Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan değişim ve gelişmeler hemen her alanda değişiklikler yarattığı gibi kurumların alışılagelmiş iletişim davranış kalıplarını da yeniden biçimlendirmektedir. Geleneksel medyanın tek yönlü ve etkileşime kapalı yapısından farklı olarak günümüzün en yaygın iletişim araçları haline gelmiş olan sosyal medya, çift yönlü ve etkileşimli yapısıyla kurumsal iletişimde yeni fırsatlara kapı aralamıştır. Sosyal medya platformları arasında kurumsal iletişim amacıyla en yoğun kullanılanların başında Instagram gelmektedir. Bu bağlamda çalışmada Türkiye’nin önemli özel bankacılık markalarından olan Garanti BBVA Bankası ile DenizBank’a ait Instagram hesapları içerik analizi kullanılarak çalışma kapsamında belirlenen faktörler açısından incelenmiştir. Sonuçlar her iki bankanın Instagram’ı kurumsal iletişim açısından yoğun şekilde kullanmaya çalıştıklarını göstermektedir. Her iki bankanın içeriklerinde ağırlıklı olarak video ve fotoğraf formatına başvurdukları görülmektedir. Ayrıca bankaların mal, hizmet ve sosyal faaliyetlerin tanıtımı dahil çeşitli duyurular ve kutlama gibi amaçlarla Instagram hesaplarını sıklıkla kullandıkları dikkat çekmektedir. Ancak, bankaların Instagram üzerinden potansiyel müşterilerle iletişim başlatma ve sürdürme noktasında zayıf kaldıkları görülmektedir.
Changes and developments in information and communication technologies create alterations in almost every field as well as reshape habitual communication behavior patterns of corporations. Social media, which has become the most common communication tool of nowadays, unlike the one-way and non-interactive structure of traditional media, has opened a new door to new opportunities in corporate communication field through its two-way and interactive structure. Instagram, among the social media platforms, is one of the most used platforms for corporate communication purposes. In this regard, the Instagram accounts of Garanti BBVA and DenizBank, which are one of the most valuable brands in Turkey, were examined in terms of the factors determined within the scope of the study by using content analysis method. Results of the study demonstrate that both banks try to use Instagram intensively for their corporate communication purposes. It is seen that both banks predominantly make use of video and photo formats in their contents. Findings also show that both banks use their Instagram accounts for various announcements and celebration purposes which also include the promotion of goods, services, and social activities. Banks, however, seem to be relatively weak in initiating and maintaining communication with their potential customers via their Instagram accounts.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 21 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 27 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 22 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.