Bu çalışmada, Adana İli merkez ilçe ortaokullarında
sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretim teknolojisi ve materyal kullanımına
ilişkin görüşleri incelenmiştir. Araştırma, tarama modeliyle tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemi, Adana ilindeki dört
merkez ilçede (Seyhan, Sarıçam, Yüreğir ve Çukurova) görev yapan 231 sosyal
bilgiler öğretmenlerinden oluşmaktadır. Örneklem, seçkisiz olmayan yöntemden
biri olan uygun örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmada “Öğretim
Teknolojileri ve Materyal Tasarım Becerileri” anketi veri toplama aracı olarak
uygulanmıştır. Veriler analiz edilirken frekans, yüzde, aritmetik ortalama,
standart sapma t-testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Ayrıca, açık uçlu
soruların analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırmada dört değişken
olup, bunlar cinsiyet (kadın- erkek), kıdem (1-5, 6-10, 11-15, 16-20, 21 ve
üzeri), mezun olunan alan (sosyal bilgiler, tarih, coğrafya ve sınıf
öğretmenliği) ve öğretmenlerin çalıştıkları kurumlardır (devlet okulları ve
özel okullar).
Araştırma bulguları neticesinde,
cinsiyet değişkenine göre kadın ve erkek öğretmenlerin görüşleri arasında istatistiksel
olarak anlamlı bir fark tespit edilmemiştir. Kıdem değişkenine göre hiçbir
görüşte istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır. Mezun olduğu alana ve çalıştığı kurum göre
bazı boyutlarda anlamlı farklılıklara ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan
öğretmenlerin çoğunluğu bilgisayar teknolojisi ve programı için kurs veya
seminer eğitimi aldığını bildirmiştir. Öğretim materyali hazırlarken bazı
sorunlarla karşılaştıklarını beyan etmişler ve bununla ilgili çözüm önerileri
ortaya koymuşlardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | November 1, 2019 |
Submission Date | October 9, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 2 |
Articles published in the Usak University Journal of Educational Research are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0).