Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Etkileşimli Tahtalarda Açık Kaynak Kod Tabanlı Pardus İşletim Sisteminin Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşleri

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 1, 48 - 61, 30.06.2020

Öz

Etkileşimli tahtalar, Milli Eğitim Bakanlığı’nın FATİH Projesi kapsamında eğitim-öğretim süreçlerinde kullanılmaya başlanmıştır. 2017 yılında Antalya ili Manavgat ilçesinde Yerli ve Milli kaynakların kullanımının öneminden hareketle millileştirilmiş yerli işletim sistemi Pardus otuz üç okulda kullanılmaya başlanmıştır. 2018-2019 öğretim yılı başında ise Antalya ili ve ilçelerinde FATİH projesi kapsamında etkileşimli tahta kurulumu tamamlanan tüm okullarda Pardus işletim sisteminin kullanımına geçiş süreci başlamıştır. Bu araştırmanın amacı, etkileşimli tahtalarda açık kaynak kod tabanlı Pardus işletim sisteminin kullanımına yönelik öğretmen görüşlerini belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışma, öğretmenlerin etkileşimli tahtalarda kullanılmaya başlanan Pardus İşletim sistemiyle ilgili deneyimlerinin belirlenmesi bakımından bir olgu bilim çalışması niteliği taşımaktadır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin Pardus işletim sistemine geçişin ders işleyişine olumlu etkisiyle ilgili en fazla dile getirdikleri konu yerli ve milli kaynaklara yönelimi artırması olmuştur. Öğretmenler, Pardus işletim sistemine geçişin ders işleyişine olumsuz etkileriyle ilgili Usb bellek sorunu, dokunmatik sorunu, bazı programların açılmaması sorunu gibi teknik problemler yaşadıklarını ifade etmişlerdir.

Kaynakça

  • Ajila, S. ve Wu, D. (2007). Empirical study of the effects of open source adoption on software development economics. The Journal of Systems & Software, 80(9), 1517–1529. AlMarzouq, M., Zheng, L., Rong, G., ve Grover, V. (2005). Open source: Concepts, benefits, and challenges. Communications of the Association for Information Systems, 16(1), 37. Aronsson, J. ve Bengtsson, M. (2009). Using OpenOffice. org in an educational environment A feasibility study. Unpublished Bachelor's thesis. University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden. Aydın, C. ve Biroğul, S. (2008). E-öğrenmede açık kaynak kodlu öğretim yönetim sistemleri ve Moodle. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1(2), 31-35 Bilgi Toplumu Dairesi Başkanlığı (2015). 2015-2018 Bilgi toplumu stratejisi ve eylem planı, Web:http://www.bilgitoplumustratejisi.org/tr/doc/8a9481984680deca014bea4232490005 adresinden alınmıştır. British Educational Communications and Technology Agency (BECTA). 2005. Open source software in schools: A study of the spectrum of use and related ICT infrastructure costs. Web: http://osswatch.ac.uk/studies/external/becta_oss_2005.pdf adresinden alınmıştır. Bouras, C. Kokkinos, V. ve Tseliou, G. (2013). “Methodology for Public Administrators for Selecting Between Open Source and Proprietary Software”, Telematics and Informatics, 30(2), 100-110. Büyüköztürk, Ş. Çakmak, E. K. Akgün, Ö. E. ve Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. Camara, G. ve Fonseca, F. (2007). Information policies and open source software in developing countries, Journal of the American Society for Information Science and Technology, 58(1), 121-132. Capiluppi, A. Feller, J. Fitzgerald, B. Hissam, S. Lakhani, K. Robles, G. ve Scacchi, W. (2007). First international workshop on emerging trends in FLOSS research and development. In 29th International Conference on Software Engineering (ICSE'07 Companion) 135-136. IEEE. Çavuş, M. F. ve Kurt, H. S. (2017). Kamu kurumlarında açık kaynak kodlu yazılımların kullanımı. Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 5(3). 39-49. Çetin, G. (2005). Kamuya mal olan yatırımlar. Tmmob Elektrik Mühendisliği Odası Yayını, (425), 21-25. Çetinkaya, L. ve Keser, H. (2013). Öğretmen ve öğrencilerin etkileşimli tahta kullanımına yönelik yaşamış oldukları sorunlar ve çözüm önerileri. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkishor Turkic, 8(6), 360-377. Creswell, J. W. (2017). Nitel araştırmacılar için 30 temel beceri (çev. H. Özcan). Ankara: Anı Yayıncılık Dai, N. ve Ölmez, H. S. (2016). Özgür açık kaynak yazılım stratejilerinin Türkiye bilgi toplumu hedefleri içerisindeki önemi. http://research.sabanciuniv.edu/30082/1/ Ozgur_Acik_Kaynak_Yazilim_Stratejilerinin_Turkiye_Bilgi_Toplumu_Hedefleri_Icerisindeki_Onemi.pdf adresinden alınmıştır. Demirli, C. ve Türel, Y. K. (2010). Instructional Interactive Whiteboard Materials: Designers’ Perspectives, Procedia Social and Behavioural Sciences, 9, 1437–1442. DPT (2006). E-dönüşüm Türkiye Projesi 2005 Eylem Planı, 7 No’lu Eylem: Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Açık Kaynak Kodlu Yazılımların Uygulanabilirliği, Çalışma Grubu Raporu. Dudley-Sponaugle, A. Hong, S. ve Wang, Y. (2007). The social and economical impact of OSS in developing countries. K. St. Amant, ve B. Still (Editor). Open Source Software: Technological, Economic and Social Perspectives (s. 102-113). New York: Information Science Reference. Eren, Y. Öğretmenlerin Etkileşimli Tahta Kullanımı İle İlgili Görüşleri. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 2(2), 31-39. Fraenkel, J.R. Wallen, N.E. ve Hyun, H.H. (2011). How to Design and Evaluate Research in Education (Eight Edition). New York: McGraw-Hill. Gonzalez-Barahona, J. M. ve Robles, G. (2006). Libre software in Europe. C. DiBona, D. Cooper, & M.Stone (Editor.), Open sources 2.0 : The continuing evolution (s. 161-188). Beijing: O’Reilly Güler, A. Halıcıoğlu, M.B. ve Taşğın, S. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Şeçkin Yayıncılık. Günbayı, İ. (2019). Nitel Araştırmada Veri Analizi: Tema Analizi, Betimsel Analiz, İçerik Analizi ve Analitik Genelleme. Web: http://www.nirvanasosyal.com/h-392-nitel-arastirmada-veri-analizi-tema-analizi-betimsel-analiz-icerik-analizi-ve-analitik-genelleme.html adresinden alınmıştır. Hepburn, G. (2005). Open source software and schools: New opportunities and directions. Canadian Journal of Learning and Technology/La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie, 31(1), 1-11 Hoe, N. S. (2006). Breaking barriers: The potential of free and open source software for sustainable human development - A compilation of case studies from across the world. Web: http://www.unapcict.org/ecohub/resources/breaking-barriers adresinden alınmıştır. Hutchinson, A. (2007). Literature Review Exploring The Integration of Interactive Whiteboards in K-12 Education. Web: http://www.innovativelearning.ca/sec learntech/documents/ smartiwb-litreview07.pdf adresinden alınmıştır. İTÜBİDB (İstanbul Teknik Üniversitesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı), (2013). Linux Masaüstü Ortamları, Web: https://bidb.itu.edu.tr/seyir-defteri/blog/2013/09/06/linux-masa%C3%BCst%C3%BC-ortamlar%C4%B1, adresinden alınmıştır. Kennewell, S. Tanner, H., Jones, S. ve Beauchamp, G. (2008). Analysing the use of interactive technology to implement interactive teaching. Journal of computer assisted learning, 24(1), 61-73. Kshetri, N. (2004). "Economics of Linux Adoption in Developing Countries". IEEE Software, 21(1), 74-81. Manes. S. (2002). Linux Gets Friendlier. FORBES, 169(13), 134–138. Nichols, D.M ve Twidale, M.B. (2003). The usability of open source software. First Monday, 8, 1-6. Özarslan, Y. (2008). Uzaktan eğitim uygulamaları için açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemleri. XIII. Türkiye'de İnternet Konferansı, ODTÜ, Ankara, 55-60. Özdaș, M. R. (2012). Kamuda açık kaynak kodlu yazılım kullanımı. Ankara: TC Kalkınma Bakanlığı Bilgi Toplum Dairesi. Pardus, 2019. Etkileşimli Tahta Arayüzü Projesi (ETAP).Web: https://www.pardus.org.tr /projeler/etap/ adresinden alınmıştır. Rossi, B., Russo, B. ve Succi, G. (2012). Adoption of Free/Libre Open Source Software in Public Organizations: Factors of Impact, Information Technology & People, 25 (2), 156–187. Shaikh, M. (2016). Negotiating Open Source Software Adoption in the UK Public Sector, Government Information Quarterly, 33(1), 115-132. Schmidt, K. M. ve Schnitzer, M. (2003). Public subsidies for open source: Some Economic Policy Issues of the Software Market. London: CEPR. Smith, H., Higgins, S., & Wall, K. (2005). ‘The visual helps me understand the complicated things’: pupil views of teaching and learning with interactive whiteboards. British Journal of Educational Technology, 36(5), 851-867. Surman, M., & Diceman, J. (2004). Choosing open source: A guide for civil society organizations. The Commons Group for the Association for Progressive Communications, Web: http://www.commons.ca/articles/fulltext.shtml adresinden alınmıştır. Thankachan, B. ve Moore, D. R. (2017). Challenges of implementing free and open source software (FOSS): Evidence from the Indian educational setting. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 18(6), 186-199 Touray, K. S. (2004). Constraints against the adoption and use of FOSS in developing countries. Newsforge The Online Newspaper for Linux and Open Source. http://www.linux.com/archive/feature/35055 adresinden alınmıştır. Tomazin, M. ve Gradisar, M. (2007). Open Source Software in Slovenian Primary and Secondary Schools. Informatics in education, 6(2), 443-454. Türel, Y. K. (2012). Öğretmenlerin Akıllı Tahta Kullanımına Yönelik Olumsuz Tutumları: Problemler ve İhtiyaçlar. İlköğretim-Online Dergisi, 11(2), 423-439. Van Loon, A. ve Toshkov, D. (2015). Adopting open source software in public administration: The importance of boundary spanners and political commitment, Government Information Quarterly, 32(2), 207-215. Vajda, J ve Abbitt, J. T. (2011). Evaluation of teacher perceptions and potential of OpenOffice in a K–12 school district. Computers in the Schools, 28(2), 117-139. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökhan Cantürk 0000-0002-5110-7639

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Cantürk, G. (2020). Etkileşimli Tahtalarda Açık Kaynak Kod Tabanlı Pardus İşletim Sisteminin Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşleri. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 48-61.