Bu araştırmanın amacı TV programlarının ortaokul
öğrencileri üzerindeki algısal etkilerinin farklı kavramlar açısından
incelenmesidir. Araştırmada nitel yöntem kullanılmıştır. 1 – 14 Ekim 2016
tarihleri arasında yayınlanan 369 TV programı, 203 ortaokul öğrencisinden elde
edilen veriler yolu ile incelenerek analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulardan
ortaokul öğrencilerinin TV programlarındaki iletilere karşı hassas
oldukları, TV programlarındaki
kavramlardan algısal olarak etkilenebildikleri; erkek çocuklarının kız
çocuklarına göre şiddet içerikli yapımlardan, kız çocuklarının da erkek
çocuklarına göre evlilik, aşk, sevgi içerikli yapımlardan daha çok etkilendiği
sonuçlarına ulaşılmıştır. TV programlarında duygusal içerikli kavramların
(aile, üzüntü, sevgi, evlilik, aşk, arkadaşlık, mutluluk, korku), şiddet
içerikli kavramlardan (savaş, silah, ölüm, kavga) daha çok işlendiği;
öğrencilerin macera içerikli yapımlardan hoşlandıkları; televizyon
programlarının öğrencilerde daha çok aşk, korku, sevgi ve mutluluk kavramları
ile ilgili algısal etkilere yol açtığı diğer sonuçlarına da ulaşılmıştır.
Yapılan bu çalışma TV programlarının çocuklar üzerindeki etkilerinin birçok
kavram açısından incelenildiği bir çalışma olması bakımından önem taşımaktadır.
TV programlarının öğrencileri etkileme düzeylerinin MEB tarafından incelenerek
RTÜK ile işbirliği sağlanması önerilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2018 |
Submission Date | December 4, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 1 |
Articles published in the Usak University Journal of Educational Research are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0).