Bu çalışmanın amacı ters-yüz sınıf modeli ile öğretim yönteminin Yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılmasına yönelik bir öneri sunmaktır. Bu araştırma nitel araştırma yönteminde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Türkiye’de ters-yüz sınıf modeli ile ilgili yapılan bütün yüksek lisans-doktora tezleri ve makaleler araştırmanın evreni olarak belirlenmiştir. Örneklem alma yoluna gidilmemiş evrenin tümüne ulaşılmıştır. Verilere YÖK Tez Merkezi, YÖK Akademik ULAKBİM, Dergipark, Gazi Üniversitesi Merkez Kütüphanesi veri tabanları taranarak ulaşılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Bu çalışmada verilerin analizi sonucunda ters-yüz sınıf modelinin yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılmasında alana katkı sağlayacağı birçok önemli özellik tespit edilmiştir. Bunlar: “Bu yöntemin kesintisiz eğitim sağlaması, öğrenci öğretmen etkileşimini artırması, öğrencileri dil öğrenme sürecinde daha da aktifleştirmesi, öğrencilerin sosyal becerilerini artırması, öğrencilere sorumluluk bilincini vermesi, öğretmenin öğrencilere daha fazla zaman ayırmasına imkân vermesi, her öğrencinin kendi düzeyine göre öğrenebilmesi, bireyselleştirilmiş öğretim sağlaması, eğitimde teknolojik araçların kullanımına olanak tanıması, farklı bir eğitim ortamı sunması, öğrencilerin eğitimlerini daha eğlenceli hâle dönüştürmesi, sınıflarda grup çalışmalarına fırsat vermesi, sınıfta zaman tasarrufu sağlaması”dır. Sonuç olarak yeni bir öğretim yöntemi olan ters-yüz sınıf modelinin yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılmasının alana birçok yönden katkı sağlayacağı görülmüştür. Bu durumu ters-yüz sınıf modeliyle yabancı dil öğretiminde daha önce yapılan çalışmaların sonuçları da desteklemektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Turkish Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 1 |