Yapay zeka, 20. yüzyılın ortalarından itibaren Alan Turing’in 1947’deki ilk konferansıyla başlayarak, John McCarthy'nin 1956 yılında yaptığı tanımla insan benzeri zeki makineler yaratma bilimi olarak şekillenmiş ve hızla gelişerek günümüz dünyasında önemli bir dönüşüm aracı haline gelmiştir. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye de yapay zeka konusunda özellikle son yıllarda attığı adımlarla ciddi bir dönüşüm sürecine girmiştir. Türkiye, 2021-2025 yıllarını kapsayan Ulusal Yapay Zeka Stratejisi ile bu dönüşüme katkıda bulunmayı ve yapay zekanın eğitimdeki rolünü güçlendirmeyi hedeflemektedir. Bu strateji, yapay zeka eğitimi ve yetenek geliştirme, yapay zeka destekli eğitim teknolojilerinin entegrasyonu, yerli araştırma-geliştirme faaliyetlerinin artırılması, kamu ve özel sektör işbirliklerinin güçlendirilmesi gibi çeşitli alanlarda kapsamlı hedefler belirleyerek eğitimde dijitalleşmeyi hızlandırmayı ve öğrencilere geleceğin iş gücü için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda, bu çalışma, üniversite öğrencilerin yapay zekaya yönelik ilgi ve genel tutumlarını, eğitim süreçlerinde yapay zeka kullanım biçimlerini, kariyer planları ve gelecekleriyle ilgili yapay zeka hakkındaki genel görüşlerini, ayrıca demografik değişkenlerle ilişkilerini ortaya koymaktır. Araştırma, betimsel bir nitelik taşımaktadır. Araştırmanın evrenini Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi'nde eğitim gören 309 ön lisans ve lisans öğrencisi oluşturmaktadır.
Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Etik Kurulu 11.06.2024 tarihli 01-43 nolu kararı
Since the mid-20th century, starting with Alan Turing's first conference in 1947, artificial intelligence has been shaped as the science of creating human-like intelligent machines, as defined by John McCarthy in 1956, and has developed rapidly and become an important transformation tool in today's world. Türkiye aims to contribute to this transformation and strengthen the role of artificial intelligence in education with its National Artificial Intelligence Strategy covering the years 2021-2025. This strategy aims to accelerate digitalization in education and provide students with the necessary skills for the workforce of the future by setting comprehensive targets in various areas such as artificial intelligence education and talent development, integration of artificial intelligence-supported educational technologies, increasing domestic research and development activities, and strengthening public and private sector collaborations. In this context, this study aims to reveal students' interest and general attitudes towards artificial intelligence, their use of artificial intelligence in educational processes, their general opinions about artificial intelligence regarding their career plans and future, as well as their relationship with demographic variables. The research has a descriptive nature. The population of the research consists of 309 associate and undergraduate students studying at Tokat Gaziosmanpaşa University.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Public Administration |
| Journal Section | Research Articles |
| Authors | |
| Publication Date | June 28, 2025 |
| Submission Date | February 26, 2025 |
| Acceptance Date | May 16, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 3 Issue: 1 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License