Bireysel ve
toplumsal hayatımızda deneysel bir bilim olarak ele alınan ve çok önemli bir
yere sahip olan eğitimin, başarı ile neticelendirilmesinin temel
şartlarından birisi de yapılacak etkinliklerin bir program dahilinde
yürütülmesidir. Zira fertlerin ve toplumların ideal eğitim hedeflerine
erişebilmelerindeki başarısı,eğitim etkinliklerini rastlantı ve gelişigüzellikten
uzak, belirli bir program doğrultusunda yürütmeleriyle doğru orantılıdır. Bu araştırma nitel bir analiz çalışması olup; 2010 yılında kabul edilen İlköğretim Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programıyla, 2018 yılında onaylanan İDKAB
Öğretim Programı ünite ve kazanımları karşılaştırılarak, dersin müffredatında
herhangi bir değişikliğin olup olmadığı, eski program davranışçı yaklaşımı esas
alırken yeni programın nasıl bir yaklaşımla hazırlandığı incelenecektir. Ayrıca
yaptığımız çalışmada ulaştığımız sonuçlar ile bu sonuçlar çerçevesinde öneriler
sunulacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2018 |
Submission Date | March 21, 2018 |
Acceptance Date | April 16, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 1 |