Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YENİLENMİŞ CİHAZ PAZARINDA SOSYAL MEDYANIN KONUMU

Yıl 2023, Cilt: 1 Sayı: 2, 28 - 37, 12.09.2023

Öz

Teknolojinin gelişmesi ve sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla birlikte iletişim dünyası ve iş pratikleri önemli bir dönüşüm sürecinden geçmektedir. Özellikle işletmeler sosyal medyayı internet üzerinden pazarlama, satış, reklam, halkla ilişkiler, haber gibi faaliyetlerini daha verimli yürütmek ve sektörlerinde pazarlama ve iletişim potansiyellerini önemli ölçüde artırmak için kullanmaktadırlar. Son yıllarda işletmelerin pazarlama hedeflerine ulaşmak için Facebook, Twitter, Google, LinkedIn, bloglar ve YouTube gibi sosyal medya araçlarını kullanmaları yaygınlaşmıştır. Bu araçlar, işletmelerin hedef müşteri gruplarıyla etkileşime girmesine, marka bilinirliğini artırmasına ve müşteri sadakatini sürdürmesine yardımcı olmaktadır. Sosyal medya platformlarında vakit geçiren her yaştan internet kullanıcısının marka bilinirliğini artırma, marka sadakati oluşturma, tüketici araştırması yapma, rakip analizi yapma gibi faaliyetlerde bu platformları kullanması gerekmektedir. İşletmeler ve ürünler hakkında her türlü olumlu ya da olumsuz yorum ve bilgi hızla yayılabilir ve çoğu zaman işletmelerin kontrolü dışında gerçekleşmektedir. Günümüzde pek çok kişinin kullandığı yenilenmiş cihazlar, sosyal medya, sosyal paylaşım ve sosyal iletişim platformlarında da karşımıza çıkmaktadır. Yenilenen cihazların sosyal medya ve iletişim sistemleri üzerindeki etkisi, kullanıcıların deneyimlerini ve alışkanlıklarını önemli ölçüde değiştirmektedir. Bu bağlamda işletmelerin sürdürülebilir bir sosyal medya pazarlaması yapabilmeleri için uygulayabilecekleri stratejiler, sosyal medya pazarlamasının önemi ve yenilenen cihazların sosyal paylaşım ve sosyal iletişim üzerindeki konumu ve etkisi anlatılmaktadır.

Etik Beyan

Bu çalışmanın, özgün bir çalışma olduğunu; çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarından bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığımı; bu çalışma kapsamında elde edilmeyen tüm veri ve bilgiler için kaynak gösterdiğimi ve bu kaynaklara kaynakçada yer verdiğimi; kullanılan verilerde herhangi bir değişiklik yapmadığımı, çalışmanın Committee on Publication Ethics (COPE)' in tüm şartlarını ve koşullarını kabul ederek etik görev ve sorumluluklara riayet ettiğimi beyan ederim. Herhangi bir zamanda, çalışmayla ilgili yaptığım bu beyana aykırı bir durumun saptanması durumunda, ortaya çıkacak tüm ahlaki ve hukuki sonuçlara razı olduğumu bildiririm.

Kaynakça

  • [1] Z. Sharifi ve S. Shokouhyar, “Promoting consumer’s attitude toward refurbished mobile phones: A social media analytics approach,” Resources, Conservation and Recycling, cilt. 167, s. 105398, 2021.
  • [2] S. Çelik, “Sosyal Medyanın Pazarlama İletişimine Etkileri,” Erciyes İletişim Dergisi, vol. 3, hayır. 3 Şubat 2014.
  • [3] M. D'Angelo, “Yenilenmiş Teknoloji Hakkında Bilmeniz Gerekenler,” Business News Daily , 22 Şubat 2023. https://www.businessnewsdaily.com/10291-refurbished-tech-gadgets-faq.html (erişildi) 11 Mart 2023).
  • [4] D. Kozlu, “Teknolojik Gelişmelerin Toplum ve Sanata Yansımaları,” Art-e Sanat Dergisi, vol. 2, no. 3, pp. 1–14, Apr. 2009.
  • [5] H. Ceylan, “Refurbished ürün ne demek, satın almakta sakınca var mı?,” Hakkı Ceylan, Jan. 14, 2013. https://hakkiceylan.com/refurbished-urun-ne-demek-satin-almakta-sakinca-var-mi (accessed Jun. 27, 2023).
  • [6] F. Freyberg and O. D. van Heel, “Read @Kearney: Why consumers are ready for refurbished,” Kearney, Dec. 09, 2022. https://www.kearney.com/sustainability/article/-/insights/why-consumers-are-ready-for-refurbished (accessed Mar. 12, 2023).
  • [7] F. Doğan, “Yenilenmiş akıllı telefon alınır mı?,” ShifDelete.net, Aug. 21, 2021. https://shiftdelete.net/yenilenmis-akilli-telefon-alinir-mi (accessed Mar. 11, 2023).
  • [8] Sonhaberler.com, “Yenilenmiş telefon alınır mı? Avantajları ve dezavantajları nelerdir?,” https://www.sonhaberler.com/yenilenmis-telefon-alinir-mi-avantajlari-ve-dezavantajlari-nelerdir-haber-894479, Jan. 04, 2023. https://www.sonhaberler.com/yenilenmis-telefon-alinir-mi-avantajlari-ve-dezavantajlari-nelerdir-haber-894479 (accessed Mar. 11, 2023).
  • [9] H. Rheingold, The virtual community : homesteading on the electronic frontier. Cambridge: The Mit Press, 2000.
  • [10] W Glynn Mangold and D. J. Faulds, Social media : the new hybrid element of the promotion mix. Indiana: Kelley School Of Business, 2009.
  • [11] D. m. Boyd and N. B. Ellison, Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. Wiley Online Library, 2007.
  • [12] A. M. Kaplan and M. Haenlein, “Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media,” Business Horizons, vol. 53, no. 1, pp. 59–68, Jan. 2010, doi: https://doi.org/10.1016/j.bushor.2009.09.003.
  • [13] Mehmet Akif Ozturk and M. Talas, “Sosyal Medya ve Eğitim Etkileşimi,” Journal of World of Turks, vol. 7, no. 1, pp. 101–120, Apr. 2015.
  • [14] Z. Beril Akinci Vural Mikail Bat, Zekiye Akıncı Vural, and Mikail Bat, “Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma,” Yaşar üniversitesi E-dergisi, vol. 5, no. 20, pp. 3348–3382, Jun. 2010.
  • [15] “Sosyal medya,” Wikipedia, Jun. 21, 2023. https://tr.wikipedia.org/wiki/Sosyal_medya (accessed Jun. 27, 2023)
  • [16] G. Aksakallı, “Güvenli Web - Sosyal Medya Araçları Ve Olası Riskleri,” Güvenli web, 2020. https://www.guvenliweb.org.tr/blog-detay/sosyal-medya-araclari-ve-olasi-riskleri (accessed Jun. 27, 2023).
  • [17] “Mikroblog,” Wikipedia, Mar. 08, 2021. https://tr.wikipedia.org/wiki/Mikroblog (accessed Jun. 27, 2023).
  • [18] Selay Arkün Kocadere and Petek Aşkar, “Sosyal Medya Araçlarının Katkıları ve Kullanım Sıklıkları: Öğretmenlik Uygulaması Örneği,” Elementary Education Online, vol. 12, no. 4, pp. 1120–1132, Jun. 2013.
  • [19] E. Eroğlu and A. Şengöz, “Sosyal Medya Araçlarının Katkıları ve Kullanım Sıklıkları: Öğretmenlik Uygulaması Örneği,” Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, vol. 5, no. 1, 505, Apr. 2017.
  • [20] S. Samur, “Covıd-19 Pandemi Sürecinde Ankara’daki Devlet Üniversitelerinin Instagram Kullanımları Üzerine Nicel Bir Araştırma,” Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, vol. 7, no. 6, 436, Jun. 2020.
  • [21] S. Çelik, “Sosyal Medyanın Pazarlama İletişimine Etkileri,” Erciyes İletişim Dergisi, vol. 3, no. 3, Feb. 2014,
  • [22] A. M. Kırık, “Yeni Medya Aracılığıyla Değişen İletişim Süreci: Sosyal Paylaşım Ağlarında Gençlerin Konumu,” Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, vol. 5, no. 1, 230, Apr. 2017
  • [23] Şenol Hacıefendioğlu, “Sosyal Paylaşım Sitelerinde Üye Bağlılığı Üzerine Bir Araştırma,” Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 20, pp. 56–71, Dec. 2010.
  • [24] “About Facebook,” About Facebook, 2019. https://about.fb.com/ (accessed Mar. 11, 2023).
  • [25] Instagram, “About Us • Instagram,” Instagram.com, 2018. https://www.instagram.com/about/us/
  • [26] LinkedIn, “About LinkedIn,” Linkedin.com, 2023. https://about.linkedin.com/
  • [27] TikTok, “About | TikTok - Real Short Videos,” www.tiktok.com, 2023. https://www.tiktok.com/about
  • [28] YouTube, “About YouTube,” YouTube. 2019. [YouTubeVideo].Available: https://www.youtube.com/about/
  • [29] S. Doğan and O. Koçak, “Okul Yöneticilerinin Sosyal İletişim Becerileri ile Öğretmenlerin Motivasyon Düzeyleri Arasındaki İlişki [doi: 10.14527/kuey.2014.009],” Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, vol. 20, no. 2, Jun. 2014.
  • [30] P. Öner, Ö. Öner, E. Çöp, and K. M. Munir, “Sosyal İletişim Ölçeğinin Okul Öncesi Çocuklardaki Geçerlik ve Güvenirliği,” Klinik Psikofarmakoloji Bülteni-Bulletin of Clinical Psychopharmacology, vol. 22, no. 1, pp. 43–50, Mar. 2012
  • [31] M. R. Parks and K. Floyd, “Making Friends in Cyberspace,” Journal of Communication, vol. 46, no. 1, pp. 80–97, Mar. 1996.
  • [32] M. S. Nasiri and S. Shokouhyar, “Actual consumers’ response to purchase refurbished smartphones: Exploring perceived value from product reviews in online retailing,” Perakendecilik ve Tüketici Hizmetleri Dergisi, no. 62, Sep. 2021
  • [33] E. Calp, “Yenilenmiş telefon nedir, nereden alınır?,” DonanımHaber, Apr. 17, 2023. https://www.donanimhaber.com/yenilenmis-refurbished-telefon-ne-demek-nereden-alinir--151026 (accessed Jun. 27, 2023).
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bilgi Sistemleri Geliştirme Metodolojileri ve Uygulamaları
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Muhammed Fatih Alaeddinoğlu

Duygu Gürbüz

Yayımlanma Tarihi 12 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Alaeddinoğlu, M. F., & Gürbüz, D. (2023). YENİLENMİŞ CİHAZ PAZARINDA SOSYAL MEDYANIN KONUMU. Uluslararası Gelişim Akademi Dergisi, 1(2), 28-37.