Dil öğretimi, dinleme, okuma, konuşma, yazma ve anlama olmak üzere beş temel dil becerisine dayanmaktadır. Avrupa ülkelerinde, o ülkeye göç edenlerin ana dilini öğretimi için seviyelere göre ana dili öğretim materyalleri oluşturulmaktadır. Yurt Dışındaki Türk Çocuklarına Türkçe öğretimi materyallerinin en sistemli halini Milli Eğitim Bakanlığı’nın hazırlamış olduğu kitaplarda görmekteyiz. Oluşturulan bu kitaplar, alandaki büyük boşluğu doldursa da ihtiyacı karşılama noktasında eksiklikler göstermektedir. Buradan hareketle bu çalışmanın amacı yurt dışındaki Türk çocukları için hazırlanan Türkçe ve Türk kültürü Ders Öğretim Materyalleri ve Çalışma Kitaplarını ders kitabı ölçütleri çerçevesinde incelemektir. (1-3, 4-5, 6-7, 8-10. Sınıflar) ve bu ders kitaplarına ait çalışma kitapları oluşturmaktadır. Kitaplardan elde edilen veriler üzerinde içerik analizi yapılmıştır. Yapılan analiz sonucunda ders kitaplarının hedef yaş düzeyine uygun olmadığı, kitapların nitelik bakımından eksiklikleri olduğu görülmüştür. Bu doğrultuda ders kitaplarının geliştirilmesi için önerilerde bulunulmuştur.
Yurt Dışındaki Türk Çocukları Türkçe ve Türk kültürü ders kitapları ders kitabı değerlendirme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |