Research Article
BibTex RIS Cite

INSTAGRAM RADYONUN GİZEMİNİ ÖLDÜRDÜ MÜ? RADYO KANALLARI VE RADYO PROGRAMCILARINDA INSTAGRAM KULLANIMI*

Year 2016, Volume: 4 Issue: 7, 53 - 67, 01.01.2016

Abstract








Sesi hayale çeviren radyo sosyal medya ile hayali gerçeğe çevirdi. Radyo
kanallarını dinleyenler alıcının içinde insanların olduğunu hayal eder o insanların
nasıl insanlar olduklarını merak ederlerdi. Radyonun yeni medya ile yaşadığı
yakınsama bu hayalin gerçek olmasını sağladı. Yeni medya o radyo alıcısının
içindeki insanlar ile dinleyicilerin arasında bir iletişim kurmasını sağladı. Sosyal
medya platformu Instagram ise radyonun hayalden gerçeğe dönüşümünde son adım
oldu. Radyo kanalları Instagram aracılığı ile sahip oldukları gizemi bir kenara atıp
kendilerini deşifre ediyor mu yoksa hala bu gizemi koruyorlar mı? Bu çalışmanın
amacı Türkiye’de faaliyet gösteren radyo kanallarının Instagram kullanımlarına
yönelik bir araştırma yaparak radyo mecrasının Instagram’daki varlıkları ile ilgili
tespitlerde bulunmaktadır. Bu kapsamda Türkiye’de faaliyet gösteren radyo
kanalları içinde en yüksek reytinge sahip on radyo kanalı ve on radyo
programcısının Instagram’daki varlıkları incelenmiştir. Araştırmada radyo
kanallarının ve programcıların Instagram hesaplarında paylaştıkları iletiler
incelenmiş ve bu iletiler aracılığı Instagram kullanımına yönelik bir analiz
yapılmıştır. Bu kapsamda çalışmada 2015 yılının 01 Haziran – 31 Aralık dönemi
içinde radyo kanallarının Instagram hesapları incelenerek radyo markalarının sosyal
medya aracılığı ile gerçekleştirdiği halkla ilişkiler faaliyetlerine Instagram’ın katkısı
incelenmiştir. Çalışmada ‘Instagram radyonun gizemini bitirdi mi?” konusu
tartışmaya açmış ve radyonun Instagram aracılığı ile nasıl deşifre olduğu konusuna
vurgu yapılmıştır doğrultusunda Esenyurt ilçesindeki ilköğretim okullarında eğitim
öğretim sürecinde karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik önerilerde
bulunulmuştur. 




References

  • Asan, A. (2012). Eğitimde Bir Yeni Yönelim Alanı: Sosyal Medya , Hepimiz Globaliz, Hepimiz Yereliz, Derleme: Ebide Sözen, ss.127-146. Ayten, A. (2014). Sosyal Medyada Türk Basını, AJIT-e Online Academic Journal of Information Technology, 2014 Yaz, Cilt:5 , Sayı:16, s.71-84 Dijital Ajanslar (2014). Http://www.dijitalajanslar.com/internet-ve-sosyal-medya- kullanici- istatistikleri-2014 , Erişim Tarihi: 25 Mart 2015. Global Digital Statistics (2014). US Census Bureau. http://sibelhos.com Instagram Hakkındaki Bilmeniz Gereken 60 İstatistik - Temmuz 2014,Erişim Tarihi: 9 Kasım 2014. https://instagram.com/about/faq/# Kara,D.(2014).“Instagram’ınKuruluşuveTarihi” http://www.medyaakademi.org/2014/11/09/instagramin-kurulusu-ve-tarihi/ (Erişim Tarihi: 05.03.2015). Mancar, B. (2014). "Instagram'Da Etkili Olmanızı Sağlayacak 7 İstatistik + 7 Öneri" , http://www.webmasto.com , Erişim Tarihi: 24.12.2014. Marshall, G. (1999). Sosyoloji Sözlüğü. İstanbul: Bilim ve Sanat Yayınları. Nielsen (2015). Nielsen Nisan 2015 Radyo Dinleyici Ölçüm Raporu, Uryad. Özmen, F., Aküzüm,C., Sünkür, M., Baysal, N. (2011). Sosyal Ağ Sitelerinin eğitsel ortamlardaki işlevselliği. 6th International Advanced Technologies Symposium (IATS'11). 16-18 Mayıs 2011, Elazığ. Preeti, M. (2009). Use of Social networking in a linguistically and culturaly rich India. The international Information and library Review, 41(3), s.129-136. Salihbohca (2014). Http://www.salihbohca.com/dijital-pazarlama-uzmanlarinin-bilmesi- gereken-ınstagram-istatistikleri , Erişim Tarihi: 17.06.2014. Sayımer, İ. (2008). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler.İstanbul. Shopinstar (2015). 2015 Instagram İstatistikleri , http://www.blog.shopinstar.com/2015- instagram-istatistikleri , Erişim Tarihi: 22.05.2015. Solomon, M. R. (2003). Tüketici Krallığının Fethi, çeviren: Selin Çetinaya, İstanbul. Sosyal Ağlar (2013). Http://www.webeyn.com/instagram-ilk-günde-5-milyon-video, Erişim Tarihi: 22 Haziran 2014. Türkmenoğlu, H. (2014). “Teknoloji ve Sanat İlişkisi ve Bir Dijital Sanat Örneği Olarak Instagram”, ULAKBİLGE, Cilt: 2, Sayı: 4. Ulusoy, N. (2012). Sözlüklerdeki sinema sevgisi: New York'ta Beş Minare ve Çoğunluğun İnternet Sözlüklerine Yansıması, Editor: Tolga Kara & Ebru Özgen, Sosyal Medya, Akademi Yayınları, İstanbul, s.195-211. Uraltaş, N. T., Bahadırlı, L. S. (2012). Elektronik Perakendecilik ve Bir Reklam Mecrası olarak Sosyal Ağ Siteleri. Editor: Tolga Kara - Ebru Özgen , Sosyal Medya , Akademi Yayınları, İstanbul, s.21-56. Vural, Z. B. A. ve Bat, M. (2010). "Yeni bir iletişim ortamı olarak sosyal medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine yönelik bir Araştırma", Journal of Yaşar University, 20 (5), s.3348-3382. We Are Social (2015). Social Media Use, Simon Kemp , January 2015.
Year 2016, Volume: 4 Issue: 7, 53 - 67, 01.01.2016

Abstract

References

  • Asan, A. (2012). Eğitimde Bir Yeni Yönelim Alanı: Sosyal Medya , Hepimiz Globaliz, Hepimiz Yereliz, Derleme: Ebide Sözen, ss.127-146. Ayten, A. (2014). Sosyal Medyada Türk Basını, AJIT-e Online Academic Journal of Information Technology, 2014 Yaz, Cilt:5 , Sayı:16, s.71-84 Dijital Ajanslar (2014). Http://www.dijitalajanslar.com/internet-ve-sosyal-medya- kullanici- istatistikleri-2014 , Erişim Tarihi: 25 Mart 2015. Global Digital Statistics (2014). US Census Bureau. http://sibelhos.com Instagram Hakkındaki Bilmeniz Gereken 60 İstatistik - Temmuz 2014,Erişim Tarihi: 9 Kasım 2014. https://instagram.com/about/faq/# Kara,D.(2014).“Instagram’ınKuruluşuveTarihi” http://www.medyaakademi.org/2014/11/09/instagramin-kurulusu-ve-tarihi/ (Erişim Tarihi: 05.03.2015). Mancar, B. (2014). "Instagram'Da Etkili Olmanızı Sağlayacak 7 İstatistik + 7 Öneri" , http://www.webmasto.com , Erişim Tarihi: 24.12.2014. Marshall, G. (1999). Sosyoloji Sözlüğü. İstanbul: Bilim ve Sanat Yayınları. Nielsen (2015). Nielsen Nisan 2015 Radyo Dinleyici Ölçüm Raporu, Uryad. Özmen, F., Aküzüm,C., Sünkür, M., Baysal, N. (2011). Sosyal Ağ Sitelerinin eğitsel ortamlardaki işlevselliği. 6th International Advanced Technologies Symposium (IATS'11). 16-18 Mayıs 2011, Elazığ. Preeti, M. (2009). Use of Social networking in a linguistically and culturaly rich India. The international Information and library Review, 41(3), s.129-136. Salihbohca (2014). Http://www.salihbohca.com/dijital-pazarlama-uzmanlarinin-bilmesi- gereken-ınstagram-istatistikleri , Erişim Tarihi: 17.06.2014. Sayımer, İ. (2008). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler.İstanbul. Shopinstar (2015). 2015 Instagram İstatistikleri , http://www.blog.shopinstar.com/2015- instagram-istatistikleri , Erişim Tarihi: 22.05.2015. Solomon, M. R. (2003). Tüketici Krallığının Fethi, çeviren: Selin Çetinaya, İstanbul. Sosyal Ağlar (2013). Http://www.webeyn.com/instagram-ilk-günde-5-milyon-video, Erişim Tarihi: 22 Haziran 2014. Türkmenoğlu, H. (2014). “Teknoloji ve Sanat İlişkisi ve Bir Dijital Sanat Örneği Olarak Instagram”, ULAKBİLGE, Cilt: 2, Sayı: 4. Ulusoy, N. (2012). Sözlüklerdeki sinema sevgisi: New York'ta Beş Minare ve Çoğunluğun İnternet Sözlüklerine Yansıması, Editor: Tolga Kara & Ebru Özgen, Sosyal Medya, Akademi Yayınları, İstanbul, s.195-211. Uraltaş, N. T., Bahadırlı, L. S. (2012). Elektronik Perakendecilik ve Bir Reklam Mecrası olarak Sosyal Ağ Siteleri. Editor: Tolga Kara - Ebru Özgen , Sosyal Medya , Akademi Yayınları, İstanbul, s.21-56. Vural, Z. B. A. ve Bat, M. (2010). "Yeni bir iletişim ortamı olarak sosyal medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine yönelik bir Araştırma", Journal of Yaşar University, 20 (5), s.3348-3382. We Are Social (2015). Social Media Use, Simon Kemp , January 2015.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mihalis Kuyucu This is me

Publication Date January 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 4 Issue: 7

Cite

APA Kuyucu, M. (2016). INSTAGRAM RADYONUN GİZEMİNİ ÖLDÜRDÜ MÜ? RADYO KANALLARI VE RADYO PROGRAMCILARINDA INSTAGRAM KULLANIMI*. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 4(7), 53-67.
AMA Kuyucu M. INSTAGRAM RADYONUN GİZEMİNİ ÖLDÜRDÜ MÜ? RADYO KANALLARI VE RADYO PROGRAMCILARINDA INSTAGRAM KULLANIMI*. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi. January 2016;4(7):53-67.
Chicago Kuyucu, Mihalis. “INSTAGRAM RADYONUN GİZEMİNİ ÖLDÜRDÜ MÜ? RADYO KANALLARI VE RADYO PROGRAMCILARINDA INSTAGRAM KULLANIMI*”. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi 4, no. 7 (January 2016): 53-67.
EndNote Kuyucu M (January 1, 2016) INSTAGRAM RADYONUN GİZEMİNİ ÖLDÜRDÜ MÜ? RADYO KANALLARI VE RADYO PROGRAMCILARINDA INSTAGRAM KULLANIMI*. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi 4 7 53–67.
IEEE M. Kuyucu, “INSTAGRAM RADYONUN GİZEMİNİ ÖLDÜRDÜ MÜ? RADYO KANALLARI VE RADYO PROGRAMCILARINDA INSTAGRAM KULLANIMI*”, Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 4, no. 7, pp. 53–67, 2016.
ISNAD Kuyucu, Mihalis. “INSTAGRAM RADYONUN GİZEMİNİ ÖLDÜRDÜ MÜ? RADYO KANALLARI VE RADYO PROGRAMCILARINDA INSTAGRAM KULLANIMI*”. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi 4/7 (January 2016), 53-67.
JAMA Kuyucu M. INSTAGRAM RADYONUN GİZEMİNİ ÖLDÜRDÜ MÜ? RADYO KANALLARI VE RADYO PROGRAMCILARINDA INSTAGRAM KULLANIMI*. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;4:53–67.
MLA Kuyucu, Mihalis. “INSTAGRAM RADYONUN GİZEMİNİ ÖLDÜRDÜ MÜ? RADYO KANALLARI VE RADYO PROGRAMCILARINDA INSTAGRAM KULLANIMI*”. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 4, no. 7, 2016, pp. 53-67.
Vancouver Kuyucu M. INSTAGRAM RADYONUN GİZEMİNİ ÖLDÜRDÜ MÜ? RADYO KANALLARI VE RADYO PROGRAMCILARINDA INSTAGRAM KULLANIMI*. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;4(7):53-67.