Mesleğini icra eden kişinin yaptığı işe karşı duyduğu mutluluk, duygusal tatmin, mesleki doyum olarak ifade edilir. Bireylerin yaptıkları işe karşı duygusal doyumun yetersizliği mesleki isteksizliğe yol açabilir. Okul öncesi öğretmenlik mesleğinde, öğretmenlerin mesleki doyumu düzeylerinin düşük olması öğretmen-çocuk etkileşimlerini olumsuz etkileyebilir. Bu bağlamda öğretmenlerin mesleki doyum düzeyleri ile ilişkili olabilecek faktörlerin belirlenmesi önemli görülmektedir. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin öğretmen yeterlilikleri ve mesleki doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada katılımcıların mesleklerini sevme düzeyleri ile mesleki doyum düzeyleri arasındaki ilişkide belirlenmiştir. İlişkisel tarama deseninde gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunu 103 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın sonuçlarında öğretmen yeterlilikleri ile mesleki doyum düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı ilişki belirlenmiştir. Araştırmada ayrıca öğretmenlerinin mesleklerini sevme düzeyleri ile mesleki doyum düzeyleri arasında olumlu ilişki bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 15, 2022 |
Submission Date | March 16, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.