İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Interactıve Learning Process With Tradİtİonal Children's Games Etwinning Project Example

Yıl 2023, Cilt: 1 Sayı: 2, 54 - 59, 18.12.2023

Öz

An individual's personal needs, such as being able to express himself, reflect his emotions, socialize and make decisions in certain situations, manifest themselves and develop in environments where they are together with their peers. One of the environments where these needs are met is game environments. In this context, traditional children's games are one of the types of play environments in which individuals get together with their peers. Children's games have a functionality that positively affects both the physical and spiritual development of the individual.
In this study, the reintroduction of traditional children's games, which have been forgotten, through the interactive learning process in the eTwinning project within the secondary education program, was discussed and the awareness of students socializing with their peers in different countries regarding cultural interaction was tried to be determined and presented. In this context, it was intended to draw attention to the fact that cultural transfer can continue in the school environment.

Kaynakça

  • Akıncı, Bilge ve Sağ, Ramazan (2019). “The Contrıbutıon Of Etwınnıng Project Practıces On Students’ Englısh Learnıng Process”. Electronıc Journal Of Educatıon Scıences, 8(16): 152-177.
  • Arslan, Aysel (2020). “Üniversite Öğrencilerinin Dijital Bağımlılık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. International e-Journal of Educational Studies (IEJES), 4(7): 27-41.
  • Duymaz, Ali (2002). İrfanı Arzulayan Sözler Tekerlemeler, Ankara: Akçağ yayınları.
  • Emin, Osman (2019). “Geleneksel Çocuk Oyunlarının Çocukların Eğitimi Üzerindeki Etkisi”. 24. Uluslararası Türk Kültürü Sempozyumu ve Karma Türk Sanatları Sergisi. Valandova / Makedonya.
  • Erdal, Kelime (2019) “Çocuk Oyunlarında Değerler Eğitimi”. International Journal of Humanities and Research, 3(2): 53-59.
  • Esen, Minara Aliyeva (2008). “Geleneksel Çocuk Oyunlarının Eğitimsel Değeri ve Unutulmaya Yüz Tutmuş Ahıska Oyunları”.Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 (2): 357-367.
  • Huizinga, Johan (2006). Homo Ludens, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Işıkoğlu, Nesrin vd. (2021). “Çocukların Dijital veya Dijital Olmayan Oyun Tercihleri ve Davranışları”. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 53: 150-174.
  • Kaçar, Dilek (2020). Geleneksel Çocuk Oyunlarının İnternet Bağımlılığı, Sosyal Beceri ve Stres Düzeyine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimler Enstitüsü.
  • Kurudayıoğlu, Mehmet ve Potur, Önder (2015) “Temel Dil Becerilerinin Kazandırılması Açısından Tekerlemeler”. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi 15: 40-62.
  • Miller, Edward ve Almond, Joan (2009). Crisis in the Kindergarten: Why Children Need to Play in School? College Park: Alliance for Childhood. Peachey, Nik (2009).Web 2.0 Tools For Teachers. Retrieved.
  • URL-1: https://tr.scribd.com/doc/19576895/ Web-2-0-Tools-for-Teachers.(Erişim: 10.10.2023).
  • Özdemir, Mehmet (2015). “Balkan Savaşlarının Çocuk Oyunlarına Yansıması ‘Çocuk Duygusu’ Dergisi Örneği”. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 4(2): 634-657.
  • Pektaş Öz, Hatice (2017). “Geleneksel Çocuk Oyunlarının Modern Eğitimde Kullanılması”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(49): 478-490.
  • Sümbüllü, Yusuf Ziya ve Altınışık, M. Emin (2016). “Geleneksel Çocuk Oyunlarının Değerler Eğitimi Açısından Önemi”. ETÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. I(2): 73-85

GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARINI ETKİLEŞİMLİ ÖĞRENME SÜRECİ ETWİNNİNG PROJESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2023, Cilt: 1 Sayı: 2, 54 - 59, 18.12.2023

Öz

Bireyin kendini ifade edebilme, duygularını yansıtma sosyalleşme ve bazı durumlar karşısında kararlar alabilme gibi kişisel ihtiyaçları akranları ile bir arada oldukları ortamlarda kendini gösterir ve gelişir. Bu ihtiyaçlarının giderildiği ortamlardan bir tanesi oyun ortamlarıdır. Geleneksel çocuk oyunları da bu bağlamda bireyin akranları ile bir arada oldukları oyun ortamı çeşitlerinden biridir. Çocuk oyunları bireyin hem fiziksel hem ruhsal gelişimini olumlu etkileyen bir işlevselliğe sahiptir.
Bu çalışmada unutulmaya yüz tutmuş geleneksel çocuk oyunlarının ortaöğretim programı içerisinde yer alan etwinning projesinde etkileşimli öğrenme süreciyle yeniden gündeme getirilmesi ele alınmış ve farklı ülkelerdeki akranları ile sosyalleşen öğrencilerin kültürel etkileşime yönelik farkındalıklarının neler olduğu tespit edilerek sunulmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda kültürel aktarımın okul ortamında da devem edebileceğine dikkat çekilmek istenmiştir

Kaynakça

  • Akıncı, Bilge ve Sağ, Ramazan (2019). “The Contrıbutıon Of Etwınnıng Project Practıces On Students’ Englısh Learnıng Process”. Electronıc Journal Of Educatıon Scıences, 8(16): 152-177.
  • Arslan, Aysel (2020). “Üniversite Öğrencilerinin Dijital Bağımlılık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. International e-Journal of Educational Studies (IEJES), 4(7): 27-41.
  • Duymaz, Ali (2002). İrfanı Arzulayan Sözler Tekerlemeler, Ankara: Akçağ yayınları.
  • Emin, Osman (2019). “Geleneksel Çocuk Oyunlarının Çocukların Eğitimi Üzerindeki Etkisi”. 24. Uluslararası Türk Kültürü Sempozyumu ve Karma Türk Sanatları Sergisi. Valandova / Makedonya.
  • Erdal, Kelime (2019) “Çocuk Oyunlarında Değerler Eğitimi”. International Journal of Humanities and Research, 3(2): 53-59.
  • Esen, Minara Aliyeva (2008). “Geleneksel Çocuk Oyunlarının Eğitimsel Değeri ve Unutulmaya Yüz Tutmuş Ahıska Oyunları”.Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 (2): 357-367.
  • Huizinga, Johan (2006). Homo Ludens, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Işıkoğlu, Nesrin vd. (2021). “Çocukların Dijital veya Dijital Olmayan Oyun Tercihleri ve Davranışları”. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 53: 150-174.
  • Kaçar, Dilek (2020). Geleneksel Çocuk Oyunlarının İnternet Bağımlılığı, Sosyal Beceri ve Stres Düzeyine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimler Enstitüsü.
  • Kurudayıoğlu, Mehmet ve Potur, Önder (2015) “Temel Dil Becerilerinin Kazandırılması Açısından Tekerlemeler”. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi 15: 40-62.
  • Miller, Edward ve Almond, Joan (2009). Crisis in the Kindergarten: Why Children Need to Play in School? College Park: Alliance for Childhood. Peachey, Nik (2009).Web 2.0 Tools For Teachers. Retrieved.
  • URL-1: https://tr.scribd.com/doc/19576895/ Web-2-0-Tools-for-Teachers.(Erişim: 10.10.2023).
  • Özdemir, Mehmet (2015). “Balkan Savaşlarının Çocuk Oyunlarına Yansıması ‘Çocuk Duygusu’ Dergisi Örneği”. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 4(2): 634-657.
  • Pektaş Öz, Hatice (2017). “Geleneksel Çocuk Oyunlarının Modern Eğitimde Kullanılması”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(49): 478-490.
  • Sümbüllü, Yusuf Ziya ve Altınışık, M. Emin (2016). “Geleneksel Çocuk Oyunlarının Değerler Eğitimi Açısından Önemi”. ETÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. I(2): 73-85
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kültür, Temsil ve Kimlik, Kültürel çalışmalar (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayşegül Gökçer 0000-0003-3966-3613

Erken Görünüm Tarihi 15 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 18 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 18 Kasım 2023
Kabul Tarihi 3 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gökçer, A. (2023). GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARINI ETKİLEŞİMLİ ÖĞRENME SÜRECİ ETWİNNİNG PROJESİ ÖRNEĞİ. UMAY Sanat Ve Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 54-59.