Research Article
BibTex RIS Cite

Perceptions Of Secondary School Students Regarding The Turkish Lesson İmplemented With Distance Education During The Covid-19 Pandemic Process

Year 2021, Volume: 3 Issue: Özel sayı 1, 28 - 41, 26.09.2021
https://doi.org/10.47770/ukmead.966343

Abstract

References

  • Aydın, E. (2020). Covıd-19 Döneminde EBA TV Üzerinden Yapılan Türkçe Derslerinin Değerlendirilmesi, Milli Eğitim, 49(1), 877-894.
  • Bakioğlu, A. ve Can, E. (2007). Uzaktan öğretim öğrencilerinin TV ders programları bağlamında yönetimi değerlendirmeleri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 25(25), 17-33
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. ve Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) Pandemi Sürecinin Getirisi Olan Uzaktan Eğitimin Etkililiği Üzerine Bir Çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5 (2), 368-397.
  • Başaran, M. ve Ateş, S . (2009). İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Okumaya İlişkin Tutumlarının İncelenmesi . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 29 (1) , 73-92.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemi Süreci ve Pandemi Sonrası Dünyada Eğitime Yönelik Değerlendirmeler: Yeni Normal ve Yeni Eğitim Paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 112-142.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö., E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Cüceloğlu, D. (2018). Öğretmenim Bir Bakar Mısın? İstanbul: Final Kültür Sanat Yayınları.
  • Doğan, Y. (2009). Konuşma Becerisinin Geliştirilmesine Yönelik Etkinlik Önerileri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 185-204.
  • Doğan, Y. (2016). Dinleme Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Elcil, Ş. ve Şahiner, D. (2014). Uzaktan Eğitimde İletişimsel Engeller. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 6 (1), 21-33.
  • Gören, S., Gök, F., Yalçın, M., Göregen, F., ve Çalışkan, M. (2020). Küresel Salgın Sürecinde Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi: Ankara Örneği. Milli Eğitim Dergisi, 49 (1), 69-94.
  • Karasar, Niyazi (2012), Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Karatay, H. (2011). Yazma Eğitimi. (Ed. Murat Özbay). Ankara: Pegem.
  • Kumaş, A. (2021). Covid-19 Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğrencilerin Evdeki Öğrenme Ortamlarının Değerlendirilmesi. International Academic Social Resources Journal, 6 (23), 354-372. Melanlıoğlu, D. (2012). Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Ailenin Rolü. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 7 (29) , 65-77.
  • Özbay, M. (2012). Anlama Teknikleri – II: Dinleme Eğitimi. Ankara: Öncü Kitap.
  • Sarıçam, İ., Özdoğan, Ü. ve Topçuoğlu Ünal, F. (2020). Uzaktan Eğitim Bünyesindeki Türkçe Dersinin Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 2943-2959.
  • TEDMEM. (2020). COVID-19 sürecinde eğitim: Uzaktan öğrenme, sorunlar ve çözüm önerileri (TEDMEM Analiz Dizisi 7). Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları.
  • Şahin, S. (21.03.2021). MEB, veli, öğrenci ve öğretmenlerin EBA memnuniyetini araştırdı. https://www.aa.com.tr/tr/egitim/meb-veli-ogrenci-ve-ogretmenlerin-eba-memnuniyetini-arastirdi/2183199, Erişim Tarihi: 23.05.2021
  • Şimşek, A., Doğanay, A., Ataizi, M., Balaban Salı, M., Akbulut, Y. (2018), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • UNESCO (2020). COVID-19 Educational disruption and response. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse, Erişim tarihi: 08.06.2020
  • UŞUN, S. (2006). Uzaktan eğitim. Ankara: Nobel Yayıncılık.

Covid-19 Pandemi Sürecinde Ortaokul Öğrencilerinin Uzaktan Eğitimle Gerçekleştirilen Türkçe Dersine Yönelik Algıları

Year 2021, Volume: 3 Issue: Özel sayı 1, 28 - 41, 26.09.2021
https://doi.org/10.47770/ukmead.966343

Abstract

Hazırlıksız yakalanılan Covid-19 salgını bütün dünyayı hem sosyal hem de akademik anlamda etkilemiştir. İçinde bulunulan süreçte öğrenme kaybı yaşanmaması için dersler uzaktan eğitim şeklinde verilmiştir. Bu doğrultuda çalışma, Covid-19 pandemi sürecinde öğrencilerin uzaktan eğitimle gerçekleştirilen Türkçe dersine yönelik algılarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın hedef kitlesini ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak görüşmeden yararlanılmış, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın verileri olgubilime uygun olarak toplanmış, verilerin analizi sürecinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Sonuç bölümünde katılımcıların görüşlerinden hareketle uzaktan eğitimle gerçekleştirilen Türkçe dersine yönelik algılar farklı değişkenler bakımından değerlendirilmiş; sürecin daha verimli geçmesi için çeşitli önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Aydın, E. (2020). Covıd-19 Döneminde EBA TV Üzerinden Yapılan Türkçe Derslerinin Değerlendirilmesi, Milli Eğitim, 49(1), 877-894.
  • Bakioğlu, A. ve Can, E. (2007). Uzaktan öğretim öğrencilerinin TV ders programları bağlamında yönetimi değerlendirmeleri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 25(25), 17-33
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. ve Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) Pandemi Sürecinin Getirisi Olan Uzaktan Eğitimin Etkililiği Üzerine Bir Çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5 (2), 368-397.
  • Başaran, M. ve Ateş, S . (2009). İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Okumaya İlişkin Tutumlarının İncelenmesi . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 29 (1) , 73-92.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemi Süreci ve Pandemi Sonrası Dünyada Eğitime Yönelik Değerlendirmeler: Yeni Normal ve Yeni Eğitim Paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 112-142.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö., E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Cüceloğlu, D. (2018). Öğretmenim Bir Bakar Mısın? İstanbul: Final Kültür Sanat Yayınları.
  • Doğan, Y. (2009). Konuşma Becerisinin Geliştirilmesine Yönelik Etkinlik Önerileri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 185-204.
  • Doğan, Y. (2016). Dinleme Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Elcil, Ş. ve Şahiner, D. (2014). Uzaktan Eğitimde İletişimsel Engeller. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 6 (1), 21-33.
  • Gören, S., Gök, F., Yalçın, M., Göregen, F., ve Çalışkan, M. (2020). Küresel Salgın Sürecinde Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi: Ankara Örneği. Milli Eğitim Dergisi, 49 (1), 69-94.
  • Karasar, Niyazi (2012), Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Karatay, H. (2011). Yazma Eğitimi. (Ed. Murat Özbay). Ankara: Pegem.
  • Kumaş, A. (2021). Covid-19 Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğrencilerin Evdeki Öğrenme Ortamlarının Değerlendirilmesi. International Academic Social Resources Journal, 6 (23), 354-372. Melanlıoğlu, D. (2012). Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Ailenin Rolü. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 7 (29) , 65-77.
  • Özbay, M. (2012). Anlama Teknikleri – II: Dinleme Eğitimi. Ankara: Öncü Kitap.
  • Sarıçam, İ., Özdoğan, Ü. ve Topçuoğlu Ünal, F. (2020). Uzaktan Eğitim Bünyesindeki Türkçe Dersinin Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 2943-2959.
  • TEDMEM. (2020). COVID-19 sürecinde eğitim: Uzaktan öğrenme, sorunlar ve çözüm önerileri (TEDMEM Analiz Dizisi 7). Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları.
  • Şahin, S. (21.03.2021). MEB, veli, öğrenci ve öğretmenlerin EBA memnuniyetini araştırdı. https://www.aa.com.tr/tr/egitim/meb-veli-ogrenci-ve-ogretmenlerin-eba-memnuniyetini-arastirdi/2183199, Erişim Tarihi: 23.05.2021
  • Şimşek, A., Doğanay, A., Ataizi, M., Balaban Salı, M., Akbulut, Y. (2018), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • UNESCO (2020). COVID-19 Educational disruption and response. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse, Erişim tarihi: 08.06.2020
  • UŞUN, S. (2006). Uzaktan eğitim. Ankara: Nobel Yayıncılık.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Engin Bayram

Zeynep Bıyık 0000-0002-0616-5434

Mehmet Gölbaşı This is me 0000-0002-1556-1818

Publication Date September 26, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 3 Issue: Özel sayı 1

Cite

APA Bayram, E., Bıyık, Z., & Gölbaşı, M. (2021). Covid-19 Pandemi Sürecinde Ortaokul Öğrencilerinin Uzaktan Eğitimle Gerçekleştirilen Türkçe Dersine Yönelik Algıları. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(Özel sayı 1), 28-41. https://doi.org/10.47770/ukmead.966343