Dil öğretiminde kazandırılması hedeflenen temel dil becerileri vardır. Bunlar dinleme/izleme, konuşma, okuma ve yazma becerileridir. Dinleme yetisi, dil becerileri içerisinde kazanılan ilk beceridir ve diğer tüm yetilerin de temeli niteliğindedir. Yabancı dil öğretiminde amaç, öğrenicinin ana dilinde yaptığı her türlü dilsel beceriyi, hedef dilde de gerçekleştirebilmesini sağlamaktır. Yapılacak her türlü etkinlik de öğrenicinin hedef dile dönük gelişimini desteklemelidir. Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu tarafından hazırlanan “TRT Dinle” uygulamasının yabancılara Türkçe öğretimine yönelik alternatif materyaller sunabileceği ve hedef dile dönük yetilerin pekiştirilmesine katkı sağlayabileceği düşünülmektedir. Çalışmada radyo tiyatrolarından nasıl faydalanabileceği ele alınmıştır. Fişleme tekniğinin kullanıldığı bu çalışmanın birinci bölümünde yabancılara dil eğitiminde kullanılabilecek otantik materyaller hakkında bilgi verilmiş ardından dil eğitimine katkı sunabileceği düşünülen radyo tiyatrolarının nitelikleri üzerinde durulmuştur. Altı kategoride, seksen beş adet radyo tiyatrosu metninin uygulama aracılığıyla dil yetilerine katkı sağlayabileceği, metinlerin süreç içerisinde öğreniciyi zaman-mekân sınırlılığından kurtulabileceği, kendi öğrenme hızını ayarlayabilmesi yönüyle bilişsel ve psikolojik açıdan öğreniciyi destekleyebileceği ve öğretici koordinesinde yapılacak planlama ile grup çalışmalarında da işlevsel olabileceği gibi süre açısından metinlerin yeniden düzenlenmesi halinde hedef kitle tarafından daha fazla talep görebileceği tespit edilmiştir.
dinleme becerisi otantik materyal radyo tiyatrosu TRT Dinle uygulaması
There are basic language skills that are aimed to be acquired in language teaching. These are listening / watching, speaking, reading and writing skills. Listening is the first skill acquired in language skills and is the basis of all other skills. The aim in foreign language teaching is to enable the learner to perform all kinds of linguistic skills in the target language, as well. Any activity to be done should also support the learner's development towards the target language. It is thought that the application "TRT Dinle" prepared by the Turkish Radio and Television Corporation can provide alternative supplementary materials for teaching Turkish to foreigners and contribute to the reinforcement of target language skills. In the study, how it can benefit from radio-dramas is discussed. In the first part of this study, in which the plugging technique was used, information was given to foreigners about authentic materials that can be used in language education, and then the qualities of radio-dramas that are thought to contribute to language education were emphasized. In six categories, it is thought that eighty-five radio-drama texts can contribute to their language abilities through practice, the texts can help the learner cognitively and psychologically in terms of getting rid of the time-space limitation in the process, and adjusting his own learning speed. It has been determined that it can be functional in group work with the planning to be made in the coordination of the teacher, and it can be more demanded by the target audience if the texts are rearranged in terms of time.
authentic material listening skill radio drama TRT Dinle application
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: Özel sayı 1 |