Research Article
BibTex RIS Cite

Fildişi Sahili’nde Nikâh Merasimi

Year 2022, , 1 - 18, 30.06.2022
https://doi.org/10.56108/ujte.1114852

Abstract

Geçmişten bugüne kadar her toplumda nikâh önemli bir yere sahip olmuştur. Aile kurumu, insanlığın en eski ve köklü kurumudur. Toplumların huzur ve istikrarı her şeyden önce aile kurumunun temellerinin sağlam atılmasına bağlıdır. Bu sebeple insanlık tarihindeki bütün toplumlar ilk dönemlerden itibaren aile kurumunu düzenleyen birtakım tedbirlere başvurmuşlardır. Ayrıca, nikâhın dini bir yönü de olması sebebiyle Müslüman toplumlarda bu daha da önem kazanmaktadır. Geleneksel nikâh geçmişten bugüne kadar önemli yere sahip olmuştur ve kabilelerin dini yapılarına göre farklılık arz etmektedir. Fildişi Sahili’nde farklı farklı kabileler ve dinler bulunmaktadır. Kabileler arasında nikâhlar kıyılmaktadır. Fakat hangi dine mensup olursa olsun kabilelerin kendisine özgü adetleri bulunmakta ve pek çok alanda olduğu gibi nikâh konusunda da herkes kendi nikâh geleneğini uygulamaktadır. Müslümanlar da nikâh konusunda hem dine göre hareket etmekte hem de kendi kültürlerinde bulunan adetleri uygulamaktadırlar. Nikâh uygulamalarında adetlerin etkili olmasıyla bağlantılı olarak bazı Müslüman kabilelerin adetlerinde mehir olarak verilen mallar şarap gibi haram mallardan olabildiği gibi bazı gayrimüslim kabilelerin adetlerinde ise mehir olarak verilen mallar Müslümanlara göre helal sayılan mallardan olabilmektedir. Bunun yanında, Müslüman olan bazı kabilelerin kimi nikâh adetleri, İslam ile birlikte zaman içerisinde değişikliklere uğramıştır. Makalede Fildişi Sahili’ndeki genel yapı gösterilmiştir. Fildişi Sahili’nde altmıştan fazla kabile bulunmakta ve bu kabileler, dilleri ve adetleri birbirlerine yakın olan kabilelere nispetle dört ana kabilenin altında toplanmaktadır. Bu çalışmada; siyaset, ticaret ve sosyal hayat bakımından en önde gelen kabile olan Malinke kabilesinin nikâh merasimi konu edinilmiştir. Fildişi Sahili Medeni kanunu ve İslam Hukukuna göre nikâhın tanımı, şartları, günümüzdeki uygulama şekilleri ele alınmış ve tartışmalı konulara yer verilerek günümüz meselelerine çözümler getirilmeye çalışılmıştır.

References

  • Aḥmed, Ebü’l-Ḥüseyn Aḥmed b. Ebî Bekr Muḥammed b. - ʿAvdiyye, Kamil Muḥammed. Muḫtaṣaru’l-Ḳudûrî. Beyrut: Dâru’l-Kütübi’l-ʿİlmiyye, 1997.
  • Alija, Nazan. Hıristiyanlıkta Evlilik Sakramenti. Uludağ Üniversitesi, 2017.
  • ALLOU, Manizan. “Peuplement et evolution de la coted’ivoire”. Revue d’Histoire, d’Arts et d’Archéologie. 95-104. Abidjan: GODO GODO, 2014.
  • Anani, İsabele Akouhaba. La dot dans le code des personnes et de la famille des pays d’Afrique occidentale Francophone cas du Benin, du Burkina faso, de la Cote d’ivoire et du Togo. Copenhagen: Danish Institute for Human Rights, 2008.
  • Assi-Esso, Anne-Marie H. Précis de droit civil ivoirien: les personnes, la famille. Abidjan: Librairie de droit ivoirien, 1997.
  • Atar, Fahrettin. “Nikâh”. TDV İslam Ansiklopedisi. Erişim 07 Mayıs 2022. https://islamansiklopedisi.org.tr/nikah
  • Cangir Arı, Meryem. İslam Hukukuna Göre Nikâhta Aleniyet ve İlan Şartı. Atatürk Üniversitesi, 2011.
  • Chi̇dester, David. “Animizm”. çev. Tuğba Aydoğan. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi 14/33 (15 Mart 2021), 427-433. https://doi.org/10.12981/mahder.824193
  • Coulibaly, Lancina. Medârisu’l-Arabiyye fî Sâhili’l-Âc. Libya: Külliyetü’ş-şerîa, 2007.
  • Ducroquet, Hubert vd. L’agriculture de la Côte d’Ivoire à la loupe. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2017.
  • İbn Mekkî, Osman. Tavdîhu’l-ahkâm Şerhu Tuhfeti’l-hukkâm. Tunus: Matba’a Tunusiyye, 1920.
  • İbn Raslân, Ömer. et-Tedrîb fi’l-fıkhi’ş-Şâfiî. Riyad: Dâru’l-Kıbleteyn, 2012.
  • İbn Rüşd, Muhammed b. Ahmed. Bidâyetü’l-müctehid. Kahire: Mektebe İbn Teymiyye, 1994.
  • Köse, Saffet. “Aile Hukuku”. İslam Hukuku El Kitabı. 437-534. Ankara: Grafiker Yayınları, 1. Basım, 2012.
  • Mevṣılî, Ebü’l-Faẓl Mecdüddîn ʿAbdullāh b. Maḥmûd b. Mevdûd el-. el-İḫtiyâr li taʿalili’l-Muḫtâr. Beyrut: Matbaʿatü’l-Ḥalebî, 1937.
  • Miran, Marie. Vers un nouveau prosélytisme islamique en Côte-d’Ivoire: une révolution discrète. Paris: Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales, 2000.
  • Moran, Jimmy. “Croyances Religieuses En Côte D’Ivoire | 2022”. fr.ripleybelieves.com. Erişim 07 Mayıs 2022. //fr.ripleybelieves.com/religious-beliefs-in-ivory-coast-3357
  • Nevevî, Ebû Zekeriyyâ Yaḥyâ b. Şeref. Minhâcu’t-ṭâlibîn ve ʿumdetu’l-muttaḳīn fi’l-fiḳh. ed. Ḳāsım Aḥmed ʿAvvaḍ. Beyrut: Dâru’l-Fikr, 2005.
  • Ruşd, Ebû’l-Velîd Muḥammed b. Aḥmed b. el-Muḳaddimâtu’l-mumehhidât. ed. Muḥammed Ḥaci. Beyrut: Dâru’l-Ġarbi’l-İslâmî, 1988.
  • Topçuoğlu, Ali Aslan. “Yahudilik-Hıristiyanlık ve İslâm Hukuku’na Göre Nikâh Akdine Etkisi Bakımından Din Farklılığı”. Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi 10/2 (2010), 79-120.
  • Toure, Younouss. Droit civil, la famille :support de cours. Abidjan: Université UMA, 2015.
  • “10 mars 1893 - Naissance de la Côte d’Ivoire - Herodote.net”. Erişim 07 Mayıs 2022. https://www.herodote.net/10_mars_1893-evenement-18930310.php
  • “À Abidjan, l’Institut de théologie de la Compagnie de Jésus porte un regard africain sur la dissolution du mariage chrétien”. Erişim 07 Mayıs 2022. https://africa.la-croix.com/a-abidjan-linstitut-de-theologie-de-la-compagnie-de-jesus-porte-un-regard-africain-sur-la-dissolution-du-mariage-chretien/
  • Code Civil 1, Code Civil 1. Droit des personnes et de la famille (2020).
  • “Histoire de la Côte d’Ivoire”. Wikipédia, 25 Nisan 2022. https://fr.wikipedia.org/w/index.php?title=Histoire_de_la_C%C3%B4te_d%27Ivoire&oldid=193160305
  • “L’histoire de la Côte d’Ivoire.” Erişim 07 Mayıs 2022. https://www.cosmovisions.com/ChronoCoteIvoire.htm
  • “Religion en Côte d’Ivoire”. Wikipédia, 23 Aralık 2021. https://fr.wikipedia.org/w/index.php?title=Religion_en_C%C3%B4te_d%27Ivoire&oldid=189163943
  • “Rezo-Ivoire .net | lhistoire de la cote divoire”. Erişim 07 Mayıs 2022. https://rezoivoire.net/ivoire/patrimoine/759/lhistoire-de-la-cote-divoire.html#.YnZIqehBxnI
  • “RGPH 2021 : LES RESULTATS PRELIMINAIRES ESTIMENT A 28 MILLIONS L’EFFECTIF TOTAL DE LA POPULATION RESIDENTE PERMANENTE EN COTE D’IVOIRE”. Erişim 07 Mayıs 2022. https://www.gouv.ci/_actualite-article.php?recordID=13247

Fildişi Sahili’nde Nikâh Merasimi

Year 2022, , 1 - 18, 30.06.2022
https://doi.org/10.56108/ujte.1114852

Abstract

Geçmişten bugüne kadar her toplumda nikâh önemli bir yere sahip olmuştur. Aile kurumu, insanlığın en eski ve köklü kurumudur. Toplumların huzur ve istikrarı her şeyden önce aile kurumunun temellerinin sağlam atılmasına bağlıdır. Bu sebeple insanlık tarihindeki bütün toplumlar ilk dönemlerden itibaren aile kurumunu düzenleyen birtakım tedbirlere başvurmuşlardır. Ayrıca, nikâhın dini bir yönü de olması sebebiyle Müslüman toplumlarda bu daha da önem kazanmaktadır. Geleneksel nikâh geçmişten bugüne kadar önemli yere sahip olmuştur ve kabilelerin dini yapılarına göre farklılık arz etmektedir. Fildişi Sahili’nde farklı farklı kabileler ve dinler bulunmaktadır. Kabileler arasında nikâhlar kıyılmaktadır. Fakat hangi dine mensup olursa olsun kabilelerin kendisine özgü adetleri bulunmakta ve pek çok alanda olduğu gibi nikâh konusunda da herkes kendi nikâh geleneğini uygulamaktadır. Müslümanlar da nikâh konusunda hem dine göre hareket etmekte hem de kendi kültürlerinde bulunan adetleri uygulamaktadırlar. Nikâh uygulamalarında adetlerin etkili olmasıyla bağlantılı olarak bazı Müslüman kabilelerin adetlerinde mehir olarak verilen mallar şarap gibi haram mallardan olabildiği gibi bazı gayrimüslim kabilelerin adetlerinde ise mehir olarak verilen mallar Müslümanlara göre helal sayılan mallardan olabilmektedir. Bunun yanında, Müslüman olan bazı kabilelerin kimi nikâh adetleri, İslam ile birlikte zaman içerisinde değişikliklere uğramıştır. Makalede Fildişi Sahili’ndeki genel yapı gösterilmiştir. Fildişi Sahili’nde altmıştan fazla kabile bulunmakta ve bu kabileler, dilleri ve adetleri birbirlerine yakın olan kabilelere nispetle dört ana kabilenin altında toplanmaktadır. Bu çalışmada; siyaset, ticaret ve sosyal hayat bakımından en önde gelen kabile olan Malinke kabilesinin nikâh merasimi konu edinilmiştir. Fildişi Sahili Medeni kanunu ve İslam Hukukuna göre nikâhın tanımı, şartları, günümüzdeki uygulama şekilleri ele alınmış ve tartışmalı konulara yer verilerek günümüz meselelerine çözümler getirilmeye çalışılmıştır.

References

  • Aḥmed, Ebü’l-Ḥüseyn Aḥmed b. Ebî Bekr Muḥammed b. - ʿAvdiyye, Kamil Muḥammed. Muḫtaṣaru’l-Ḳudûrî. Beyrut: Dâru’l-Kütübi’l-ʿİlmiyye, 1997.
  • Alija, Nazan. Hıristiyanlıkta Evlilik Sakramenti. Uludağ Üniversitesi, 2017.
  • ALLOU, Manizan. “Peuplement et evolution de la coted’ivoire”. Revue d’Histoire, d’Arts et d’Archéologie. 95-104. Abidjan: GODO GODO, 2014.
  • Anani, İsabele Akouhaba. La dot dans le code des personnes et de la famille des pays d’Afrique occidentale Francophone cas du Benin, du Burkina faso, de la Cote d’ivoire et du Togo. Copenhagen: Danish Institute for Human Rights, 2008.
  • Assi-Esso, Anne-Marie H. Précis de droit civil ivoirien: les personnes, la famille. Abidjan: Librairie de droit ivoirien, 1997.
  • Atar, Fahrettin. “Nikâh”. TDV İslam Ansiklopedisi. Erişim 07 Mayıs 2022. https://islamansiklopedisi.org.tr/nikah
  • Cangir Arı, Meryem. İslam Hukukuna Göre Nikâhta Aleniyet ve İlan Şartı. Atatürk Üniversitesi, 2011.
  • Chi̇dester, David. “Animizm”. çev. Tuğba Aydoğan. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi 14/33 (15 Mart 2021), 427-433. https://doi.org/10.12981/mahder.824193
  • Coulibaly, Lancina. Medârisu’l-Arabiyye fî Sâhili’l-Âc. Libya: Külliyetü’ş-şerîa, 2007.
  • Ducroquet, Hubert vd. L’agriculture de la Côte d’Ivoire à la loupe. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2017.
  • İbn Mekkî, Osman. Tavdîhu’l-ahkâm Şerhu Tuhfeti’l-hukkâm. Tunus: Matba’a Tunusiyye, 1920.
  • İbn Raslân, Ömer. et-Tedrîb fi’l-fıkhi’ş-Şâfiî. Riyad: Dâru’l-Kıbleteyn, 2012.
  • İbn Rüşd, Muhammed b. Ahmed. Bidâyetü’l-müctehid. Kahire: Mektebe İbn Teymiyye, 1994.
  • Köse, Saffet. “Aile Hukuku”. İslam Hukuku El Kitabı. 437-534. Ankara: Grafiker Yayınları, 1. Basım, 2012.
  • Mevṣılî, Ebü’l-Faẓl Mecdüddîn ʿAbdullāh b. Maḥmûd b. Mevdûd el-. el-İḫtiyâr li taʿalili’l-Muḫtâr. Beyrut: Matbaʿatü’l-Ḥalebî, 1937.
  • Miran, Marie. Vers un nouveau prosélytisme islamique en Côte-d’Ivoire: une révolution discrète. Paris: Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales, 2000.
  • Moran, Jimmy. “Croyances Religieuses En Côte D’Ivoire | 2022”. fr.ripleybelieves.com. Erişim 07 Mayıs 2022. //fr.ripleybelieves.com/religious-beliefs-in-ivory-coast-3357
  • Nevevî, Ebû Zekeriyyâ Yaḥyâ b. Şeref. Minhâcu’t-ṭâlibîn ve ʿumdetu’l-muttaḳīn fi’l-fiḳh. ed. Ḳāsım Aḥmed ʿAvvaḍ. Beyrut: Dâru’l-Fikr, 2005.
  • Ruşd, Ebû’l-Velîd Muḥammed b. Aḥmed b. el-Muḳaddimâtu’l-mumehhidât. ed. Muḥammed Ḥaci. Beyrut: Dâru’l-Ġarbi’l-İslâmî, 1988.
  • Topçuoğlu, Ali Aslan. “Yahudilik-Hıristiyanlık ve İslâm Hukuku’na Göre Nikâh Akdine Etkisi Bakımından Din Farklılığı”. Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi 10/2 (2010), 79-120.
  • Toure, Younouss. Droit civil, la famille :support de cours. Abidjan: Université UMA, 2015.
  • “10 mars 1893 - Naissance de la Côte d’Ivoire - Herodote.net”. Erişim 07 Mayıs 2022. https://www.herodote.net/10_mars_1893-evenement-18930310.php
  • “À Abidjan, l’Institut de théologie de la Compagnie de Jésus porte un regard africain sur la dissolution du mariage chrétien”. Erişim 07 Mayıs 2022. https://africa.la-croix.com/a-abidjan-linstitut-de-theologie-de-la-compagnie-de-jesus-porte-un-regard-africain-sur-la-dissolution-du-mariage-chretien/
  • Code Civil 1, Code Civil 1. Droit des personnes et de la famille (2020).
  • “Histoire de la Côte d’Ivoire”. Wikipédia, 25 Nisan 2022. https://fr.wikipedia.org/w/index.php?title=Histoire_de_la_C%C3%B4te_d%27Ivoire&oldid=193160305
  • “L’histoire de la Côte d’Ivoire.” Erişim 07 Mayıs 2022. https://www.cosmovisions.com/ChronoCoteIvoire.htm
  • “Religion en Côte d’Ivoire”. Wikipédia, 23 Aralık 2021. https://fr.wikipedia.org/w/index.php?title=Religion_en_C%C3%B4te_d%27Ivoire&oldid=189163943
  • “Rezo-Ivoire .net | lhistoire de la cote divoire”. Erişim 07 Mayıs 2022. https://rezoivoire.net/ivoire/patrimoine/759/lhistoire-de-la-cote-divoire.html#.YnZIqehBxnI
  • “RGPH 2021 : LES RESULTATS PRELIMINAIRES ESTIMENT A 28 MILLIONS L’EFFECTIF TOTAL DE LA POPULATION RESIDENTE PERMANENTE EN COTE D’IVOIRE”. Erişim 07 Mayıs 2022. https://www.gouv.ci/_actualite-article.php?recordID=13247

Wedding Ceremony in Ivory Coast

Year 2022, , 1 - 18, 30.06.2022
https://doi.org/10.56108/ujte.1114852

Abstract

From the past to the present, marriage has had an important place in every society. The family institution is the oldest and most rooted institution of humanity. The peace and stability of societies depends, first of all, on the solid foundations of the family institution. For this reason, all societies in the history of humanity have applied to a number of measures regulating the institution of the family since the first periods. In addition, since marriage has a religious aspect, this becomes even more important in Muslim societies. Traditional marriage has an important place from the past to the present and differs according to the religious structures of the tribes. There are different tribes and religions in Ivory Coast. Marriages are held between tribes. However, no matter what religion they belong to, the tribes have their own customs and everyone practices their own wedding tradition during marriage as in many other fields. Muslims, on the other hand, both act according to their religion and apply their own traditions in their own culture. In addition, some marriage customs of some Muslim tribes have changed over time with Islam. In connection with the effectiveness of customs in marriage practices, the goods given as Mahr in the customs of some Muslim tribes may be from haram goods such as wine, while the goods given as Mahr in the customs of some non-Muslim tribes may be among the goods that are considered halal according to Muslims. In the article, the general structure on the ivory coast is shown. There are more than sixty tribes in Ivory and these tribes are grouped under four main tribes compared to the tribes whose languages and customs are close to each other. The wedding ceremony of the most prominent tribe (Malinke Tribe) in terms of politics, trade and social life was shown. After that, the marriage practices were examined according to the Islamic law and the Ivory Coast law.

References

  • Aḥmed, Ebü’l-Ḥüseyn Aḥmed b. Ebî Bekr Muḥammed b. - ʿAvdiyye, Kamil Muḥammed. Muḫtaṣaru’l-Ḳudûrî. Beyrut: Dâru’l-Kütübi’l-ʿİlmiyye, 1997.
  • Alija, Nazan. Hıristiyanlıkta Evlilik Sakramenti. Uludağ Üniversitesi, 2017.
  • ALLOU, Manizan. “Peuplement et evolution de la coted’ivoire”. Revue d’Histoire, d’Arts et d’Archéologie. 95-104. Abidjan: GODO GODO, 2014.
  • Anani, İsabele Akouhaba. La dot dans le code des personnes et de la famille des pays d’Afrique occidentale Francophone cas du Benin, du Burkina faso, de la Cote d’ivoire et du Togo. Copenhagen: Danish Institute for Human Rights, 2008.
  • Assi-Esso, Anne-Marie H. Précis de droit civil ivoirien: les personnes, la famille. Abidjan: Librairie de droit ivoirien, 1997.
  • Atar, Fahrettin. “Nikâh”. TDV İslam Ansiklopedisi. Erişim 07 Mayıs 2022. https://islamansiklopedisi.org.tr/nikah
  • Cangir Arı, Meryem. İslam Hukukuna Göre Nikâhta Aleniyet ve İlan Şartı. Atatürk Üniversitesi, 2011.
  • Chi̇dester, David. “Animizm”. çev. Tuğba Aydoğan. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi 14/33 (15 Mart 2021), 427-433. https://doi.org/10.12981/mahder.824193
  • Coulibaly, Lancina. Medârisu’l-Arabiyye fî Sâhili’l-Âc. Libya: Külliyetü’ş-şerîa, 2007.
  • Ducroquet, Hubert vd. L’agriculture de la Côte d’Ivoire à la loupe. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2017.
  • İbn Mekkî, Osman. Tavdîhu’l-ahkâm Şerhu Tuhfeti’l-hukkâm. Tunus: Matba’a Tunusiyye, 1920.
  • İbn Raslân, Ömer. et-Tedrîb fi’l-fıkhi’ş-Şâfiî. Riyad: Dâru’l-Kıbleteyn, 2012.
  • İbn Rüşd, Muhammed b. Ahmed. Bidâyetü’l-müctehid. Kahire: Mektebe İbn Teymiyye, 1994.
  • Köse, Saffet. “Aile Hukuku”. İslam Hukuku El Kitabı. 437-534. Ankara: Grafiker Yayınları, 1. Basım, 2012.
  • Mevṣılî, Ebü’l-Faẓl Mecdüddîn ʿAbdullāh b. Maḥmûd b. Mevdûd el-. el-İḫtiyâr li taʿalili’l-Muḫtâr. Beyrut: Matbaʿatü’l-Ḥalebî, 1937.
  • Miran, Marie. Vers un nouveau prosélytisme islamique en Côte-d’Ivoire: une révolution discrète. Paris: Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales, 2000.
  • Moran, Jimmy. “Croyances Religieuses En Côte D’Ivoire | 2022”. fr.ripleybelieves.com. Erişim 07 Mayıs 2022. //fr.ripleybelieves.com/religious-beliefs-in-ivory-coast-3357
  • Nevevî, Ebû Zekeriyyâ Yaḥyâ b. Şeref. Minhâcu’t-ṭâlibîn ve ʿumdetu’l-muttaḳīn fi’l-fiḳh. ed. Ḳāsım Aḥmed ʿAvvaḍ. Beyrut: Dâru’l-Fikr, 2005.
  • Ruşd, Ebû’l-Velîd Muḥammed b. Aḥmed b. el-Muḳaddimâtu’l-mumehhidât. ed. Muḥammed Ḥaci. Beyrut: Dâru’l-Ġarbi’l-İslâmî, 1988.
  • Topçuoğlu, Ali Aslan. “Yahudilik-Hıristiyanlık ve İslâm Hukuku’na Göre Nikâh Akdine Etkisi Bakımından Din Farklılığı”. Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi 10/2 (2010), 79-120.
  • Toure, Younouss. Droit civil, la famille :support de cours. Abidjan: Université UMA, 2015.
  • “10 mars 1893 - Naissance de la Côte d’Ivoire - Herodote.net”. Erişim 07 Mayıs 2022. https://www.herodote.net/10_mars_1893-evenement-18930310.php
  • “À Abidjan, l’Institut de théologie de la Compagnie de Jésus porte un regard africain sur la dissolution du mariage chrétien”. Erişim 07 Mayıs 2022. https://africa.la-croix.com/a-abidjan-linstitut-de-theologie-de-la-compagnie-de-jesus-porte-un-regard-africain-sur-la-dissolution-du-mariage-chretien/
  • Code Civil 1, Code Civil 1. Droit des personnes et de la famille (2020).
  • “Histoire de la Côte d’Ivoire”. Wikipédia, 25 Nisan 2022. https://fr.wikipedia.org/w/index.php?title=Histoire_de_la_C%C3%B4te_d%27Ivoire&oldid=193160305
  • “L’histoire de la Côte d’Ivoire.” Erişim 07 Mayıs 2022. https://www.cosmovisions.com/ChronoCoteIvoire.htm
  • “Religion en Côte d’Ivoire”. Wikipédia, 23 Aralık 2021. https://fr.wikipedia.org/w/index.php?title=Religion_en_C%C3%B4te_d%27Ivoire&oldid=189163943
  • “Rezo-Ivoire .net | lhistoire de la cote divoire”. Erişim 07 Mayıs 2022. https://rezoivoire.net/ivoire/patrimoine/759/lhistoire-de-la-cote-divoire.html#.YnZIqehBxnI
  • “RGPH 2021 : LES RESULTATS PRELIMINAIRES ESTIMENT A 28 MILLIONS L’EFFECTIF TOTAL DE LA POPULATION RESIDENTE PERMANENTE EN COTE D’IVOIRE”. Erişim 07 Mayıs 2022. https://www.gouv.ci/_actualite-article.php?recordID=13247
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religious Studies
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Souleymane Coulıbaly 0000-0002-4251-6502

Publication Date June 30, 2022
Submission Date May 10, 2022
Acceptance Date May 16, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

ISNAD Coulıbaly, Souleymane. “Fildişi Sahili’nde Nikâh Merasimi”. Universal Journal of Theology 7/1 (June 2022), 1-18. https://doi.org/10.56108/ujte.1114852.