Bu çalışma, Galler'deki üniversite müzelerinin çok yönlü rolünü inceleyerek tarihsel gelişimlerini, zengin koleksiyonlarını, kamusal etkileşimlerini, erişilebilirliklerini, eğitim ve araştırmaya katkılarını ortaya koymayı amaçlayan bir keşif araştırmasıdır. Nitel yöntem kullanılan bu araştırmada, Galler’deki üniversite müzelerinin evrimi, işlevi ve zorlukları hakkında temel soruları ele almak için kamu erişimine açık kaynakların içerik analizinden ve müze personeliyle yapılan yapılandırılmış görüşmelerden yararlanılmıştır. Bulgular, Aberystwyth, Swansea, South Wales ve Bangor Üniversitelerindeki müzelerin akademik mirası koruma, farklı kitlelerle etkileşim kurma ve disiplinler arası öğrenme ve araştırmayı destekleme konusunda kritik bir rol oynadığını ortaya koymaktadır. Fon kısıtlamaları ve kurumların değişen öncelikleri gibi devam eden zorluklara rağmen, bu müzeler, etkilerini artırmak için bölgesel ve uluslararası iş birlikleri de dahil olmak üzere yenilikçi stratejiler benimsemektedir. Bu çalışma, söz konusu müzelerin uzun vadeli başarıları ile Galler'in kültürel ve eğitim mirasına katkılarının garanti altına alınması için hem akademik kurumlardan hem de kültürel politikalara yön veren organizasyonlardan gelecek sürekli desteğin önemini ortaya koymaktadır.
This exploratory study examines the multifaceted roles of university museums in Wales, focusing on their historical development, collections, public engagement, accessibility, and contributions to research and teaching. Employing a qualitative methodology, the research draws on content analysis of publicly available resources and structured interviews with museum staff to address key questions about the evolution, function, and challenges of these institutions. Findings reveal that museums located at the universities of Aberystwyth, Swansea, South Wales, and Bangor play a critical role in preserving academic heritage, engaging diverse audiences, and supporting interdisciplinary learning and research. Despite ongoing challenges, such as funding constraints and shifting institutional priorities, these museums are adopting innovative strategies, including regional and international collaborations, to enhance their impact. The study underscores the importance of continued support from both academic institutions and cultural policymakers to ensure these museums' long-term success and their contributions to the cultural and educational landscape of Wales.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Critical Heritage, Museum and Archive Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 30, 2024 |
Publication Date | December 30, 2024 |
Submission Date | October 17, 2024 |
Acceptance Date | November 13, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 7 Issue: 2 |
CreativeCommons Attribtion-ShareAlike 4.0 International Licence 146271331027042
Diamond Open Access refers to a scholarly publication model in which journals and platforms do not charge fees to either authors or readers.
Open Access Statement:
This is an open access journal which means that all content is freely available without charge to the user or his/her institution. Users are allowed to read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full texts of the articles, or use them for any other lawful purpose, without asking prior permission from the publisher or the author. This is in accordance with the BOAI definition of open access.
Archiving Policy:
http://jfhs.scientificwebjournals.com/en/pub/jfhs/lockss-manifest
Archiving is done according to ULAKBİM "DergiPark" publication policy (LOCKSS).