Research Article
BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ 2010-2018 ÖĞRETİM PROGRAMI ÜNİTE VE KAZANIMLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Year 2018, Volume: 3 Issue: 1, 64 - 86, 30.03.2018

Abstract

 Bireysel ve
toplumsal hayatımızda deneysel bir bilim olarak ele alınan ve çok önemli bir
yere sahip olan eğitimin, başarı ile neticelendirilmesinin temel
şartlarından birisi de yapılacak etkinliklerin bir program dahilinde
 yürütülmesidir. Zira fertlerin ve toplumların ideal eğitim hedeflerine
erişebilmelerindeki başarısı,eğitim etkinliklerini rastlantı ve gelişigüzellikten
uzak, belirli bir program doğrultusunda yürütmeleriyle doğru orantılıdır. Bu a
raştırma nitel bir analiz çalışması olup; 2010 yılında kabul edilen İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programıyla, 2018 yılında onaylanan İDKAB
Öğretim Programı ünite ve kazanımları karşılaştırılarak, dersin müffredatında
herhangi bir değişikliğin olup olmadığı, eski program davranışçı yaklaşımı esas
alırken yeni programın nasıl bir yaklaşımla hazırlandığı incelenecektir. Ayrıca
yaptığımız çalışmada ulaştığımız sonuçlar ile bu sonuçlar çerçevesinde öneriler
sunulacaktır.

References

  • KAYNAKÇAAbdurrahman, Güzel- Özay Karadağ (2013). “Ana Dili Eğitimi Dergisi ”Anlatma becerileri açısından “Türkçe Dersi Öğretim Programı (6, 7, 8. Sınıflar)”na eleştirel bir bakış, s. 45-52.Çekin, Abdulkadir (2016). “Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi”, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı İle Ortaokul Temel Dini Bilgiler Dersi Öğretim Programı Kazanımlarındaki Duyuşsal Hedefler Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma, S.6 C.3.Demirel, Özcan (2016). Eğitimde Program Geliştirme, Pegem A Yayıncılık, Baskı: 9, s. 6.Doğan, Recai, Cemal Tosun (2002) .İlköğretim 4. ve 5. Sınıflar İçin Din Kültürü veAhlak Bilgisi Öğretimi, Ankara: Pegem Yayıncılık.Doğan, Recai, Nurullah Altaş, Remziye Yılmaz (2007).Örgün Din Eğitimi‛,Din Bilimleri-I, Ed. Cemal Tosun, Ankara: Ankuzem Yayınları.Ertürk, Selahattin (1997).Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Meteksan.Karataş, Süleyman (2010)."İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ÖğretimProgramına İlişkin Öğretmen Görüşleri’’ Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, s.3.Kaymakcan, Recep,İbrahim Aşlamacı, Mustafa Yılmaz, Adnan Telli,(2013). Seçmeli Din EğitimiDersleri İnceleme ve Değerlendirme Raporu, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Komisyon (2000). “Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler dergisi” İlköğretim Din Kültürü ve AhlakBilgisi Öğretim Programı, S. 2517, Ekim.MEB.,(2010) .İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi (4,5,6,7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.MEB. (2018). İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi (4,5,6,7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı: Devlet Kitapları Müdürlüğü.Selçuk, Mualla (2005). Din Öğretiminde Yeni Açılımlar‛, Ülkemizde Laik Eğitim Sisteminde Sosyal Bilim Olarak Din Öğretimi Kurultayı, Malatya, , s. 171-172.Tosun, Cemal, (2005).Din Eğitimi Bilimine Giriş, Pegema Yay., 3. bs., Ankara.
Year 2018, Volume: 3 Issue: 1, 64 - 86, 30.03.2018

Abstract

References

  • KAYNAKÇAAbdurrahman, Güzel- Özay Karadağ (2013). “Ana Dili Eğitimi Dergisi ”Anlatma becerileri açısından “Türkçe Dersi Öğretim Programı (6, 7, 8. Sınıflar)”na eleştirel bir bakış, s. 45-52.Çekin, Abdulkadir (2016). “Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi”, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı İle Ortaokul Temel Dini Bilgiler Dersi Öğretim Programı Kazanımlarındaki Duyuşsal Hedefler Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma, S.6 C.3.Demirel, Özcan (2016). Eğitimde Program Geliştirme, Pegem A Yayıncılık, Baskı: 9, s. 6.Doğan, Recai, Cemal Tosun (2002) .İlköğretim 4. ve 5. Sınıflar İçin Din Kültürü veAhlak Bilgisi Öğretimi, Ankara: Pegem Yayıncılık.Doğan, Recai, Nurullah Altaş, Remziye Yılmaz (2007).Örgün Din Eğitimi‛,Din Bilimleri-I, Ed. Cemal Tosun, Ankara: Ankuzem Yayınları.Ertürk, Selahattin (1997).Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Meteksan.Karataş, Süleyman (2010)."İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ÖğretimProgramına İlişkin Öğretmen Görüşleri’’ Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, s.3.Kaymakcan, Recep,İbrahim Aşlamacı, Mustafa Yılmaz, Adnan Telli,(2013). Seçmeli Din EğitimiDersleri İnceleme ve Değerlendirme Raporu, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Komisyon (2000). “Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler dergisi” İlköğretim Din Kültürü ve AhlakBilgisi Öğretim Programı, S. 2517, Ekim.MEB.,(2010) .İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi (4,5,6,7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.MEB. (2018). İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi (4,5,6,7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı: Devlet Kitapları Müdürlüğü.Selçuk, Mualla (2005). Din Öğretiminde Yeni Açılımlar‛, Ülkemizde Laik Eğitim Sisteminde Sosyal Bilim Olarak Din Öğretimi Kurultayı, Malatya, , s. 171-172.Tosun, Cemal, (2005).Din Eğitimi Bilimine Giriş, Pegema Yay., 3. bs., Ankara.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religious Studies
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Hayati Tetik

Publication Date March 30, 2018
Submission Date March 21, 2018
Acceptance Date April 16, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 3 Issue: 1

Cite

ISNAD Tetik, Hayati. “İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ 2010-2018 ÖĞRETİM PROGRAMI ÜNİTE VE KAZANIMLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Universal Journal of Theology 3/1 (March 2018), 64-86.