Research Article
BibTex RIS Cite

GÜLTEN DAYIOĞLU’NUN BAMBAŞKA BİR ÜLKE AMERİKA’YA YOLCULUK ADLI GEZİ KİTABININ KÖK DEĞERLER BAĞLAMINDA İNCELENMESİ

Year 2022, , 62 - 71, 15.04.2022
https://doi.org/10.29065/usakead.1051875

Abstract

Literatürde, özellikle kurgusal nitelikli metinlerin değerler bağlamında incelendiği görülmektedir. Gezi kitapları hakkında bu tarz çalışmalara pek rastlanmamaktadır. Bu doğrultuda da çalışmanın amacını, Gülten Dayıoğlu’nun Bambaşka Bir Ülke Amerika’ya Yolculuk adlı gezi kitabının kök değerler bağlamında incelenmesi oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda, çocuklar için yazılmış gezi yazısı türünde olan Bambaşka Bir Ülke Amerika’ya Yolculuk adlı eserde kök değerlerin tümü tespit edilmiştir. Eserde en sık tespit edilen kök değer öz denetim olurken, öz denetimi sevgi değeri takip etmektedir. Eserde en az sayıda tespit edilen kök değer ise dürüstlük olmuştur. Bambaşka Bir Ülke Amerika’ya Yolculuk adlı eserin kök değerler açısından zengin bir içeriğe sahip olduğu ifade edilebilir.

References

  • Aslan, C. ve Bayraktar, A. (2021). Çocuk edebiyatı ürünlerinde farklı sanatların varlığına ve sunuluş biçimine ilişkin bir inceleme. Dil Dergisi, 172(1), 7-29.
  • Dayıoğlu, G. (2016). Bambaşka bir ülke Amerika’ya yolculuk (12. basım). İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Dilidüzgün, S. (2004). Okuma öğretimi hedefleri bağlamında Türkçe ders kitaplarındaki çocuk edebiyatı ürünleri. Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 43-55.
  • Erdiller-Yatmaz, Z. B., Erdemir, E., ve Erbil, F. (2018). Çocuk ve çocukluk: Okulöncesi öğretmen adayları anlatıyor. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(3), 284-312.
  • Glesne, C. (2012). Nitel araştırmaya giriş (Çev. Ed. A. Ersoy & P. Yalçınoğlu). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kaya, E. & Ekiçi, M. (2015). Sosyal bilgiler öğretiminde gezi yazılarından yararlanma: Gülten Dayıoğlu’nun gezi yazıları örneği. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 19(1), 87-114.
  • Maden, S. (2008). Türk edebiyatında seyahatnameler ve gezi yazıları. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 15(37) , 147-157.
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma yöntemleri (Çev. Ed. S. Turan). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Oğuzkan, A. F. (2006). Çocuk edebiyatı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Oktay, M. (2019). Muallim Naci’nin "Ömer’in Çocukluğu" adlı eserinde kök değerler. Journal of International Social Research, 12(66), 161-173.
  • Öktem, D. (2012). Türkiye’deki çocuk adalet sisteminin yönetimi ve yaş ayrımcılığına ilişkin paradigmanın incelenmesi (1-19). Türkiye’de Çocuk Adalet Sisteminin Yönetimi. Ankara: Uluslararası Çocuk Merkezi Yayınları.
  • Sever, S. (2012). Çocuk ve edebiyat. İzmir: Tudem Yayınları.
  • Şimşek, H. & Yıldırım, A. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Şirin, M. R. (2016). Edebiyat ve çocuk edebiyatı edebiyatın amacı ve işlevi. Türk Dili Dergisi. (780), 12-31.
  • Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı [TTKB]. (2017). Müfredatta yenileme ve değişiklik çalışmalarımız üzerine. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Tekşan, K., Akkaya, S. E. & Çinpolat, E. (2019). Gülten Dayıoğlu’nun gezi kitapları üzerine bir değerlendirme. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(2), 368-383.
  • Temizyürek, F. (2003). Türkçe öğretiminde çocuk edebiyatının önemi. Türklük Bilimi Araştırmaları, (13), 161-167.

AN ANALYSIS OF GULTEN DAYIOGLU’S TRAVEL BOOK, JOURNEY TO A COMPLETELY DIFFERENT COUNTRY AMERICA IN THE CONTEXT OF ROOT VALUES

Year 2022, , 62 - 71, 15.04.2022
https://doi.org/10.29065/usakead.1051875

Abstract

In the literature, it is seen that especially fictional texts are examined in the context of values. There are not many such studies on travel books. In this direction, the aim of the study is to examine Gülten Dayıoğlu's travel book, Journey to a Completely Different Country America, in the context of root values. In the study, which was created with the basic qualitative research design, document analysis was used in the collection of data and descriptive analysis method was used in the analysis of the data. As a result of the research, all of the root values have been determined in the work called, Journey to a Completely Different Country America which is a travel writing type written for children.

References

  • Aslan, C. ve Bayraktar, A. (2021). Çocuk edebiyatı ürünlerinde farklı sanatların varlığına ve sunuluş biçimine ilişkin bir inceleme. Dil Dergisi, 172(1), 7-29.
  • Dayıoğlu, G. (2016). Bambaşka bir ülke Amerika’ya yolculuk (12. basım). İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Dilidüzgün, S. (2004). Okuma öğretimi hedefleri bağlamında Türkçe ders kitaplarındaki çocuk edebiyatı ürünleri. Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 43-55.
  • Erdiller-Yatmaz, Z. B., Erdemir, E., ve Erbil, F. (2018). Çocuk ve çocukluk: Okulöncesi öğretmen adayları anlatıyor. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(3), 284-312.
  • Glesne, C. (2012). Nitel araştırmaya giriş (Çev. Ed. A. Ersoy & P. Yalçınoğlu). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kaya, E. & Ekiçi, M. (2015). Sosyal bilgiler öğretiminde gezi yazılarından yararlanma: Gülten Dayıoğlu’nun gezi yazıları örneği. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 19(1), 87-114.
  • Maden, S. (2008). Türk edebiyatında seyahatnameler ve gezi yazıları. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 15(37) , 147-157.
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma yöntemleri (Çev. Ed. S. Turan). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Oğuzkan, A. F. (2006). Çocuk edebiyatı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Oktay, M. (2019). Muallim Naci’nin "Ömer’in Çocukluğu" adlı eserinde kök değerler. Journal of International Social Research, 12(66), 161-173.
  • Öktem, D. (2012). Türkiye’deki çocuk adalet sisteminin yönetimi ve yaş ayrımcılığına ilişkin paradigmanın incelenmesi (1-19). Türkiye’de Çocuk Adalet Sisteminin Yönetimi. Ankara: Uluslararası Çocuk Merkezi Yayınları.
  • Sever, S. (2012). Çocuk ve edebiyat. İzmir: Tudem Yayınları.
  • Şimşek, H. & Yıldırım, A. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Şirin, M. R. (2016). Edebiyat ve çocuk edebiyatı edebiyatın amacı ve işlevi. Türk Dili Dergisi. (780), 12-31.
  • Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı [TTKB]. (2017). Müfredatta yenileme ve değişiklik çalışmalarımız üzerine. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Tekşan, K., Akkaya, S. E. & Çinpolat, E. (2019). Gülten Dayıoğlu’nun gezi kitapları üzerine bir değerlendirme. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(2), 368-383.
  • Temizyürek, F. (2003). Türkçe öğretiminde çocuk edebiyatının önemi. Türklük Bilimi Araştırmaları, (13), 161-167.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Makaleler
Authors

Ali Çoban 0000-0002-1684-5222

Publication Date April 15, 2022
Submission Date December 31, 2021
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Çoban, A. (2022). GÜLTEN DAYIOĞLU’NUN BAMBAŞKA BİR ÜLKE AMERİKA’YA YOLCULUK ADLI GEZİ KİTABININ KÖK DEĞERLER BAĞLAMINDA İNCELENMESİ. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(1), 62-71. https://doi.org/10.29065/usakead.1051875

open-access-logo-png-transparent.png  by.png     wilson-1024x270.png

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.