Amaç: Özel öğrenme güçlüğü (ÖÖG) olan çocuklar akademik performansta eksikliklerle beraber kaba ve ince motor becerilerde, denge ve motor koordinasyonda sorun yaşayabilmektedir. Denge üzerinde etkili faktörlerden bir tanesinin kor kasları olduğu bilinmektedir. Kor kasları gövde stabilizasyonunu sağlayarak dengenin korunmasına destek verir. Bu sebeple çalışmamızın amacı kor kasları dayanıklılığının ÖÖG olan çocuklarda denge ile ilişkisini incelemektir. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya 7-14 yaş aralığında ÖÖG olan 15 çocuk katıldı. Kor kaslarının dayanıklılığının değerlendirilmesinde McGill gövde endurans testleri, denge değerlendirmesinde Romberg Testi (RT), Tek Ayak Üzerinde Durma Testi (TADT), Flamingo Denge Testi (FDT), Tek Bacak Çömelme Testi (TBÇT), Fonksiyonel Uzanma Testi (FUT), Süreli Kalk ve Yürü Testi (SKYT) kullanıldı. Bulgular: ÖÖG olan çocuklarda gövde fleksiyonunu gerçekleştiren kasların dayanıklılığı ile FDT arasında negatif yönlü ilişki (r=-0,499; p<0,05) ve sol lateral gövde fleksiyonu gerçekleştiren kasların dayanıklılığı ile FDT arasında negatif yönlü ilişki (r=-0,495; p<0,05) bulundu. TBÇT ile sağ lateral gövde fleksiyonu gerçekleştiren kasların dayanıklılığı ile pozitif yönlü ilişki (r=0,586; p<0,05), sol lateral gövde fleksiyonu gerçekleştiren kasların dayanıklılığı ile pozitif yönlü ilişki (r=0,538; p<0,05) bulundu. SKYT ile gövde fleksiyonu gerçekleştiren kasların dayanıklılığı arasında pozitif yönlü ilişki (r=0,562; p<0,05), sol lateral gövde kaslarının dayanıklılığı arasında pozitif yönlü ilişki (r=0,504; p<0,05) bulundu. Sonuç: ÖÖG olan çocuklarda, denge değerlendirilmesine yönelik yapılan FDT, TBÇT, SKYT ile kor kasları dayanıklılığı arasında ilişki bulundu. Çalışmamız sonucunda ÖÖG olan çocuklarda kor kasları dayanıklılığı ile denge parametreleri arasında ilişki olduğu bulunmuştur.
Objective: Children with specific learning difficulties (SLD) experience deficits in academic performance as well as problems in gross and fine motor skills, balance and motor coordination. Core muscles help maintain balance by providing trunk stabilization. For this reason, the aim of our study was to examine the relationship between core muscle endurance and balance in children with SLD. Methods: 15 children with SLD between the ages of 7 and 14 participated in the study. McGill trunk endurance tests were used to evaluate the endurance of the core muscles, and Romberg Test, One-Leg Standing Test, Flamingo Balance Test, Single-Leg Squatting Test, Functional Reaching Test, Timed Up and Go Test were used to evaluate balance. Results: In children with SLD, there was a negative relationship between the endurance of the muscles performing trunk flexion and the Flamingo Balance Test (r=-0.499; p<0.05) and a negative relationship between the endurance of the muscles performing left lateral trunk flexion and the Flamingo Balance Test (r=-0.495; p<0.05) was found. With the Single Leg Squat Test, there was a positive relationship with the endurance of the muscles performing the right lateral trunk flexion (r=0.586; p<0.05), and a positive relationship with the endurance of the muscles performing the left lateral trunk flexion (r=0.538; p<0.05). found. A positive relationship was found between the Timed Up and Go Test and the endurance of the trunk flexion muscles (r=0.562; p<0.05), and a positive relationship was found between the endurance of the left lateral trunk muscles (r=0.504; p<0.05). Conclusions: In children with SLD, a relationship was found between PDT, TBST, SKST performed for balance evaluation and the endurance of core muscles. As a result of our study, it was found that there is a relationship between core muscle endurance and balance parameters in children with SLD.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Fizyoterapi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 2 |