Bu çalışmanın amacı,
Yığılca balarısının hijyenik davranış düzeyinin belirlenmesi ve
geliştirilmesidir. Bu amaçla ilk önce halk elinde rastgele seçilen 250 koloniye
iğneleme metodu uygulandı. Birinci yıl halk elindeki 250 kolonide yapılan
çalışma sonunda ortalama ≥ %85 hijyenik davranış gösteren kolonilerden en
yüksek performans gösteren 50 koloni satın alınarak Düzce Üniversitesi Arıcılık
Araştırma Geliştirme ve Uygulama Merkezi (DAGEM)’ne getirildi. Burada aynı
çevre koşullarında kışı geçiren koloniler ikinci (2014 yılı) daha sonra üçüncü
(2015 yılı) hijyenik davranış
çalışmasına tabi tutuldu. Üç yıllık verilerin ortalamasına göre 50 koloni arasından %95’in üzerinde hijyenik
davranış gösteren kolonilerden 24. saatin sonunda %95’in üzerinde hijyenik
davranış gösteren kolonilerden anaarı yetiştirildi. Bu anaarılar en fazla
hijyenik davranış gösteren diğer kovanların erkek arılarından alınan 8-10 µL
semen ile suni tohumlama yöntemi kullanarak döllendi. Toplamda 11 dölleme başarıyla yapıldı. Bu anaarıların 5’i
sağlıklı bir şekilde yaşamaya ve yumurtlamaya devam etti. Suni tohumlama ile
elde edilen kolonilerin toplam hijyenik davranış performansı (THB) max.
%97.633, min. %94.499 olarak belirlendi. Hijyenik davranış performansı en
yüksek olan koloni anaarı yetiştirmek üzere damızlık koloni olarak ayrıldı.
Ayrıca çalışılan koloniler 48 saat içerisinde 24 saatte olduğundan daha fazla
hijyenik davranış performansı göstermiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | May 30, 2016 |
Acceptance Date | April 28, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 15 Issue: 2 |
Important Note: Since the author-referee information is kept confidential on both sides in our journal, both the author and the referees must upload the document to the system after removing their personal information in the review document section.
Note: Authors can also use homepage of our Journal.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
This work is licensed under Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International.