Etkileşimli tahtalar, Milli Eğitim Bakanlığı’nın FATİH Projesi kapsamında eğitim-öğretim süreçlerinde kullanılmaya başlanmıştır. 2017 yılında Antalya ili Manavgat ilçesinde Yerli ve Milli kaynakların kullanımının öneminden hareketle millileştirilmiş yerli işletim sistemi Pardus otuz üç okulda kullanılmaya başlanmıştır. 2018-2019 öğretim yılı başında ise Antalya ili ve ilçelerinde FATİH projesi kapsamında etkileşimli tahta kurulumu tamamlanan tüm okullarda Pardus işletim sisteminin kullanımına geçiş süreci başlamıştır. Bu araştırmanın amacı, etkileşimli tahtalarda açık kaynak kod tabanlı Pardus işletim sisteminin kullanımına yönelik öğretmen görüşlerini belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışma, öğretmenlerin etkileşimli tahtalarda kullanılmaya başlanan Pardus İşletim sistemiyle ilgili deneyimlerinin belirlenmesi bakımından bir olgu bilim çalışması niteliği taşımaktadır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin Pardus işletim sistemine geçişin ders işleyişine olumlu etkisiyle ilgili en fazla dile getirdikleri konu yerli ve milli kaynaklara yönelimi artırması olmuştur. Öğretmenler, Pardus işletim sistemine geçişin ders işleyişine olumsuz etkileriyle ilgili Usb bellek sorunu, dokunmatik sorunu, bazı programların açılmaması sorunu gibi teknik problemler yaşadıklarını ifade etmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1 |