Toplumların geleceğini yönlendiren çocukların ulusal ve evrensel değerleri özümseyerek, iyi bir şekilde eğitilmesi dijitalleşen çağımızda önem arz etmektedir. Davranışlarımıza kaynaklık eden değerlerin çocuklara doğru bir şekilde verilmesi, çocukların okudukları, izledikleri ve gördüklerinin düzenlenmesi ile mümkündür. Bu araştırmanın amacı temel eğitim dönemine yönelik olan çizgi filmler ile değer aktarımının önemini ortaya koymak ve Doru çizgi filmi örneği üzerinden verilen değerleri belirlemektir. Çalışma nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada 45 bölümden oluşan Doru çizgi filminin 26 bölümlük senaryosuna ilişkin elde edilen dokümanlar içerik analiziyle incelenmiştir. İlköğretim Sosyal Bilgiler Ders Programında yer verilen değerlerin içinden seçilen 18 değer incelemeye alınmıştır. Yapılan incelemeler sonucu Doru çizgi filminde incelenen 26 bölümde toplam 259 değer tespit edilmiştir.
It is important in our digitalized age that children, who hold the future of societies, are well educated by assimilating national and universal values. Giving children the values that are the source of our behaviors correctly is possible with what children read, watch and see. This research has been shaped in the perspective of the contribution of cartoons to the education of values, which appeal to the basic education period. The study was carried out with the qualitative research method. In the research, the documents obtained regarding the 26-episode scenario of the Doru cartoon, which consists of 45 episodes, were analyzed by content analysis. 18 values selected from among the values included in the Primary Education Social Studies Curriculum were examined. As a result of the examinations, a total of 259 values were determined in the 26 sections examined in the Doru cartoon.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 26, 2023 |
Submission Date | February 28, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.