Çağdaş uluslararası ilişkiler zanaatı, zaman-uzam manzaralarından bir çoğul evreni “tek-dünyalı bir
dünya”ymışçasına homojenleştirir. Biz, “dünya çoğaltmayı” ve muhtelif bilme/varolma/hissetme/yapma
biçimleriyle iştigal edebilen bir araştırmacılar kuşağı ve etkin bir karşılaşmaya yönelik hazırcevap bir disiplini
vücuda getirebilecek bir yeniden imal stratejisi öneriyoruz. Dünyalaştıran çoğaltma şunları içerir: 1) birbirinden
ayrı varoluşsal varsayımlar aracılığıyla kendini gösteren dünyaların çoğulluğunu ciddiye almak ve 2) birini
diğerine indirgemeden, ölçülemez düzeydeki yapma/olma biçimleri aracılığıyla inşa edilen zaman-uzam
manzaraları üstünden nasıl tercüme/okuma yapılacağını öğrenmek. Özenli biçimde hem pedagojide hem
de bilimsel alanda karmaşıklıkla yüz yüze gelmeye yarayan araçlar –yeni beceriler, kavramlar, oluş biçimleri–
geliştirmeyi öneriyoruz.
The contemporary IR craft homogenizes a pluriverse of time-spacescapes as if it were a “one-world world.” We
propose a strategy of recrafting to engender a nimble discipline for actively encountering ‘the world multiply’ and
a generation of scholars capable of engaging various forms of knowing/being/sensing/doing. Worlding multiply
requires: (1) taking seriously the plurality of worlds that emerge through distinct existential assumptions and
(2) learning how to translate/read across time-spacescapes built through incommensurate ways of doing/being
without reducing one to the other. We suggest conscientiously developing tools—new skills, concepts, ways of
being—for encountering complexity in both pedagogy and scholarship.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 13, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 18 Issue: 70 |