Bu çalışmada dilimizin söz varlığı içinde önemli bir yeri olan kalıp sözlerin Türkçe ders kitaplarındaki metinlerde görünümleri incelenmiştir. Alan yazında kalıp sözler konusunda yapılan çalışmalara bakıldığında adlandırma, tanımlama ve sınıflandırma açısından bir görüş birliği olmadığı saptanmıştır. Betimsel bir çalışma olan bu araştırmada doküman analizi yöntemi kullanılmış ve amaçlı örnekleme yöntemi ile 2022-2023 eğitim-öğretim yılında okutulan Türkçe ders kitaplarının Erdemler teması metinlerinde tespit edilen kalıp sözler, bu konuda en kapsamlı çalışmayı yapan Gökdayı’nın sınıflandırması ölçüt alınarak tasnif edilmiştir. Çalışma sonunda Erdemler temaları incelendiğinde beşinci sınıf ders kitabında üç, altıncı sınıf ders kitabında sekiz, yedinci sınıf ders kitabında dört ve sekizinci sınıf ders kitabında on üç kalıp söze yer verildiği görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Turkish Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 7 Issue: 2 |