Türkiye’nin siyasi anlamdaki bir Avrasya’da kendine yer edinmesi pek mümkün görünmemektedir. Buna karşın Avrasya’ya ekonomik bir anlam yüklendiği ölçüde Türkiye için bir avantaj belirecektir. Bunun en önemli koşulu ise Türkiye’nin önemli miktarda enerji ithalatı yaptığı Avrasya ülkeleri ile gerçekleştirmiş olduğu alım sözleşmelerini iyileştirmek ve giderek daha önemli pazarlar haline gelen bu ülkelere TURQUALITY kavramı altında güçlendirilmiş markalarla ihracatını artırmaktadır. Böyle bir konumlanma ile; 1- Avrasya ülkelerinden yapılan ithalatın yüksek fiyatlara maruz kalmasından kaynaklanan dezavantajlara, 2- AB ile Türkiye’den çok daha önce bütünleşen ya da bütünleşecek olan Doğu Avrupa ülkelerinden gelen baskılara, 3- Avrasya Gümrük Birliği’nden kaynaklanacak yeni sorunlara, 4- Özellikle tekstilde baş gösterecek küresel bir fiyat rekabetine daha güçlü markalarla cevap verebilecektir. Bu yapıda düşünülmesi gereken Avrasya, Avrupa’nın alternatifini değil, Türkiye’nin kendisini “Avrasya Kaplanı” olarak konumlandırabileceği bir fırsatlar alanını ifade etmektedir.
It is almost impossible for Turkey to find a room in Eurasia based on its political meaning.
However the more Eurasia is assigned an economic meaning, the more Turkey can benefit from
its advantages. The necessity to ameliorate the terms of the energy agreements signed with
Eurasian energy exporters and to increase exportations to these countries through strong
brands fortified by the concept of TURQUALITY® are the two preconditions of this. By this
positioning Turkey will better respond to the forthcoming pressures from; 1- High costs of
energy and raw materials imported from Eurasian countries. 2- Full EU membership of East
European countries, 3- Eurasian Customs Union, 4- Global price competition especially in the
textile sector. Eurasia, which should be considered within this structure, does not indicate an
alternative against Europe, but rather offers opportunities along which Turkey has the potency
to position itself as a "Eurasian Tiger" if it manages to overcome these pressures.
Other ID | JA74KG72HB |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 2 Issue: 7 |