Öğrenemeyen bir örgüt çevresine başarılı olarak uyum sağlayamaz ve etkin olamaz. Terör örgütlerinin hızla değişen, tehditkâr ve rekabetçi bir ortamda faaliyet göstermeleri davranış değişikliği yapmalarını gerekli kılar. Varlıklarını tehdit eden ve yeni fırsatlar veren koşulların farkında olan terör örgütleri örgütsel yapı ve fonksiyonlarında, söylemlerinde ve eylemlerinde değişime giderek yeni durumlara uyum sağlayabilirler ve kendilerini geliştirebilirler. Böyle bir süreç öğrenmenin meydana geldiğinin belirtisidir. Bu çalışmanın amacı PKK’nın öğrenme yeteneğinin analiz edilmesidir. Bu amaca hizmet etmek üzere makale üç kısma bölünmüştür. Birinci kısımda öğrenme, öğrenen örgüt ve örgütsel öğrenme kavramları tartışılmıştır. İkinci kısımda terör örgütlerinin öğrenme yeteneklerinin incelenmesinde kullanılabilir bir model geliştirilmeye çalışılmıştır. Son kısımda ise PKK’nın öğrenme yeteneği analiz edilmiştir.
An organization failing to learn could not adapt successfully to the environment and be effective. Terrorist organizations need to change their behaviors, because they operate in a fast changing, threatening and competitive environment. The terrorist organization, whose members are aware of circumstances that threaten the survival of the organization or give new opportunities, must adapt and improve by changing its organizational structure, functions, discourses and actions. This process is an indication of learning. The aim of this article is to analyze the learning capabilities of the PKK. The article falls into three sections. The first section discusses the concept and reasoning of learning, learning organization and organizational learning. The second section attempts to develop a model to investigate the learning capabilities of terrorist organizations. The last section elaborates upon the PKK’s learning capabilities
Primary Language | Turkish |
---|---|
Other ID | JA59ET56SZ |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 5 Issue: 19 |