Qur’an, which will keep validity with the same holly principles and methods even as long as human being exist, will always be utilised for all humanity and education of generations. Therefore, Qur’an is the book of guide, and at the same time education book. This article is examined Surah el- Isra, it is viewed both to specific verses and to whole of the Surah from the educational perspective. In this context, there has been identified some of educational principles and methods in Surah al-Isra also, as in the whole of the Qur’an. And these educational principles, methods and features in the verses are tried to ascertain. The principles and methods have been assessed in terms of cognitive, affective and psycho-motor features of human
Abdulbâki, M. Fuad, “rbb”, el-Mu’cemu’l-Müfehres li elfazı’l-Kur’an, Kahire: Dâru’l-hadis 2001.
Ay, Mehmet Emin, Din Eğitimi ve Öğretiminde Mükâfat ve Ceza, Bursa: Uludağ Üniversitesi Basımevi 1993.
Ayasbeyoğlu, Nevzat, İslamiyet’in Eğitimimize Getirdiği Değerler ve Kur’an-ı Kerim’in Eğitim ile İlgili Ayetlerinin Tahlili, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul 1991.
İbrahim Ethem Başaran, Eğitim Psikolojisi-(Eğitimin Psikolojik Temelleri), Ankara: [y.y.] 2000.
Topaloğlu, Bekir, “Rab”, TDV İslam Ansiklopedisi (DİA), XXXIV, 372-373.
Uludağ, Süleyman, “Rab”, TDV İslam Ansiklopedisi (DİA), XXXIV, 372-373.
Ülken, Hilmi Ziya, Eğitim Felsefesi, İstanbul: Ülken Yayınları 2001.
Yavuz, Yusuf Şevki, Kur’an-ı Kerim’de Tefekkür ve Tartışma Metodu, Bursa: İlim ve Kültür Yayınları 1983.
___, “Cedel”, TDV İslam Ansiklopedisi (DİA), VII, 208-210.
Yılmaz, Asiye, Kur’an’daki Kıssaların Din Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü), Sakarya 2008.
Kur’an-ı Kerim, ihtiva ettiği eğitim ilke ve yöntemleriyle geçerliliğini koruyan, insanlık var olduğu sürece bütün insanlık için, nesillerin eğitimi adına her zaman faydalanılacak bir kitaptır. Kur’an, bu nedenle bir rehber ve aynı zamanda bir eğitim kitabıdır. İsrâ Sûresi’nin incelendiği bu makalede, hem belirli ayetlere, hem de sûrenin bütününe eğitim penceresinden bakılmıştır. Bu bağlamda, Kur’an’ın bütününde olduğu gibi, İsrâ Sûresi’nde de, tebliğ ve terbiye sürecinde bir takım eğitsel ilke ve yöntemlerin yer aldığı tespit edilmiş ve ayetlerdeki bu eğitsel ilke, yöntem ve özellikler ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Tespit edilen yöntem ve ilkeler, insanın bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor özellikleri açısından değerlendirilmiştir.
Abdulbâki, M. Fuad, “rbb”, el-Mu’cemu’l-Müfehres li elfazı’l-Kur’an, Kahire: Dâru’l-hadis 2001.
Ay, Mehmet Emin, Din Eğitimi ve Öğretiminde Mükâfat ve Ceza, Bursa: Uludağ Üniversitesi Basımevi 1993.
Ayasbeyoğlu, Nevzat, İslamiyet’in Eğitimimize Getirdiği Değerler ve Kur’an-ı Kerim’in Eğitim ile İlgili Ayetlerinin Tahlili, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul 1991.
İbrahim Ethem Başaran, Eğitim Psikolojisi-(Eğitimin Psikolojik Temelleri), Ankara: [y.y.] 2000.
Topaloğlu, Bekir, “Rab”, TDV İslam Ansiklopedisi (DİA), XXXIV, 372-373.
Uludağ, Süleyman, “Rab”, TDV İslam Ansiklopedisi (DİA), XXXIV, 372-373.
Ülken, Hilmi Ziya, Eğitim Felsefesi, İstanbul: Ülken Yayınları 2001.
Yavuz, Yusuf Şevki, Kur’an-ı Kerim’de Tefekkür ve Tartışma Metodu, Bursa: İlim ve Kültür Yayınları 1983.
___, “Cedel”, TDV İslam Ansiklopedisi (DİA), VII, 208-210.
Yılmaz, Asiye, Kur’an’daki Kıssaların Din Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü), Sakarya 2008.