BibTex RIS Cite

Cram School As One Alernative Of Education Place; Eskişehir’s Designed The Story Of First Cram School Building

Year 2013, Volume: 2013 Issue: XVI, - , 01.12.2012
https://doi.org/10.14225/Joh396

Abstract

Education is a social period that provides under chosen and controlled environment’s efficience maximum individual development. Thus,The Education System’ taking place characteristic places need to be in system’s harmony of tool and period. Education buildings: are present reserch that testifies the development of student’ productivity and place’s fantasy that bear the characteristic of being the basic elements of education environment collecting the data sources of education as teacher,student,tool,material and equipment. Nowdays,is being disccused of what will happen with the face of buildings and function of buildings that enter the closure way. But when we see cram school building’s adventure: buildings were waited to give service by changing cram school building as a strange falling building and these buildings could not reach the function because of the immediate shaping used for one period and in the past has been designed and constructed for different function. This article because of contacting people more than education buildings is obliged to increase the productivity of student as being the owner of neccessary spatial fantasy. For The Alternative of Private Education Institution in order not to be the designed sample before themselves in Eskişehir cram school buildings will be tried to make a expansion over designed buildings in 1999 in The Cram School of MAT-FKB that is the model of designing building as a cram school building in continuation and advance because of representation of the First in Eskişehir. Also,this article because of cram school ‘s Closure Period will remain subject of differentation of Face and Fuction of Differentation ‘s Cause. As a building group is aimed to create a document that will keep face to be dissapeard.

References

  • Eğitim felsefesi, http://tr.wikipedia.org/wiki/E%C4%9Fitim#E.C4.9Fitim_felsefesi, erişim tarihi; 02013 Eğitim, http://tr.wikipedia.org/wiki/E%C4%9Fitim, erişim tarihi; 02013 Eğitim Sen bildirisi; “Eğitim hakkı”, IV: Demokratik Eğitim Kurultayı
  • Ana Tema Bildirisi, Aralık 2004, Ankara, http://www.egitimsen.org.tr/ekler/7db7ed8bb48a70d4f5bf7a20f03c07e_ek.pdf erişim tarihi. 9.11.1013 Özsoy, Seçkin. “Eğitim Hakkı: Kendi Dilini Bulamamış Bir Söylem”, Eğitim Bilim Toplum Dergisi, Cilt 2, Sayı 6, , sayfa 58-83, 2004, Ankara http://www.egitimbilimtoplum.com.tr/index.php/ebt/article/view/52/68, erişim tarihi 23.11.2012 Eğitim Sen bildirisi; “Eğitim hakkı”, IV: Demokratik Eğitim Kurultayı
  • Ana Tema Bildirisi, Aralık 2004, Ankara, http://www.egitimsen.org.tr/ekler/7db7ed8bb48a70d4f5bf7a20f03c07e_ek.pdf erişim tarihi. 9.11.1013 Gök, Fatma. “Üniversitelere Girişte Umut Pazarı: Özel Dershaneler”, Eğitim, Bilim, Toplum Dergisi, Cilt 3, Sayı 11, sf 102-110, 2005, İstanbul, http://www.egitimbilimtoplum.com.tr/index.php/ebt/article/view/95/pdf, erişim tarihi 23.11. 2012 Baştürk, Savaş, Doğan, Selçuk, (2010). “Lise öğretmenlerinin özel dershaneler hakkındaki görüşlerinin incelenmesi”. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi cilt 7, sayı 2, sayfa 135-157, 2010 http://www.jhumansciences.com/ojs/index.php/IJHS/article/viewFile/1189/554 erişim tarihi: 24.11.2012 2011 ‐Yükseköğretim Geçiş Sınavı (YGS) http://www.osym.gov.tr/dosya/1-57611/h/3-2010-2011-ygs-sonuclari28042011.pdf sf 18 erişim tarihi; 21.09.2013 2012-Lisans Yerleştirme Sınavları (2012-LYS) Sonuçları http://www.osym.gov.tr/dosya/1-60607/h/2012-lyssayisalbilgiler23072012.pdf erişim tarihi;21.09.2013 2013-Yükseköğretime Geçiş Sınavının (2013-YGS) Değerlendirilmesi http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2013/OSYS/2013-YGSSonucAciklama_Sunum.pdf erişim tarih; 21.09.2013 https://mebbis.meb.gov.tr/kurumlistesi.aspx erişim tarihi; 21.09.2013 http://matfkb.com.tr/index.php?option=com_content&view=article&id=9 0&Itemid=72 erişim tarihi; 21.09.2013 http://mevzuat.meb.gov.tr/html/84.html, Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/84.html, Özel Öğretim Kurumları Standartlar Yönergesi, http://www.egitimmevzuat.com/index.php/201208172693/Yonerge/oezeloeretm-kurumlari-standartlar-yoenerges-17082012-yen.html Nurettin Şimşek, Eğitsel Fizik Mekân Kullanımında Verim ve Etkinliğin Sağlanması, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 28 (2), 329-347, DOI: 10.1501/Egifak_0000000287,Yayın Tarihi: 1995 http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/40/486/5734.pdf, erişim tarihi;25.12.2013

ALTERNATİF BİR EĞİTİM MEKÂNI OLARAK DERSHANELER; ESKİŞEHİR’İN TASARLANMIŞ İLK DERSHANE BİNASININ HİKAYESİ

Year 2013, Volume: 2013 Issue: XVI, - , 01.12.2012
https://doi.org/10.14225/Joh396

Abstract

Eğitim, seçilmiş ve kontrollü bir çevrenin etkisi altında sosyal yeterlilik ve optimum bireysel gelişmeyi sağlayan sosyal bir süreçtir. Bu sebeple eğitim sistemin yer aldığı mekanın özellikleri ile sistemin araç, süreç ve hedeflerinin uyum içinde olması gerekir. Eğitim binaları; öğretmen, öğrenci, araç, gereç ve donanım gibi eğitimin diğer girdi kaynaklarını bir araya getiren, barındıran zorunlu mekanlar olarak, eğitim ortamının en klasik ve temel ögelerinden birisi olma özelliğini taşırken nitelikli mekan kurgusunun, öğrencinin verimliliğini artırdığını kanıtlayan araştırmalar da mevcuttur. Günümüzde kapanma yoluna giren dershanelerin, kentlerde bırakacağı yapılarının işlevi ya da bu yapıların yeni yüzünün ne olacağı tartışılmaktadır. Ama zaten pek çok dershane binasının serüvenine baktığımızda; geçmişte farklı işlevler için tasarlanmış, inşa edilmiş ve bir dönem kullanılmış yapıların yeniden şekillendirilmeye çalışılması ile hemen hepsinin yeni işlevine yetemeyen, yabancı düşen yapılar olarak dershane binasına dönüştürülüp hizmet vermesi beklenmiştir. Bu makale ile pek çok eğitim yapısından daha fazla kişiye temas etmesinden dolayı gerekli mekânsal kurguya sahip olarak öğrenci verimliliğini artırması gerekli neredeyse zorunlu alternatif özel eğitim kurumları olan dershane binalarına Eskişehir’de kendinden önce tasarlanmış örneğinin olmamasından ve Eskişehir’de bir ilki temsil etmesinden dolayı öncü ve devamında dershane binası olarak tasarlanan az miktardaki yapıya da model olan MAT-FKB Dershanesinin 1999 yılında tasarlanmış binası üzerinden bir açılım yapılmaya çalışılacaktır. Ayrıca bu makale de dershanelerin kapanma sürecinden dolayı yüz ve işlev farklılaşması sebebiyle değişikliklere maruz kalacak, bir yapı grubu olarak yok olmaya yüz tutacak dershanelere belge oluşturmayı da hedeflemektedir.

References

  • Eğitim felsefesi, http://tr.wikipedia.org/wiki/E%C4%9Fitim#E.C4.9Fitim_felsefesi, erişim tarihi; 02013 Eğitim, http://tr.wikipedia.org/wiki/E%C4%9Fitim, erişim tarihi; 02013 Eğitim Sen bildirisi; “Eğitim hakkı”, IV: Demokratik Eğitim Kurultayı
  • Ana Tema Bildirisi, Aralık 2004, Ankara, http://www.egitimsen.org.tr/ekler/7db7ed8bb48a70d4f5bf7a20f03c07e_ek.pdf erişim tarihi. 9.11.1013 Özsoy, Seçkin. “Eğitim Hakkı: Kendi Dilini Bulamamış Bir Söylem”, Eğitim Bilim Toplum Dergisi, Cilt 2, Sayı 6, , sayfa 58-83, 2004, Ankara http://www.egitimbilimtoplum.com.tr/index.php/ebt/article/view/52/68, erişim tarihi 23.11.2012 Eğitim Sen bildirisi; “Eğitim hakkı”, IV: Demokratik Eğitim Kurultayı
  • Ana Tema Bildirisi, Aralık 2004, Ankara, http://www.egitimsen.org.tr/ekler/7db7ed8bb48a70d4f5bf7a20f03c07e_ek.pdf erişim tarihi. 9.11.1013 Gök, Fatma. “Üniversitelere Girişte Umut Pazarı: Özel Dershaneler”, Eğitim, Bilim, Toplum Dergisi, Cilt 3, Sayı 11, sf 102-110, 2005, İstanbul, http://www.egitimbilimtoplum.com.tr/index.php/ebt/article/view/95/pdf, erişim tarihi 23.11. 2012 Baştürk, Savaş, Doğan, Selçuk, (2010). “Lise öğretmenlerinin özel dershaneler hakkındaki görüşlerinin incelenmesi”. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi cilt 7, sayı 2, sayfa 135-157, 2010 http://www.jhumansciences.com/ojs/index.php/IJHS/article/viewFile/1189/554 erişim tarihi: 24.11.2012 2011 ‐Yükseköğretim Geçiş Sınavı (YGS) http://www.osym.gov.tr/dosya/1-57611/h/3-2010-2011-ygs-sonuclari28042011.pdf sf 18 erişim tarihi; 21.09.2013 2012-Lisans Yerleştirme Sınavları (2012-LYS) Sonuçları http://www.osym.gov.tr/dosya/1-60607/h/2012-lyssayisalbilgiler23072012.pdf erişim tarihi;21.09.2013 2013-Yükseköğretime Geçiş Sınavının (2013-YGS) Değerlendirilmesi http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2013/OSYS/2013-YGSSonucAciklama_Sunum.pdf erişim tarih; 21.09.2013 https://mebbis.meb.gov.tr/kurumlistesi.aspx erişim tarihi; 21.09.2013 http://matfkb.com.tr/index.php?option=com_content&view=article&id=9 0&Itemid=72 erişim tarihi; 21.09.2013 http://mevzuat.meb.gov.tr/html/84.html, Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/84.html, Özel Öğretim Kurumları Standartlar Yönergesi, http://www.egitimmevzuat.com/index.php/201208172693/Yonerge/oezeloeretm-kurumlari-standartlar-yoenerges-17082012-yen.html Nurettin Şimşek, Eğitsel Fizik Mekân Kullanımında Verim ve Etkinliğin Sağlanması, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 28 (2), 329-347, DOI: 10.1501/Egifak_0000000287,Yayın Tarihi: 1995 http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/40/486/5734.pdf, erişim tarihi;25.12.2013
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hanım Halaç This is me

Publication Date December 1, 2012
Published in Issue Year 2013 Volume: 2013 Issue: XVI

Cite

APA Halaç, H. (2012). ALTERNATİF BİR EĞİTİM MEKÂNI OLARAK DERSHANELER; ESKİŞEHİR’İN TASARLANMIŞ İLK DERSHANE BİNASININ HİKAYESİ. Tarih Okulu Dergisi, 2013(XVI). https://doi.org/10.14225/Joh396
AMA Halaç H. ALTERNATİF BİR EĞİTİM MEKÂNI OLARAK DERSHANELER; ESKİŞEHİR’İN TASARLANMIŞ İLK DERSHANE BİNASININ HİKAYESİ. Tarih Okulu Dergisi. December 2012;2013(XVI). doi:10.14225/Joh396
Chicago Halaç, Hanım. “ALTERNATİF BİR EĞİTİM MEKÂNI OLARAK DERSHANELER; ESKİŞEHİR’İN TASARLANMIŞ İLK DERSHANE BİNASININ HİKAYESİ”. Tarih Okulu Dergisi 2013, no. XVI (December 2012). https://doi.org/10.14225/Joh396.
EndNote Halaç H (December 1, 2012) ALTERNATİF BİR EĞİTİM MEKÂNI OLARAK DERSHANELER; ESKİŞEHİR’İN TASARLANMIŞ İLK DERSHANE BİNASININ HİKAYESİ. Tarih Okulu Dergisi 2013 XVI
IEEE H. Halaç, “ALTERNATİF BİR EĞİTİM MEKÂNI OLARAK DERSHANELER; ESKİŞEHİR’İN TASARLANMIŞ İLK DERSHANE BİNASININ HİKAYESİ”, Tarih Okulu Dergisi, vol. 2013, no. XVI, 2012, doi: 10.14225/Joh396.
ISNAD Halaç, Hanım. “ALTERNATİF BİR EĞİTİM MEKÂNI OLARAK DERSHANELER; ESKİŞEHİR’İN TASARLANMIŞ İLK DERSHANE BİNASININ HİKAYESİ”. Tarih Okulu Dergisi 2013/XVI (December 2012). https://doi.org/10.14225/Joh396.
JAMA Halaç H. ALTERNATİF BİR EĞİTİM MEKÂNI OLARAK DERSHANELER; ESKİŞEHİR’İN TASARLANMIŞ İLK DERSHANE BİNASININ HİKAYESİ. Tarih Okulu Dergisi. 2012;2013. doi:10.14225/Joh396.
MLA Halaç, Hanım. “ALTERNATİF BİR EĞİTİM MEKÂNI OLARAK DERSHANELER; ESKİŞEHİR’İN TASARLANMIŞ İLK DERSHANE BİNASININ HİKAYESİ”. Tarih Okulu Dergisi, vol. 2013, no. XVI, 2012, doi:10.14225/Joh396.
Vancouver Halaç H. ALTERNATİF BİR EĞİTİM MEKÂNI OLARAK DERSHANELER; ESKİŞEHİR’İN TASARLANMIŞ İLK DERSHANE BİNASININ HİKAYESİ. Tarih Okulu Dergisi. 2012;2013(XVI).