Bu araştırmanın amacı, ortaokullarda yapılan siber zorbalık çalışmalarını
ve siber zorbalığın azalması ve ya önlenmesinde öğretmenlerin önerilerini
ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubu, 2015–2016 eğitim öğretim yılında,
Ankara’nın Keçiören ilçesinde seçilen altı ortaokulda görevli yedi rehber
öğretmen ve yedi bilişim teknolojileri öğretmeni ve yedi okul yöneticisinden oluşmaktadır.
Nitel araştırmada en yaygın veri toplama tekniklerinden görüşme ile veriler
toplanmış, verilerin çözümlenmesinde içerik analizi türlerinden kategorisel
analiz kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda katılımcıların verdikleri cevaplar
incelendiğinde; en fazla bilgilendirme yapıldığı ve bilgilendirme
çalışmalarının daha çok öğrencilere yönelik yapıldığı sonucuna varılmıştır.
Katılımcıların siber zorbalığı önlemek için okullarda yapılan çalışmalarda kimlerin
görev alması gerektiği sorusuna verdikleri cevaplar incelendiğinde sırasıyla en
fazla bilişim teknolojileri öğretmenleri ve rehber öğretmenlerin görev alması
gerektiği belirlenmiştir. Ayrıca katılımcıların önerileri öğrenciler, aileler,
eğitimciler, okul yöneticileri ve devlet olmak üzere beş kategoriye
ayrılmıştır. Araştırmada elde edilen
bulgular literatür çerçevesinde tartışılarak siber zorbalık konusunda hem
ailelere ve devlete yönelik hem de bu konuda gelecekte yapılacak araştırmalara
yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 16, 2017 |
Submission Date | May 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 2 |
Articles published in the Usak University Journal of Educational Research are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0).