Bu çalışmada Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin konuşma kaygılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma Gazi TÖMER’de konuşma kulübüne katılan ve B2 seviyesinde olan 20 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak açık uçlu sorulardan oluşan yapılandırılmış “Konuşma Kaygısını Belirleme Formu” kullanılmıştır. İlk olarak katılımcıların, demografik bilgileri içeren kısımları doldurmaları istenmiş, daha sonra konuşma kaygılarını değerlendirmeye yönelik soruların olduğu bölüme geçilmiştir. Bu aşamada, öğrencilerin konuşma becerisine yönelik görüşleri ve kaygı duyma veya duymama durumlarına ilişkin düşünceleri tespit edilmiştir. Araştırmada kullanılan görüşme formlarından elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 27.0 (Statistical Packages for Social Science) paket programından yararlanılmıştır. Betimleyici analizde sıklık (frekans) ve yüzde (%) kullanılmıştır. İçerik analizi ile değerlendirilen veriler, bulgular bölümünde tablolarda gösterilerek tespit ve değerlendirmeler sunulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin üçte ikisi konuşma kaygısı duyduklarını belirtmiştir. Bu durumun nedeni olarak tüm öğrencilerin ortak görüşü konuşurken düşüncelerinin karışması ve hazırlık yapmamaktır. Bu da konuşma kaygısının yaşanmasında en önemli nedenin öğrencilerin düşüncelerini sıraya koyma ve ifade etmede sıkıntı yaşamaları olduğunu göstermektedir. Aynı zamanda hazırlıklı konuşmanın kaygılarını giderici bir yöntem olduğu sonucu da ortaya çıkmaktadır.
Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi konuşma becerisi kaygı konuşma kaygısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1 |