Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancılara Türkçe Öğretiminde Etkileşimli Etkinlik Örnekleri

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 24 - 47, 31.12.2016

Öz

Yabancılara Türkçe öğretimi, Türkçe eğitiminin özel bir dalıdır ve yabancı uyruklu kişilere yabancı dil öğretimi kriterlerine uygun olarak Türkçenin öğretilmesini amaçlar. Bu öğretim sürecinin verimli olması, etkili öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanılmasına bağlıdır. Karşılıklı etkileşimi ve yaparak-yaşayarak öğrenmeyi mümkün kılan etkileşimli etkinlikler, eğitimde kullanılabilecek materyaller arasında etkili öğrenmeyi sağlayanlardan biridir. Bu çalışmada etkileşimli etkinlik örneklerine yer verilerek yabancılara Türkçe öğretiminde nasıl kullanılabileceği açıklanmaya çalışılacaktır.

Kaynakça

  • Akyol, H. (2005). Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi. Pege-m A Yayıncılık, Ankara.
  • Arslan M., Gürdal A. (2012). Yabancılara Görsel ve İşitsel Araçlarla Türkçe Kelime Öğretim Yöntemi. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:20 No:1.
  • Aslı, A., Maden, S., Durukan, E. (2010). Çoklu Ortam Aktiviteleriyle Metin Ögretimine Bir Model (Fabl Örneği). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi (Journal of International Social Research), Volume 3 / 10 Winter.
  • Aytaş. G. (2008). Türkçe Öğretiminde Tematik Yaratıcı Drama Etkinlik ve Uygulamaları. Akçağ Yayınları, Ankara.
  • Bilkan, N. (2006). Türkçe Öğretiminde Çoklu Zekâ Uygulamaları. Dilset ve Zambak Yayınları, İzmir.
  • Demircan, Ö. (2005). Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri. Der Yayınları, İstanbul.
  • Demirel, Ö. (1993). Yabancı Dil Öğretimi-İlkeler, Yöntemler, Teknikler. Usem Yayınları, Ankara.
  • Demirel, Ö. (2008). Yabancı Dil Öğretimi, Pegem Akademi, Ankara.
  • Göçer, A. (2010). Türkçe Öğretiminde Çok Uyaranlı Bir Öğrenme Ortamı Oluşturmak için Seçkin Edebi Ürnlerden Yararlanma. Türklük Bilimi Araştırmaları, Türkçe Öğretimi Özel Sayısı.
  • Gürsoy, A. (2011). Eğitsel Oyunlar ve Etkinliklerle Yabancılara Türkçe Öğretim Yöntemi. 1st International Conference on Foreign Language Teaching and Applied Linguistics, Sarajevo.
  • Hazar, E. (2007). İngilizce Derslerinde Resimlerle Kelime Öğretiminin Başarıya Etkisi, Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Yüksek Lisans Tezi.
  • Hisar, Ş. G. (2006). 4. ve 5. Sınıf İngilizce Derslerinde Kullanılabilecek Etkili Öğretim Yöntemleri Üzerine Deneysel Bir Çalışma, Yüksek Lisans Tezi, Isparta.
  • İzgören, M.K. (1999). Oyunlarla Dil Öğretimi. Academyplus Yayınları, Ankara.
  • http://www.eurotalk.com/en/store/learn/turkish/talknowdl/dl. Eurotalk. Erişim Tarihi: 10.06.2014 Kara, Ö.T.(2009). Türkçe Derslerini Yaşamla Buluşturan Bir Yöntem: Drama. MEB.Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, S.111. 46
  • Karatay, H. (2007). Kelime Öğretimi. G.Ü.Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, C.27, S.1.
  • Kılıçaslan, B. (2008). İlköğretim Derslerinde Yaratıcı Drama Uygulamaları. Çınar Yayınları, İstanbul.
  • MEB. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, (2006). İmam Hatip Liseleri Arapça Dersi Öğretim Programı, Ankara.
  • MEB. Özel Tevfik Fikret Okulları, (2010). İlköğretim Fransızca Dersi 6-8. Sınıflar Öğretim Programı. İzmir.
  • MEGEP, (2006). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Drama Çalışmaları. Ankara.
  • MEGEP, (2007). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Oyun Albümü. Ankara.
  • Oğuz, M. Ö. (1992). Çocukların Sayışmaca Dünyası. Milli Folklor.
  • Oğuzkan, Ş. (1988). Anaokullarında Yaratıcı Dramatizasyon Uygulamaları. YA-PA Yayınları, İstanbul.
  • Özbay. M., Melanoğlu, D., (2008). Türkçe Eğitiminde Kelime Hazinesinin Önemi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, C.5, S.1.
  • Özdemir, N. (2006). Türk Çocuk Oyunları C.2. Akçağ Yayınları, Ankara.
  • Özerk, M. K. (2009). Türkçe Okuma Kitabım. Seviye 1. (Öğretmen El Kitabı). Kolofon Yayınevi.
  • Öztürk, T., Yiğit, A., Akçay, S., vd. (2007). Gökkuşağı Etkileşimli Türkçe Öğretimi Uygulamaları 1 CD’si. Dilset Yayınları.
  • Özyedekçi, K. (1947). Kayseri Çocuklarının Mahalli Oyunları, Erciyes.
  • Sağır, M. (2002). Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Susüzer, K. (2006). Oyun Yoluyla Fransızca Öğretimi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Fransız Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Adana.
  • Yalın, A. vd. (2005). Haydi Kızlar Okula. Öğretmen El Kitabı, Ankara.
  • Yalın, H.(2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Yeni Hitit, (2009). Yabancılar İçin Türkçe Ders ve Çalışma Kitabı Dinleme Kayıtları. Ankara Üniversitesi Türkçe ve Yabancı Dil Araştırma ve Uygulama Merkezi (TÖMER) Yayınları, Ankara.
  • Yılmaz, E., Yaman, H., (2002). Niteleme İşlevli Sıfatların Sınıflandırılması ve Bunların Öğretimi İle İlgili Yeni Yaklaşımlar. M.Ü, Atatürk Eğitim Fakültesi. Eğitim Bilimleri Dergisi, S.16. www.aku.edu.tr/anasayfa/asongur.ppt
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hale Yönez 0000-0002-2411-6388

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yönez, H. (2016). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Etkileşimli Etkinlik Örnekleri. Uluslararası Türkoloji Araştırmaları Ve İncelemeleri Dergisi, 1(1), 24-47.