Çocuğun
fen ile ilgili deneyimlerinin başlangıcının, doğal çevresiyle ilk olarak
etkileşime geçtiği süreç olduğu söylenebilir. Bu ilk deneyimler çocuğun yaşamı
boyunca devam etmekte; araştırma, öğrenme ve çevreyi keşfetme eğilimi
sürmektedir. Eğitim sürecinin önemli bir aşaması olan okul öncesi eğitim
döneminde, çocuklara fen ve bilim ilgisinin kazandırılması büyük öneme
sahiptir. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönem fen eğitimini
çeşitli yönleri ile ele alarak, önemini ortaya koymaktır. Bu bağlamda okul
öncesi dönem fen eğitiminin amacı, özellikleri, yöntemleri, bu konuda aile ve
öğretmenin rolü başlıkları ele alınarak konu ayrıntılı şekilde
değerlendirilmiştir. Ayrıca, okul öncesi dönem fen eğitiminin önemi konusunda
farkındalık yaratılması, bu eğitimin daha etkin ve verimli hale getirilebilmesi
için fikirler sunularak, konuya ilişkin atılacak adımlara katkı sunulması
hedeflenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 2 |