Research Article
BibTex RIS Cite

TRADITIONAL, DIGITAL AND INTERACTIVE PERIODS IN CREATIVE PHOTOGRAPHY

Year 2015, Volume: 3 Issue: 5, 0 - 0, 15.04.2015

Abstract

Modernism had brought a change in all the fields of art and the artists were

forced to produce works under the light of modern thinking. This also had its

influence on the art of photography and it urged the photographer to find new ways of

expression. The technological advancement of the Eighties made way for the digital

photography. This was inevitably brought the photographer face to face with using

various programs created for processing his digital photographs. The rapid

advancement of digital cameras and these processing programs enabled the

photographer to produce works with relative ease and with the use of these new

opportunities and techniques and manipulations he could try his creative skills to

achieve results which had never been imagined before. In this milieu of creation

presented to him by technology, the photographer today can create his virtual gallery

on the internet, and doing so he no longer needs a curator, an institution or an actual

gallery to present his works to millions of people in the world without the limitations






















of time and space.

References

  • Acar, Sibel. “Oscar Gustave Rejlander”. Kontrast Fotoğraf sergisi. 38 ( Kasım-Aralık 2013): 42-46.
  • Antmen, A. Sanatçılardan Yazılar Ve Açıklamalarla 20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul: Sel Yayıncılık, 2008.
  • Bajac, Q. Karanlık Odanın Sırları Fotoğrafın İcadı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2004.
  • Bayhan. M. Yazılarla Fotoğraf. İstanbul: Ege yayınları, 1996
  • Böcekler, Burcu. “Magnum fotoğraf ajansı’nda foto-manipülasyon: Martin Parr örneği”. Uluslararası Sanat, Tasarım ve Manipülasyon Sempozyumu (21-23 Kasım 2013), Sempozyum Bildirileri Kitabı, Sakarya: Sakarya Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, 2013.
  • Clarke, Graham. The Photograph, Hong Kong: Oxford University Press, 1997.
  • Çokokumuş, Benan. “Dijital Ortamda Kültür ve Sanat”. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education (IJTASE), 1(3), (2012):51-66.
  • Frizot, Michel. A New Hıstory Of Photography, Konemann Publishing, Koln, 1998.
  • İmançer, Ahmet. “Fotoğraf Sanat İlişkisi”. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 3(1), (Temmuz 2003):105-114. s.109.
  • Kalfagil, Sabit. Fotograf Sanatında Kompozisyon. İstanbul: Fotograf Yayınları 3,1981.
  • Mulligan T.- Wooter, D., A Hıstory Of Photography, From 1839 To The Present, Taschen Publishing, Koln, 1999.
  • Oral, M.; Weimar Cumhuriyeti’nden Gunumuze Fotoğraf Ajanslarının Fotojurnalizme Katkısı, İstanbul: Espas Yayınları, 2011.
  • Özderin, Süleyman. “Deneysel araştırmalar açısından fotoğrafik Görüntülerde soyut”. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (2), (2013): 49-70.
  • Sağlamtimur, Zühal ÖZEL. (2010), “Dijital Sanat”. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, . 10 (3), (2010): 213–238.
  • Sanat fotoğrafı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları, 2013.
  • Turan, Ergün -GÖKTAN, M. Çağatay- ÇETİN, Orhan Cem ve KANBUROĞLU, Özer. Fotoğraf Tarihi, 4. Baskı, Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını, 2014. s.102.
  • Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları, 2005.
  • Türker, Halil İbrahim- ÇOKOKUMUŞ, Benan. ” Gerçeküstücülük, Rene Magritte’den Jerry Uelsmann’a”. Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Sanat ve Tasarım dergisi. 13, (Haziran 2014): 121-140
  • Yamı, Vedat, Şafak. “Dijital Manipülasyon ve Medya Etiği”, Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi, Medya ve Etik Sempozyumu (07–09 Ekim 2009), Elazığ: Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, 2009.
  • Atalayer, Faruk. “Otoğraf Sanatında Süreçler, “Kendi Olmak” ( 01 Ocak 2009) 20 Şubat 2015. http://www.efsad.org.tr/fotograf-sanatinda-surecler
  • Denizel, Deniz . “İzlenimler ve İçsel Dünyanın Yapılandırılması”, (2012) 20 Şubat 2015. http://www.arsivfotoritim.com/yazi/deniz-denizel-izlenimler-ve-icseldunyanin- yapilandirilmasi/
  • “Frank Horvat” (y.t.y.) 20 Ocak 2015. http://www.tuttartpitturasculturapoesiamusica.com/2014/07/Frank-Horvat.html
  • Gezgin, Ahmet, Öner. “Deneysel Fotoğrafın Tarihsel Süreci” (y.t.y.) 18 Mart 2015. http://www.fotografya.gen.tr/issue-4/deneysel.html
  • Hepdinçler, Tolga."Fotoğraf Aracının Tarihsel Gelişimi" ( 07 Ocak 2004) 18 Ocak 2015. Http://İlef.Ankara.Edu.Tr/Fotograf/Yazi.Php?Yad=2740 , http://www.ilefarsiv.com/fotograf/yazi_29.html
  • Özdemir, A. Beyhan. “Fotoğraf ve Fantazya”. ( y. t.y.) 20 Şubat 2015. http://www.fotografya.gen.tr/issue-5/beyhan.html , 14.12.2011
  • Pektaş, Hasip. “Fotografta Kompozisyon”(1989) 12 Ocak 2015. http://yunus.hacettepe.edu.tr/~hpektas/fot.komp.html
  • Şengül, Enver “Manipülasyon; Ne Kadar Fotoğraf” (Mart 2010) 22 Şubat 2015. http://www.fotoritim.com/yazi/enver-sengul--manipulasyon-ne-kadar-fotograf

YARATICI FOTOĞRAFÇILIKTA GELENEKSEL, DİJİTAL VE İNTERAKTİF DÖNEM

Year 2015, Volume: 3 Issue: 5, 0 - 0, 15.04.2015

Abstract

Modernizm sanatın bütün alanlarında değişime neden olmuş, sanatНılar modern

düşüncenin ışığında sanat üretme Нabalarına girişmişlerdir. Bu gelişme fotoğraf

sanatını da etkilemiş ve fotoğrafНıyı yeni ifade biНimleri aramaya yЪneltmiştir. 1980

sonrası teknoloji alanında yaşanan gelişmeler, dijital fotoğraf olgusunu yaratmıştır.

BЪylelikle fotoğrafНı dijital fotoğrafa paralel, sayısal g.rüntü işleme programları

gerНeğiyle karşı karşıya kalmıştır. Dijital Fotoğraf aygıtlarının ve bu tür fotoğraf

işleme programlarının hızlı gelişimi, sanatНının gЪrece kolaylıkla, yeni olanakları ve

manipülasyon tekniklerini kullanarak yaratıcılığını üst düzeyde gerНekleştirmesini ve

daha Ъnce hayal bile edilemeyen sonuНlar almasını sağlamıştır. Günümüzde

teknolojinin sanatНıya sunduğu yaratım ortamında bir fotoğrafНı artık oluşturacağı

sanal galerisini internet ortamına taşıyabilmekte, bЪylece hiНbir gerНek galeriye,

kuruma veya bir kürat.re ihtiyaН duymadan eserlerini dünya üzerindeki milyonlarca





















sanat izleyicileriyle zaman ve sınır kısıtlaması olmadan paylaşabilmektedir.

References

  • Acar, Sibel. “Oscar Gustave Rejlander”. Kontrast Fotoğraf sergisi. 38 ( Kasım-Aralık 2013): 42-46.
  • Antmen, A. Sanatçılardan Yazılar Ve Açıklamalarla 20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul: Sel Yayıncılık, 2008.
  • Bajac, Q. Karanlık Odanın Sırları Fotoğrafın İcadı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2004.
  • Bayhan. M. Yazılarla Fotoğraf. İstanbul: Ege yayınları, 1996
  • Böcekler, Burcu. “Magnum fotoğraf ajansı’nda foto-manipülasyon: Martin Parr örneği”. Uluslararası Sanat, Tasarım ve Manipülasyon Sempozyumu (21-23 Kasım 2013), Sempozyum Bildirileri Kitabı, Sakarya: Sakarya Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, 2013.
  • Clarke, Graham. The Photograph, Hong Kong: Oxford University Press, 1997.
  • Çokokumuş, Benan. “Dijital Ortamda Kültür ve Sanat”. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education (IJTASE), 1(3), (2012):51-66.
  • Frizot, Michel. A New Hıstory Of Photography, Konemann Publishing, Koln, 1998.
  • İmançer, Ahmet. “Fotoğraf Sanat İlişkisi”. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 3(1), (Temmuz 2003):105-114. s.109.
  • Kalfagil, Sabit. Fotograf Sanatında Kompozisyon. İstanbul: Fotograf Yayınları 3,1981.
  • Mulligan T.- Wooter, D., A Hıstory Of Photography, From 1839 To The Present, Taschen Publishing, Koln, 1999.
  • Oral, M.; Weimar Cumhuriyeti’nden Gunumuze Fotoğraf Ajanslarının Fotojurnalizme Katkısı, İstanbul: Espas Yayınları, 2011.
  • Özderin, Süleyman. “Deneysel araştırmalar açısından fotoğrafik Görüntülerde soyut”. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (2), (2013): 49-70.
  • Sağlamtimur, Zühal ÖZEL. (2010), “Dijital Sanat”. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, . 10 (3), (2010): 213–238.
  • Sanat fotoğrafı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları, 2013.
  • Turan, Ergün -GÖKTAN, M. Çağatay- ÇETİN, Orhan Cem ve KANBUROĞLU, Özer. Fotoğraf Tarihi, 4. Baskı, Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını, 2014. s.102.
  • Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları, 2005.
  • Türker, Halil İbrahim- ÇOKOKUMUŞ, Benan. ” Gerçeküstücülük, Rene Magritte’den Jerry Uelsmann’a”. Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Sanat ve Tasarım dergisi. 13, (Haziran 2014): 121-140
  • Yamı, Vedat, Şafak. “Dijital Manipülasyon ve Medya Etiği”, Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi, Medya ve Etik Sempozyumu (07–09 Ekim 2009), Elazığ: Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, 2009.
  • Atalayer, Faruk. “Otoğraf Sanatında Süreçler, “Kendi Olmak” ( 01 Ocak 2009) 20 Şubat 2015. http://www.efsad.org.tr/fotograf-sanatinda-surecler
  • Denizel, Deniz . “İzlenimler ve İçsel Dünyanın Yapılandırılması”, (2012) 20 Şubat 2015. http://www.arsivfotoritim.com/yazi/deniz-denizel-izlenimler-ve-icseldunyanin- yapilandirilmasi/
  • “Frank Horvat” (y.t.y.) 20 Ocak 2015. http://www.tuttartpitturasculturapoesiamusica.com/2014/07/Frank-Horvat.html
  • Gezgin, Ahmet, Öner. “Deneysel Fotoğrafın Tarihsel Süreci” (y.t.y.) 18 Mart 2015. http://www.fotografya.gen.tr/issue-4/deneysel.html
  • Hepdinçler, Tolga."Fotoğraf Aracının Tarihsel Gelişimi" ( 07 Ocak 2004) 18 Ocak 2015. Http://İlef.Ankara.Edu.Tr/Fotograf/Yazi.Php?Yad=2740 , http://www.ilefarsiv.com/fotograf/yazi_29.html
  • Özdemir, A. Beyhan. “Fotoğraf ve Fantazya”. ( y. t.y.) 20 Şubat 2015. http://www.fotografya.gen.tr/issue-5/beyhan.html , 14.12.2011
  • Pektaş, Hasip. “Fotografta Kompozisyon”(1989) 12 Ocak 2015. http://yunus.hacettepe.edu.tr/~hpektas/fot.komp.html
  • Şengül, Enver “Manipülasyon; Ne Kadar Fotoğraf” (Mart 2010) 22 Şubat 2015. http://www.fotoritim.com/yazi/enver-sengul--manipulasyon-ne-kadar-fotograf
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

İbrahim Çoban This is me

Neslihan Kıyar

Publication Date April 15, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 3 Issue: 5

Cite

APA Çoban, İ., & Kıyar, N. (2015). YARATICI FOTOĞRAFÇILIKTA GELENEKSEL, DİJİTAL VE İNTERAKTİF DÖNEM. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5).
AMA Çoban İ, Kıyar N. YARATICI FOTOĞRAFÇILIKTA GELENEKSEL, DİJİTAL VE İNTERAKTİF DÖNEM. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi. April 2015;3(5).
Chicago Çoban, İbrahim, and Neslihan Kıyar. “YARATICI FOTOĞRAFÇILIKTA GELENEKSEL, DİJİTAL VE İNTERAKTİF DÖNEM”. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi 3, no. 5 (April 2015).
EndNote Çoban İ, Kıyar N (April 1, 2015) YARATICI FOTOĞRAFÇILIKTA GELENEKSEL, DİJİTAL VE İNTERAKTİF DÖNEM. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi 3 5
IEEE İ. Çoban and N. Kıyar, “YARATICI FOTOĞRAFÇILIKTA GELENEKSEL, DİJİTAL VE İNTERAKTİF DÖNEM”, Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 3, no. 5, 2015.
ISNAD Çoban, İbrahim - Kıyar, Neslihan. “YARATICI FOTOĞRAFÇILIKTA GELENEKSEL, DİJİTAL VE İNTERAKTİF DÖNEM”. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi 3/5 (April 2015).
JAMA Çoban İ, Kıyar N. YARATICI FOTOĞRAFÇILIKTA GELENEKSEL, DİJİTAL VE İNTERAKTİF DÖNEM. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi. 2015;3.
MLA Çoban, İbrahim and Neslihan Kıyar. “YARATICI FOTOĞRAFÇILIKTA GELENEKSEL, DİJİTAL VE İNTERAKTİF DÖNEM”. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 3, no. 5, 2015.
Vancouver Çoban İ, Kıyar N. YARATICI FOTOĞRAFÇILIKTA GELENEKSEL, DİJİTAL VE İNTERAKTİF DÖNEM. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi. 2015;3(5).