesleğine giriş. Ankara.
  • Mimaroğlu, İ. (1995). Müzik tarihi. İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Uçan, A. (1997). Müzik eğitimi, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Yokuş, H. (2005). Ülkemizde Türk halk müziği kaynaklı eserlerin piyano eğitiminde kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Müzik Öğretmenliği Lisans Programı (1997).
  • http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/ogretmen_yetistirme_lisans/muzik.doc. 11.05.2005
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hamit Yokuş This is me

R.erol Demirbatır This is me

Publication Date August 1, 2009
Submission Date November 14, 2015
Published in Issue Year 2009 Volume: 22 Issue: 2

Cite

APA Yokuş, H., & Demirbatır, R. (2009). Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Türk Halk Müziği Kaynaklı Piyano Eserlerinin Piyano Eğitiminde Uygulanabilirliği Üzerine Bir Araştırma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 515-528.