Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2021, Volume: 3 Issue: Human Resources Management Special Issue, 91 - 101, 30.12.2021
https://doi.org/10.54821/uiecd.931554

Abstract

References

  • Allen, J. 2019. Düşüncenin Gücü. İzmir: İkilem Yayınevi.
  • Bilge, A. 2012. Yaşama Dair Olumlu Düşünce. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi, 130-135.
  • Çakır, H., & Ünal, U. 2019. İletişim Becerilerini İnşa Eden Faktörlerle İlgili İletişim Fakültesi Öğrencileri Üzerine Karşılaştırmalı Bir Analiz. Erciyes İletişim Dergisi, 929-954.
  • Çeşitcioğlu, M. 2007. Pozitif İletişim. İstanbul: Kaizen Yayıncılık.
  • Dolphin, R. 1999. The Fundamentals of Corporate Communication. Oxford: Butterworth-Heinemann.
  • Eroğluer, K. 2011. Örgütsel İletişim ile İş Tatmini Unsurları Arasındaki İlişkiler: Kuramsal Bir İnceleme. Ege Akademik Bakış, 1409-1424.
  • George, D., and Mallery, M., (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference. Boston
  • Kan, M. 2017. Olumlu Düşüncenin Gücü. İstanbul: Maviçatı Yayınları.
  • Karadağ, Ş. 2019. Üniversite Öğrencilerinde Olumlu Düşünme Becerisinin Kişilerarası İletişim Becerisi ile İlişkisi . Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler , 131-136.
  • Kaya, A. 2014. Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim. Ankara: Pegem Akadami.
  • Naseem, Z., & Khalid, R. 2010. Positive Thinking in Coping with Stress and Health Outcomes: Literature Review. Journal of Researh and Reflections in Education, 42-61.
  • Özel, E. K. 2012. Kurum İçi İletişimin Kaliteye Olan Etkisi: Yeni İletişim Teknolojilerinin Kurum İçi İletişim Kalitesine Olan Etkisini İncelemeye Yönelik Bir Araştırma. Sosyal Bilimler Araştırmaları, 110-111.
  • Peiffer, V. 2003. Çekim Yasasının Temeli. (H. Yavuzer, Çev.) İstanbul: Alfa Yayıncılık.
  • SOCAR Türkiye. 2019, SOCAR Türkiye: http://www.socar.com.tr adresinden alınmıştır.
  • Tabachnick, B.G., Fidell, L.S. (2013). Using Multivariate Statistics. Boston: Pearson

The Effect of Positive Thinking on Internal Corporate Communicatıon in the Context of Positive Communication: A Review of the State Oil Company of Azerbaijan Republic (SOCAR)

Year 2021, Volume: 3 Issue: Human Resources Management Special Issue, 91 - 101, 30.12.2021
https://doi.org/10.54821/uiecd.931554

Abstract

The purpose of this study is to examine and reveal the effect of positive thinking on internal communication in the context of positive communication. The research consists of three parts. In the first part, the concept of corporate communication, in the second part, the concept of positive communication and positive thinking, in the third part, the demographic characteristics of the participants, the results of the analysis made to determine the relationship between positive thinking and internal communication are mentioned. In this research, a survey was conducted on SOCAR employees. The analysis of the data was conducted with the SPSS 21.0 (Statistical Package for Social Sciences) program package. Means, standard deviations and percentages are given as descriptive statistics. Independent sample t test was used for comparisons of parametric binary variables. One Way ANOVA was used for the comparisons of categorical variables with more than two categories, and the F test was used for the comparisons of non-parametric variables with more than two categories. The results obtained were evaluated at 95% (p <0.05) significance level. As a result of the study, positive thinking skills were found to be influential on internal communication. In other words, improving employees’ positive thinking skills also positively affects their internal communication.

References

  • Allen, J. 2019. Düşüncenin Gücü. İzmir: İkilem Yayınevi.
  • Bilge, A. 2012. Yaşama Dair Olumlu Düşünce. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi, 130-135.
  • Çakır, H., & Ünal, U. 2019. İletişim Becerilerini İnşa Eden Faktörlerle İlgili İletişim Fakültesi Öğrencileri Üzerine Karşılaştırmalı Bir Analiz. Erciyes İletişim Dergisi, 929-954.
  • Çeşitcioğlu, M. 2007. Pozitif İletişim. İstanbul: Kaizen Yayıncılık.
  • Dolphin, R. 1999. The Fundamentals of Corporate Communication. Oxford: Butterworth-Heinemann.
  • Eroğluer, K. 2011. Örgütsel İletişim ile İş Tatmini Unsurları Arasındaki İlişkiler: Kuramsal Bir İnceleme. Ege Akademik Bakış, 1409-1424.
  • George, D., and Mallery, M., (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference. Boston
  • Kan, M. 2017. Olumlu Düşüncenin Gücü. İstanbul: Maviçatı Yayınları.
  • Karadağ, Ş. 2019. Üniversite Öğrencilerinde Olumlu Düşünme Becerisinin Kişilerarası İletişim Becerisi ile İlişkisi . Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler , 131-136.
  • Kaya, A. 2014. Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim. Ankara: Pegem Akadami.
  • Naseem, Z., & Khalid, R. 2010. Positive Thinking in Coping with Stress and Health Outcomes: Literature Review. Journal of Researh and Reflections in Education, 42-61.
  • Özel, E. K. 2012. Kurum İçi İletişimin Kaliteye Olan Etkisi: Yeni İletişim Teknolojilerinin Kurum İçi İletişim Kalitesine Olan Etkisini İncelemeye Yönelik Bir Araştırma. Sosyal Bilimler Araştırmaları, 110-111.
  • Peiffer, V. 2003. Çekim Yasasının Temeli. (H. Yavuzer, Çev.) İstanbul: Alfa Yayıncılık.
  • SOCAR Türkiye. 2019, SOCAR Türkiye: http://www.socar.com.tr adresinden alınmıştır.
  • Tabachnick, B.G., Fidell, L.S. (2013). Using Multivariate Statistics. Boston: Pearson
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Business Administration
Journal Section Research Articles
Authors

Nargız Muradova

Publication Date December 30, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 3 Issue: Human Resources Management Special Issue

Cite

APA Muradova, N. (2021). The Effect of Positive Thinking on Internal Corporate Communicatıon in the Context of Positive Communication: A Review of the State Oil Company of Azerbaijan Republic (SOCAR). International Journal of Business and Economic Studies, 3(Human Resources Management Special Issue), 91-101. https://doi.org/10.54821/uiecd.931554


28007

BES JOURNAL-International Journal of Business and Economic Studies is licensed with Creavtive Commons (CC) Attribution 4.0 International Licence (CC BY 4.0).