Değer uygunluk düzeyi, kullanıcıların kararlarını hızlı bir şekilde verebilmelerini sağlamak için bilginin raporlara yardımcı olma yeteneğidir. Bilgi, kullanıcılarının ekonomik kararlarını etkileyebiliyorsa, kurumsal açıklama ile ilgili olduğu söylenir. Kurumsal açıklamalardan biri de şirketlerin sosyal sorumluluklarına ilişkindir. Bu çalışma, KSS açıklamalarının değerini ve uygunluğunu görmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın ana unsuru, 317 gözlem şirketinin yıllık raporunu yayınlayan 2018 – 2020 yıllarında IDX'te listelenen tüm şirketlerdir. Kullanılan veriler şirketlerin faaliyet raporlarından alınmıştır. Araştırma, CSR açıklamalarının yönetim değişkeni olarak yönetim kurulu çeşitliliği (cinsiyet, yaş ve eğitim) ve kontrol değişkeni olarak ROA ile değer ilişkisini incelemektedir. Tanımlayıcı istatistiki testler ve regresyon analizleri, KSS açıklamalarının ilgililik değerini etkilemediğini yani yatırımcı tepkilerini ve değerlendirmelerini etkilemediğini göstermektedir. Düzenleyici değişkenin KSS açıklamaları ve değer ilgisi üzerinde bir etkisi olmasa da araştırma modelini etkilemektedir. Bunun yanında, ROA'nın ERC üzerinde önemli bir etkisi bulunmakta, bu da ROA'nın ilgi değeri üzerinde olumlu ve güçlü bir etkisi olduğu anlamına gelmektedir. Bu durum, yatırımcıların halen finansal performans göstermeyen şirketlere kıyasla diğer şirketlerin finansal performansına odaklanmış değerlendirmelerinden kaynaklanmaktadır.
Value relevance is the ability of information to assist report in making users being able to easily make decision. A corporate disclosure is said to be relevant if the information can influence the economic decisions of its users. One of the corporate disclosures is about the companies’ social responsibility. This study aims to see the value relevance on CSR Disclosure. The object of this research is all companies listed on the IDX in 2018 – 2020 which publish annual report with a total of 317 observation companies. The data used is taken from the company's annual report. This study examines the effect of CSR Disclosure on value relevance with board diversity (gender, age, and education) as the moderating variable and also ROA as the controlling variable. By using statistical descriptive tests and regression analysis, it is ensured that CSR Disclosure has no effect on the value of relevance, meaning that it does not affect the reactions and considerations of investors' decisions. The moderating variable, has also not been able to provide a significant influence on CSR Disclosure and its effect to the value relevance even though all the moderating variables give impacts in the relationship between research model. On the other hand, ROA has a significant impact in ERC which means ROA has a positive and very strong impact on the value of relevance. This is due to investors considerations that are still focused on the company’s financial performance compared to the company’s non-financial performance companies.
Corporate Social Responsibility Disclosure Director Diversity GRI Standards Value Relevance.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Finance |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 4 Issue: 1 |
BES JOURNAL-International Journal of Business and Economic Studies is licensed with Creavtive Commons (CC) Attribution 4.0 International Licence (CC BY 4.0).