Öğretim sürecinin temelinde kavram öğretimi yer almaktadır. Dolayısı ile kavram yanılgıları da bu süreçte önem kazanmaktadır. Bu çalışmanın amacı sekizinci sınıf öğrencilerinin Maddenin Halleri ve Isı ünitesinde yer alan kavram yanılgılarının neler olduğunu belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Mersin’in Erdemli ilçesinde öğrenim gören 31 ortaokul sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden özel durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilerin, Maddenin halleri ve Isı ünitesindeki kavram yanılgılarını belirlemek için, kazanımlara yönelik olarak araştırmacı tarafından hazırlanan 28 soruluk bir görüşme formu veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları, öğrencilerin ısı, sıcaklık, enerji dönüşümleri, ısı alışverişleri, erime, donma ve buharlaşma ısıları ile ilgili kavram yanılgılarına ve yanlış bilgilere sahip olduğunu göstermiştir. Çalışma sonucunda tespit edilen kavram yanılgılarının öğretim ortamında kullanılan öğretmen kılavuz kitaplarına yerleştirilmesi önerilmektedir. Böylelikle öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgıları hakkında farkındalık oluşturulacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 3, 2016 |
Submission Date | April 18, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 3 |
Articles published in the Usak University Journal of Educational Research are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0).