Beyin için duyular arasındaki iletişimi sağlayan elektriksel bir devre benzetmesi yapılabilir. Ve beynin işlevleri sırasında elektriksel olaylar ortaya çıkmaktadır. Oluşan tipik elektriksel potansiyellerin yanı sıra reseptör faaliyetlerine bağlı olarak uyarılmış durumda iken biraz daha farklı elektriksel potansiyel değişimlerinin yazdırılması yöntemine EEG denilmektedir. Pazarlamacılar nöroelektriksel beyin görüntüleme ile ilgili olarak iki ana nedenden dolayı heyecan duymaktadırlar. Bu nedenlerden ilki, pazarlamacılar beyin görüntülemenin maliyet ve fayda arasında daha verimli bir değiş-doğuş sunacağını beklemektedirler. Bu umut, tüketicilerin tercihleri sorulduğunda bunu açıkça ifade etmeyi istemedikleri ya da olanaklı olmadığı ile gerçek tercihlerle alakalı tüketici beyninin gizli bilgiler içerdiği varsayımına dayanmaktadır. Bu tür bilgiler teoride satın alma davranışını etkilemek için kullanılmaktadır. Böylece geliştirilmiş ürün tasarım ve artan satış yararına karşı nörogörüntüleme çalışmalarını gerçekleştirme maliyeti ağır basmaktadır. İkinci neden ise, pazarlamacıların mevcut bir üründen bile önce uygulanabilir doğru bir pazarlama araştırması yöntemini elde edebileceklerini ummalarıdır. Bu bilgiler ışığında, kurgulanan söz konusu çalışmada nöropazarlamada önemli bir metot olan elektroensefalografi tekniği kavramsal açıdan etraflı bir şekilde ele alınmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |
BES JOURNAL-International Journal of Business and Economic Studies is licensed with Creavtive Commons (CC) Attribution 4.0 International Licence (CC BY 4.0).