Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2019, Volume: 2 Issue: 2, 45 - 53, 30.12.2019

Abstract

References

  • Addison, A. C. (2008). The Vanishing Virtuality. Y. E. Kalay, & J. Afflect içinde, New Heritage New Media and Cultural Heritage (s. 27-66). Washington: Routledge.
  • Akkuş, G., & Akkuş, Ç. (2018, 03 15). Tarihi Turistik Alanlarda Kullanılan Mobil Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Değerlendirilmesi. 83-104.
  • Dahne, P. L. (2007). Real Positioning in Virtual Environments Using Game Engines. IEEE İnternational Symposium on Mixed and Augmented Reality (s. 203-208). Trento: ResearchGate.
  • Dahne, P., & Karigannis, J. N. (2002). Archeoguide: System Architecture of a Mobile Outdoor Augmented Reality System. ISMAR '02 Proceedings of the 1st International Symposium on Mixed and Augmented Reality (s. 263). Washington: IEEE Computer Society .
  • Dave, B. Virtual Heritage: Mediating Space, Time and Perspectives. E. Y. Kalay, T. Kvan, & J. Afflect içinde, New Heritage; New Media and Cultural Heritage (s. 40-52). New York: Routledge.
  • Frischer, B. (2011, 08 25). Rome Reborn 2.2. 12 13, 2019 tarihinde YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vrIEwjgfbYs adresinden alındı
  • Hjalager, A. (2015). 100 İnnovation That Transformed Tourism. Journal of Travel Research , 3-21.
  • Kalay, Y. E. (2008). Preserving Cultural Heritage Through Digital Media. Y. E. Kalay, T. Kvan, & J. Affleck içinde, New Heritage, New Media and Cultural Heritage (s. 1-10). New York: Routledge.
  • Thurley, S. (2005, 01 01). What is Cultural Heritage. 12 13, 2019 tarihinde Culture in Development: http://www.cultureindevelopment.nl/cultural_heritage/what_is_cultural_heritage adresinden alındı
  • Vries, G. d. (2009). Kalpleri ve Zihinleri Kazanmak: Kültürel Diplomasi ve Avrupa Birliği-Türkiye İlişkileri. S. Ada içinde, Kültür Politikaları ve Yönetimi (KPY) Yıllık 2009 (s. 15-25). İstanbıl: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.

KÜLTÜREL MİRAS EĞİTİMİNDE BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN ROLÜ VE MOBİL UYGULAMALAR

Year 2019, Volume: 2 Issue: 2, 45 - 53, 30.12.2019

Abstract

Bu makalede bilgi iletişim teknolojileri (BİT), artırılmış gerçeklik (AR) ve mobil uygulamaların kültürel miras eğitimine katkısı, yaratıcı olanakları ve eksikleri mevcut mobil uygulamalar incelenerek değerlendirilmiştir. Seçilen örneklem ikincil veri kaynakları ve uygulamalar için hazırlanmış önceki dönem çalışmalar ile son (2019) “AppStore” ve “Google Play”de çıkan AR ile kültür ve turizm amaçlı hazırlanmış uygulamalar arasından seçilmiştir.

Bilgi iletişim teknolojilerinin kültürel mirasın eğitimi ve tanıtımında kullanılması; özellikle artırılmış gerçeklik uygulamalarının bireysel öğrenmeyi desteklemesi, daha derin bir bakış açısı sunması; bu yeni öğrenme yaklaşımları olarak konuyu popüler hale getirir. Bu tür uygulamalarda kullanılan hikayeleştirme ve animasyonlar; kültürel değer hakkındaki bakış açısını değiştirir ve duygudaşlık sağlanmasında etkin bir rol üstlenir. Mobil uygulamaların kültürel miras eserlerine daha kolay erişim sağlaması, turizmi ve öğrenmeyi teşvik etmesi, teknolojik araçların ve bununla ilgili yeni yöntem ve eğitim modellerinin ortaya çıkartılmasını sağlar. Ancak kültürel mirasın tanıtımı önemli bir sorumluluktur. AG ile tarihin yeniden kurgulanarak sunumu birtakım zorluk ve sorunları da beraberinde getirir. AG başlığı altında hazırlanan uygulamalar sadece yazınsal ve resimsel olabildiği gibi modelleme ile etkileşimli ve tarihi atmosferi yansıtan canlandırmaları da içerir. Bu inceleme yazısında kültürel mirasın tanıtımı için yapılan mevcut uygulamaların teknolojik imkanları sınıflandırılmış, eğitici olumlu yanları kadar eleştirel bakış açısı da getirilmiştir.

References

  • Addison, A. C. (2008). The Vanishing Virtuality. Y. E. Kalay, & J. Afflect içinde, New Heritage New Media and Cultural Heritage (s. 27-66). Washington: Routledge.
  • Akkuş, G., & Akkuş, Ç. (2018, 03 15). Tarihi Turistik Alanlarda Kullanılan Mobil Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Değerlendirilmesi. 83-104.
  • Dahne, P. L. (2007). Real Positioning in Virtual Environments Using Game Engines. IEEE İnternational Symposium on Mixed and Augmented Reality (s. 203-208). Trento: ResearchGate.
  • Dahne, P., & Karigannis, J. N. (2002). Archeoguide: System Architecture of a Mobile Outdoor Augmented Reality System. ISMAR '02 Proceedings of the 1st International Symposium on Mixed and Augmented Reality (s. 263). Washington: IEEE Computer Society .
  • Dave, B. Virtual Heritage: Mediating Space, Time and Perspectives. E. Y. Kalay, T. Kvan, & J. Afflect içinde, New Heritage; New Media and Cultural Heritage (s. 40-52). New York: Routledge.
  • Frischer, B. (2011, 08 25). Rome Reborn 2.2. 12 13, 2019 tarihinde YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vrIEwjgfbYs adresinden alındı
  • Hjalager, A. (2015). 100 İnnovation That Transformed Tourism. Journal of Travel Research , 3-21.
  • Kalay, Y. E. (2008). Preserving Cultural Heritage Through Digital Media. Y. E. Kalay, T. Kvan, & J. Affleck içinde, New Heritage, New Media and Cultural Heritage (s. 1-10). New York: Routledge.
  • Thurley, S. (2005, 01 01). What is Cultural Heritage. 12 13, 2019 tarihinde Culture in Development: http://www.cultureindevelopment.nl/cultural_heritage/what_is_cultural_heritage adresinden alındı
  • Vries, G. d. (2009). Kalpleri ve Zihinleri Kazanmak: Kültürel Diplomasi ve Avrupa Birliği-Türkiye İlişkileri. S. Ada içinde, Kültür Politikaları ve Yönetimi (KPY) Yıllık 2009 (s. 15-25). İstanbıl: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Özlem Vargün

Mehmet Nuhoğlu

Publication Date December 30, 2019
Submission Date December 15, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Vargün, Ö., & Nuhoğlu, M. (2019). KÜLTÜREL MİRAS EĞİTİMİNDE BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN ROLÜ VE MOBİL UYGULAMALAR. UNIMUSEUM, 2(2), 45-53.

https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

CreativeCommons Attribtion-ShareAlike 4.0 International Licence 146271331027042
Diamond Open Access refers to a scholarly publication model in which journals and platforms do not charge fees to either authors or readers.

Open Access Statement:
This is an open access journal which means that all content is freely available without charge to the user or his/her institution. Users are allowed to read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full texts of the articles, or use them for any other lawful purpose, without asking prior permission from the publisher or the author. This is in accordance with the BOAI definition of open access.
Archiving Policy:


http://jfhs.scientificwebjournals.com/en/pub/jfhs/lockss-manifest
Archiving is done according to ULAKBİM "DergiPark" publication policy (LOCKSS).