Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinde benlik saygısı ölçeğinin alt boyutlarının kendine zarar verme davranışını yordama gücünü açıklamaktır. Araştırmanın örneklemi 2019-2020 Eğitim Öğretim yılında Haliç Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan yaşları 20-24 arasında değişen 225’i kız, 179’u erkek toplam 404 öğrencidir. Çalışmada kullanılan veri toplama araçları, sosyodemografik bilgi formu, kendine zarar verme değerlendirme envanteri ve Rosenberg Benlik Saygısı Envanteri Kısa Formu’dur. Bulgular 404 öğrencinin 185 tanesinin (yüzde 45,79) kendini yaralama davranışı gösterdiği yönündedir. Araştırma sonucunda erkeklerin kendine zarar verme davranış türlerinden cilde bir şekil/harf/yazı kazma, tırnaklama, yaranın iyileşmesine engel olma ve kendini sert bir yere çarpma/kendine vurmayı kadınlardan daha fazla sergiledikleri ortaya çıkmıştır. Diğer tüm kendine zarar verme davranış türlerinde kadınların sayısı erkeklerden fazla olarak görülmektedir. Buna ek olarak benlik saygısı ölçeğinin alt boyutlarından benlik saygısı, psikosomatik belirtiler ve depresif duygulanım boyutlarının kendine zarar verme davranışıyla arasında anlamlı ilişkiler olduğu saptanmıştır.
depresyon üniversite öğrencileri kendine zarar verme davranışı benlik saygısı
Haliç Üniversitesi, İstanbul Cerrahpaşa Üniversitesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2 |