Özünde her
marka tüketici ve üretici arasında imzalanan bir sözleşme niteliği taşır.
Üreticiler bir takım vaatler sunmakta ve belirli bir bedel talebinde
bulunmakta, tüketici ise ilgili yararı söz konusu bedele değer buluyorsa
alışveriş gerçekleşmektedir. Vaadin yer almadığı bir marka düşünülemez. Bu
vaatlerin sunuş biçimi çeşitli uzmanlıklar isteyen teknik bir konu olmakla
birlikte, duygu, duygusal yarar, hedef kitlenin belirlenmesi, fiyat
politikaları ve marka gibi unsurlar işin içerisine girmektedir. Bu noktada
işletmelerin hedef pazarındaki tüketicilerin karar alma tarzlarını dikkate
alarak marka yaratma ve yürütme stratejileri devreye girmektedir.
Araştırmadan
elde edilen bulgulara göre işletme tarafından ortaya koyulan tüketici temelli
marka yönetim stratejileri ile tüketicilerin mükemmeliyetçi/yüksek kalite
odaklılık, yönetiminin marka odaklılık-”fiyat=kalite” bilinci, kararsızlık,
moda odaklılık, alışverişten kaçınma, düşünmeden alışveriş-dikkatsizlik ve
fiyat odaklılık karar alma tarzları arasında anlamlı ilişkiler vardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2019 |
Submission Date | August 20, 2019 |
Acceptance Date | August 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |
Editor in Chief: Prof. Dr. Aytekin DEMİRCİOĞLU