Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF CRISIS MANAGEMENT PRACTICES IN THE MEDIA INDUSTRY ON THE WORK PERFORMANCE OF EMPLOYEES, THE MEDIATING ROLE OF TRUST IN CO-WORKERS

Yıl 2024, , 68 - 80, 20.06.2024
https://doi.org/10.29131/uiibd.1486502

Öz

This research aims to examine "the mediating role of trust in colleagues in the effect of crisis management practices in the media sector on employees' job performance" especially for media workers who worked in the earthquake zone during the February 6 earthquake, under intense stress in the process and area where even basic needs such as eating, drinking, sink and shelter were limited. The universe of the research generally consists of employees currently working in the media sector in Ankara who worked or provided support in the region during the mentioned period. A quantitative research was conducted to determine the relationships between variables, and analysis methods such as SPSS, correlation analysis, hierarchical regression and Sobel test were adopted to test the hypotheses. In the research, it was found that crisis management positively affects job performance, crisis management positively affects the trust in colleagues, trust in colleagues positively affects job performance, and trust in colleagues has a partial mediating role in the effect of crisis management on job performance.

Kaynakça

  • Acuner, E.,& Ergin, E. (2022). Covid-19 Küresel salgın sürecinde turizm işletmelerinin kriz yönetim uygulamaları ile işletme performansı arasındaki ilişkide iyimserliğin düzenleyici rolü: TR90 bölgesi örneği. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 21(1).
  • Akkoç, İ., Çalışkan, A. & Turunç, Ö. (2012). The effect of development culture and perceived organizational support to the job satisfaction and job performance: The mediating role of trust. Yönetim ve Ekonomi. 19(1), 105-136.
  • Aksu, A. ve Deveci, S. (2009). İlköğretim okulu müdürlerinin kriz yönetimi becerileri, e-Journal of New World Sciences Academy, V.: 4, No: 2, Article Number: 1C0034, 448-464,
  • Aktaş, H.,& Şimşek, E., (2014), Örgütsel sessizlik ile algılanan bireysel performans, örgüt kültürü ve demografik değişkenler arasındaki etkileşim, Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(28), s.24-52.
  • Aktaş, K. (2023). Savunma yönetiminde kriz yönetimi ve kriz iletişimi, (Ed. Kara, A. Ve K.Baş), Savunma yönetimi disiplinlerarası bir yaklaşım, Atlas Akademik Basım Yayın, Ankara, 177-208.
  • Aktuğ, M. (2016). Örgütsel adalet ve örgütsel güvenin çalışan performansı üzerine etkisi (Master's thesis), İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aktürk, H. (2019). Algılanan örgütsel desteğin, çalışanların örgütsel bağlılığı ve iş tatmini üzerindeki etkisi: Türkiye’de ana-akım medya çalışanları üzerinde uygulama. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Akyüz, B. (2012), Hizmetkâr liderlik davranışlarının örgütsel adalet, örgütsel vatandaşlık davranışları ve performans üzerine etkisi: Eğitim sektörü üzerinde bir uygulama,(Yayınlanmış Doktora Tezi), Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü.
  • Al-Ameedee, I. M. R.,& Abd Alzahrh, H. O. (2021). The role of creativity and business performance on crisis management: evidence from Iraqi listed companies. International Journal of Economics and Finance Studies, 13(2), 45-64.
  • Alzoubi, R. H.,& Jaaffar, A. H. (2020). The mediating effect of crisis management on leadership styles and hotel performance in Jordan. International Journal of Financial Research, 11(4), 384-397.
  • Aydın, A. H. (2010). Yönetim bilimi, Seçkin Yayınları, Ankara.
  • Barlı, Ö. (2010), Davranış bilimleri ve örgütlerde davranış, 4.Baskı, Ankara.
  • Bengtsson, R.,& Brommesson, D. (2022). Institutional trust and emergency preparedness: Perceptions of Covid 19 crisis management in Sweden. Journal of Contingencies and Crisis Management, 30(4), 481-491.
  • Bian, Q., Zhang, X., & Mao, Q. (2021). The more actions, the higher the performance evaluation? Evidence from the crisis management of COVID-19 in China. International Journal of Disaster Risk Reduction, 60, 102281.
  • Bilgin, L., Taşçı, D., Kağnıcıoğlu, D., Benligiray, S., & Tonus, H. Z. (2011), İnsan kaynakları yönetimi. (Ed. Ramazan Geylan), T.C. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Colquitt, J. A., Scott, B. A., & LePine, J. A. (2007). Trust, trustworthiness, and trust propensity: A meta-analytic test of their unique relationships with risk taking and job performance. Journal of applied psychology, 92(4), 909-927.
  • Costa, A. C. (2003). Emerald Article: Work team trust and effectiveness. Personnel Review, 32(5), 605-622.
  • Çalışkan, A. (2021). Örgütsel güven bir ölçek geliştirme çalışması. Antalya Bilim Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 42–59.
  • Çalışkan, A. (2020). Kriz yönetimi: Bir ölçek geliştirme çalışması. Türk Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(2), 106-120.
  • Çalışkan, A. & Köroğlu, E. Ö. (2022). Job Performance, task performance, Contextual performance: Development and validation of a new scale. Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 8(2), 180-201.
  • Çalışkan, A. & Köroğlu, E. Ö. (2023). Job Satisfaction: A Scale Development Study. Antalya Bilim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (2), 112-134. DOI:10.54969/abuijss.1440762
  • Dinçer, Ö. (2007). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Ekinci, H.,& Ferit, İ. (2006). Kriz yönetiminde insan kaynaklarına psikolojik desteğin önemi ve Kayseri tekstil sektöründe bir araştırma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (12), 39-54.
  • Göksu, T., Çevik, H. H., Filiz, O., & Gül, S. K. (2011). Güvenlik yönetimi, Seçkin Yayınları, Ankara.
  • Győrffy, D. (2018). Trust and crisis management in the european union an ınstitutionalist account of success and failure in program countries. Springer Books.
  • Hassan, M. (2011). Örgütsel güvenin, örgütsel bağlılık, örgütsel vatandaşlık davranışı ve çalışan performansı üzerindeki etkisi: Bankacılık sektörü üzerine bir araştırma. (Yayınlanmamış doktora tezi). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Jaques, T. (2007). Issue management and crisis management: An integrated, non-linear, relational construct. Public Relations Review, 33(2), 147-157.
  • Katz, D. & Kahn, R. (2015). The social psychology of organizations. In Organizational Behavior 2 (pp. 152-168). Routledge.
  • Khodarahmi, E. (2009). Crisis management. Disaster Prevention and Management: An International Journal, 18(5), 523-528.
  • Massey, J. E., & Larsen, J. P. (2006). Crisis management in real time: How to successfully plan for and respond to a crisis. Journal of Promotion Management, 12(3-4), 63-97.
  • Mayer, R.C., Davis, J.H., & Schoorman, F.D. (1995). An integrative model of organizational trust. Academy Of Management Review, 20(3), 709-734.
  • Mishra, A. K. (1996). Organizational responses to crisis: Trust in organizations. Frontiers Of Theory And Research, 261-287.
  • Morrissette, A.M.,& Kisamore, J.L. (2020). Trust and performance in business teams: A metaanalysis: Team performance management. An International Journal, 26(5/6), 287-300. https://doi.org/10.1108/TPM-02-2020-0012
  • Motowidlo, S. J.,& Van Scotter, J. R. (1994). Evidence that task performance should be distinguished from contextual performance. Journal of Applied Psychology, 79(4.475-480).
  • Pearson, C. M., and Clair, J. A. (1998). Reframing crisis management, Academy of Management Review, 23, 59-76.
  • Robinson, S. L. (1996). Trust and breach of the psychological contract. Administrative Science Quarterly, 41(4), 574-599.
  • Spradley, R. T. (2017). Crisis communication in organizations. The İnternational Encyclopedia Of Organizational Communication, 1-12.
  • Sucu, Y. (2000). Kriz Yönetimi, Elit Yayıncılık, Ankara.
  • Susskind, A. M., Kacmar, K. M., & Borchgrevink, C. P. (2003). Customer service providers’ attitudes relating to customer service and customer satisfaction in the customer-server exchange. Journal of Applied Psychology, 88(1), 179- 187.
  • Şahin, B. (2016). Kriz yönetimi sisteminin verimliliğinin yapısal eşitlik modeliyle değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 56, 229-241.
  • Thang, N. N., Quang, T. & Buyens, D. (2010). The relationship between training and firm performance: A literature review, Research and Practice in Human Resource Management, 18(1), 28-45.
  • Turhan, M., Köprülü, O. ve Helvacı, İ. (2018). Örgütsel güven ile bireysel iş performansı arasındaki ilişki. Siyaset Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 6(5), 47-55.
  • Tüzün, İ. K. (2007). Güven, örgütsel güven ve örgütsel güven modelleri. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2007(2), 93-118.
  • Ulmer, R. R., Sellnow, T. L., & Seeger, M. W. (2022). Effective crisis communication: Moving from crisis to opportunity. Sage Publications.
  • Uluçay, E.,& Zengin, Y. (2020). İşyeri arkadaşlığı ve işgören performansı arasındaki ilişki: Bir araştırma. Turkish Business Journal, 1(1), 29-50.
  • Uslu, O. & Şimşek, A. (2020). Çalışma arkadaşlarına güven ve psikolojik iyi oluşun çalışanların iş performansına etkileri. Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü Dergisi, 2(1), 6-12.
  • Yasrebdoost, H. (2022). Örgütsel adalet ve örgütsel güvenin çalışan dayanıklılığı üzerine etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Zerenler, M. (2003), Kriz dönemlerinde işletmelerin üretim süreci esnekliğinin şirketlerin performans ve yaşam sürelerine etkileri üzerine bir araştırma (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Selçuk Üniversitesi, Konya.

MEDYA SEKTÖRÜNDE KRİZ YÖNETİMİ UYGULAMALARININ ÇALIŞANLARIN İŞ PERFORMANSLARINA ETKİSİ, ÇALIŞMA ARKADAŞLARINA DUYULAN GÜVENİN ARACILIK ROLÜ

Yıl 2024, , 68 - 80, 20.06.2024
https://doi.org/10.29131/uiibd.1486502

Öz

Bu araştırma “medya sektöründe kriz yönetimi uygulamalarının çalışanların iş performanslarına etkisinde çalışma arkadaşlarına duyulan güvenin aracılık rolünü” incelemek üzere, özellikle 6 Şubat depreminde deprem bölgesinde yoğun stres altında ve yeme, içme, lavabo ve barınma gibi temel ihtiyaçların bile kısıtlı olduğu alanda görev yapan medya çalışanlarına yönelik yapılmıştır. Araştırmanın evrenini bahse konu dönemde bölgede görev almış veya destek sağlamış hâlihazırda Ankara’da medya sektöründe görev yapan çalışanlar oluşturmaktadır. Değişkenler arasındaki ilişkileri tespit etmek amacıyla nicel bir araştırma gerçekleştirilmiş olup, hipotezlerin test edilmesi için SPSS, korelasyon analizleri, hiyerarşik regresyon ve sobel testi gibi analiz yöntemleri kullanılmıştır. Yapılan araştırmada, kriz yönetiminin iş performansına pozitif yönde etkilediği, kriz yönetiminin çalışma arkadaşlarına duyulan güveni pozitif yönde etkilediği, çalışma arkadaşlarına duyulan güvenin iş performansını pozitif yönde etkilediği ve kriz yönetiminin iş performansına etkisinde çalışma arkadaşlarına duyulan güvenin kısmi aracılık rolünün olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Acuner, E.,& Ergin, E. (2022). Covid-19 Küresel salgın sürecinde turizm işletmelerinin kriz yönetim uygulamaları ile işletme performansı arasındaki ilişkide iyimserliğin düzenleyici rolü: TR90 bölgesi örneği. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 21(1).
  • Akkoç, İ., Çalışkan, A. & Turunç, Ö. (2012). The effect of development culture and perceived organizational support to the job satisfaction and job performance: The mediating role of trust. Yönetim ve Ekonomi. 19(1), 105-136.
  • Aksu, A. ve Deveci, S. (2009). İlköğretim okulu müdürlerinin kriz yönetimi becerileri, e-Journal of New World Sciences Academy, V.: 4, No: 2, Article Number: 1C0034, 448-464,
  • Aktaş, H.,& Şimşek, E., (2014), Örgütsel sessizlik ile algılanan bireysel performans, örgüt kültürü ve demografik değişkenler arasındaki etkileşim, Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(28), s.24-52.
  • Aktaş, K. (2023). Savunma yönetiminde kriz yönetimi ve kriz iletişimi, (Ed. Kara, A. Ve K.Baş), Savunma yönetimi disiplinlerarası bir yaklaşım, Atlas Akademik Basım Yayın, Ankara, 177-208.
  • Aktuğ, M. (2016). Örgütsel adalet ve örgütsel güvenin çalışan performansı üzerine etkisi (Master's thesis), İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aktürk, H. (2019). Algılanan örgütsel desteğin, çalışanların örgütsel bağlılığı ve iş tatmini üzerindeki etkisi: Türkiye’de ana-akım medya çalışanları üzerinde uygulama. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Akyüz, B. (2012), Hizmetkâr liderlik davranışlarının örgütsel adalet, örgütsel vatandaşlık davranışları ve performans üzerine etkisi: Eğitim sektörü üzerinde bir uygulama,(Yayınlanmış Doktora Tezi), Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü.
  • Al-Ameedee, I. M. R.,& Abd Alzahrh, H. O. (2021). The role of creativity and business performance on crisis management: evidence from Iraqi listed companies. International Journal of Economics and Finance Studies, 13(2), 45-64.
  • Alzoubi, R. H.,& Jaaffar, A. H. (2020). The mediating effect of crisis management on leadership styles and hotel performance in Jordan. International Journal of Financial Research, 11(4), 384-397.
  • Aydın, A. H. (2010). Yönetim bilimi, Seçkin Yayınları, Ankara.
  • Barlı, Ö. (2010), Davranış bilimleri ve örgütlerde davranış, 4.Baskı, Ankara.
  • Bengtsson, R.,& Brommesson, D. (2022). Institutional trust and emergency preparedness: Perceptions of Covid 19 crisis management in Sweden. Journal of Contingencies and Crisis Management, 30(4), 481-491.
  • Bian, Q., Zhang, X., & Mao, Q. (2021). The more actions, the higher the performance evaluation? Evidence from the crisis management of COVID-19 in China. International Journal of Disaster Risk Reduction, 60, 102281.
  • Bilgin, L., Taşçı, D., Kağnıcıoğlu, D., Benligiray, S., & Tonus, H. Z. (2011), İnsan kaynakları yönetimi. (Ed. Ramazan Geylan), T.C. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Colquitt, J. A., Scott, B. A., & LePine, J. A. (2007). Trust, trustworthiness, and trust propensity: A meta-analytic test of their unique relationships with risk taking and job performance. Journal of applied psychology, 92(4), 909-927.
  • Costa, A. C. (2003). Emerald Article: Work team trust and effectiveness. Personnel Review, 32(5), 605-622.
  • Çalışkan, A. (2021). Örgütsel güven bir ölçek geliştirme çalışması. Antalya Bilim Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 42–59.
  • Çalışkan, A. (2020). Kriz yönetimi: Bir ölçek geliştirme çalışması. Türk Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(2), 106-120.
  • Çalışkan, A. & Köroğlu, E. Ö. (2022). Job Performance, task performance, Contextual performance: Development and validation of a new scale. Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 8(2), 180-201.
  • Çalışkan, A. & Köroğlu, E. Ö. (2023). Job Satisfaction: A Scale Development Study. Antalya Bilim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (2), 112-134. DOI:10.54969/abuijss.1440762
  • Dinçer, Ö. (2007). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Ekinci, H.,& Ferit, İ. (2006). Kriz yönetiminde insan kaynaklarına psikolojik desteğin önemi ve Kayseri tekstil sektöründe bir araştırma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (12), 39-54.
  • Göksu, T., Çevik, H. H., Filiz, O., & Gül, S. K. (2011). Güvenlik yönetimi, Seçkin Yayınları, Ankara.
  • Győrffy, D. (2018). Trust and crisis management in the european union an ınstitutionalist account of success and failure in program countries. Springer Books.
  • Hassan, M. (2011). Örgütsel güvenin, örgütsel bağlılık, örgütsel vatandaşlık davranışı ve çalışan performansı üzerindeki etkisi: Bankacılık sektörü üzerine bir araştırma. (Yayınlanmamış doktora tezi). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Jaques, T. (2007). Issue management and crisis management: An integrated, non-linear, relational construct. Public Relations Review, 33(2), 147-157.
  • Katz, D. & Kahn, R. (2015). The social psychology of organizations. In Organizational Behavior 2 (pp. 152-168). Routledge.
  • Khodarahmi, E. (2009). Crisis management. Disaster Prevention and Management: An International Journal, 18(5), 523-528.
  • Massey, J. E., & Larsen, J. P. (2006). Crisis management in real time: How to successfully plan for and respond to a crisis. Journal of Promotion Management, 12(3-4), 63-97.
  • Mayer, R.C., Davis, J.H., & Schoorman, F.D. (1995). An integrative model of organizational trust. Academy Of Management Review, 20(3), 709-734.
  • Mishra, A. K. (1996). Organizational responses to crisis: Trust in organizations. Frontiers Of Theory And Research, 261-287.
  • Morrissette, A.M.,& Kisamore, J.L. (2020). Trust and performance in business teams: A metaanalysis: Team performance management. An International Journal, 26(5/6), 287-300. https://doi.org/10.1108/TPM-02-2020-0012
  • Motowidlo, S. J.,& Van Scotter, J. R. (1994). Evidence that task performance should be distinguished from contextual performance. Journal of Applied Psychology, 79(4.475-480).
  • Pearson, C. M., and Clair, J. A. (1998). Reframing crisis management, Academy of Management Review, 23, 59-76.
  • Robinson, S. L. (1996). Trust and breach of the psychological contract. Administrative Science Quarterly, 41(4), 574-599.
  • Spradley, R. T. (2017). Crisis communication in organizations. The İnternational Encyclopedia Of Organizational Communication, 1-12.
  • Sucu, Y. (2000). Kriz Yönetimi, Elit Yayıncılık, Ankara.
  • Susskind, A. M., Kacmar, K. M., & Borchgrevink, C. P. (2003). Customer service providers’ attitudes relating to customer service and customer satisfaction in the customer-server exchange. Journal of Applied Psychology, 88(1), 179- 187.
  • Şahin, B. (2016). Kriz yönetimi sisteminin verimliliğinin yapısal eşitlik modeliyle değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 56, 229-241.
  • Thang, N. N., Quang, T. & Buyens, D. (2010). The relationship between training and firm performance: A literature review, Research and Practice in Human Resource Management, 18(1), 28-45.
  • Turhan, M., Köprülü, O. ve Helvacı, İ. (2018). Örgütsel güven ile bireysel iş performansı arasındaki ilişki. Siyaset Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 6(5), 47-55.
  • Tüzün, İ. K. (2007). Güven, örgütsel güven ve örgütsel güven modelleri. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2007(2), 93-118.
  • Ulmer, R. R., Sellnow, T. L., & Seeger, M. W. (2022). Effective crisis communication: Moving from crisis to opportunity. Sage Publications.
  • Uluçay, E.,& Zengin, Y. (2020). İşyeri arkadaşlığı ve işgören performansı arasındaki ilişki: Bir araştırma. Turkish Business Journal, 1(1), 29-50.
  • Uslu, O. & Şimşek, A. (2020). Çalışma arkadaşlarına güven ve psikolojik iyi oluşun çalışanların iş performansına etkileri. Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü Dergisi, 2(1), 6-12.
  • Yasrebdoost, H. (2022). Örgütsel adalet ve örgütsel güvenin çalışan dayanıklılığı üzerine etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Zerenler, M. (2003), Kriz dönemlerinde işletmelerin üretim süreci esnekliğinin şirketlerin performans ve yaşam sürelerine etkileri üzerine bir araştırma (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Selçuk Üniversitesi, Konya.
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Örgütsel Davranış
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kadir Aktaş 0000-0002-1307-5402

Erken Görünüm Tarihi 17 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 19 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 13 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Aktaş, K. (2024). THE EFFECT OF CRISIS MANAGEMENT PRACTICES IN THE MEDIA INDUSTRY ON THE WORK PERFORMANCE OF EMPLOYEES, THE MEDIATING ROLE OF TRUST IN CO-WORKERS. Uluslararası İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 10(1), 68-80. https://doi.org/10.29131/uiibd.1486502

ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİNE İLİŞKİN DERGİ POLİTİKAMIZ

Etik Kurul izni gerektiren çalışmalar (anket ya da ölçek uygulamayı gerektiren, görüşme ve gözlem içeren; doküman, resim, anket vb. diğerleri tarafından geliştirilen ve kullanım izni gerektiren çalışmalar) için etik kurullardan ya da komisyonlardan gerekli izinlerin araştırma yapılmadan önce alınmış olması, bunların makale içeriğinde belirtilmesi ya da ek olarak sunulması gerekmektedir. Bu izinlerin olmaması durumunda yayın ön inceleme safhasında yazara iade edilir.  

Diğer yandan, Araştırma Makalelerinde verisi 2020 yılından önce toplanmış makaleler için ETİK KURUL İZNİ istenmemektedir. Ancak yine bu makalelerde de yöntem kısmında verilerin toplanma tarihlerine ilişkin bilgilere yer verilmesi gerekmektedir.

Hakem değerlendirmelerinde olan araştırmalara ilişkin ham verilerin hakemler tarafından talep edildiğinde sunulması şarttır. Verilerin makalenin yayımı sonrasında da gerektiğinde sağlanması zorunludur. 

MAKALE BENZERLİK RAPORU VE BENZERLİK ORANI HAKKINDA DERGİ POLİTİKAMIZ


Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin: Turnitin, Ithenticate, intihal.net vb.) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir. Bu oran %20'ye kadar kabul edilmektedir. %20'nin üzerinde benzerlik oranı olan çalışmalar ön kontrol aşamasında iade edilecektir.

ISSN: 2149 - 5823