Üniversiteye yeni başlayan öğrenciler birçok sorunla karşı karşıya kalmaktadır. Bu sorunlardan biri olan uyum problemlerinin üstesinden gelmek amacıyla oryantasyon programları hazırlanmakta ve uygulanmaktadır. Oryantasyon programlarında kullanılabilecek etkin yöntemlerden biri de yaratıcı dramadır. Çünkü yaratıcı dramanın amaçlarından kendini tanıma, gerçekleştirme ve başkalarıyla iletişim becerisi geliştirme, iş birliği yapabilme-birlikte çalışma becerisi geliştirme; oryantasyon programının kazanımlarını da karşılamaktadır. Bu çalışmada üniversiteye yeni başlayan sınıf öğretmenliği öğrencilerinin yaratıcı drama etkinlikleri ile uygulanan oryantasyon programının etkililiği hakkındaki görüşlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenolojik desen kullanılmıştır. 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Akdeniz bölgesinde yer alan bir devlet üniversitesinde Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı 1. sınıfa başlayan 30 gönüllü öğrenci, araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Yaratıcı drama etkinlikleri “Tanışma, İletişim ve Etkileşim”, “Güven ve Uyum” ile “Üniversite ve Eğitim Fakültesini Tanıma” olmak üzere üç atölyede okulun açıldığı ilk üç gün boyunca toplam 16 saat sürmüştür. Etkinlikler uzman görüşü dahilinde planlanmış ve drama lideri/eğitmeni olan araştırmacı tarafından yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak iki açık uçlu sorudan oluşan yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler fenomenolojik kodlama yapılarak analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre öğrencilerin en başta oryantasyon programına dair olumsuz düşüncelere ve önyargılara sahip oldukları görülmüştür. Buna rağmen yaratıcı drama etkinlikleri ile uygulanan oryantasyon programının öğrencilerin kişisel özelliklerine katkı sağladığı, tanıma ve uyum sürecini kolaylaştırdığı, öğretmenlik mesleğini ve yaratıcı dramayı benimseme konusunda faydalı olduğuna dair görüşler ortaya konulmuştur. Uygulamanın sonunda yaratıcı drama yönteminin oryantasyon programının amaçlarına ulaşmada etkili olduğu görülmüştür.
Students who newly started university confront many different problems. Adaptation problems are the most common of them. University orientation programs are prepared and applied for the students to overcome all these problems. Creative drama is one of the most effective methods of orientation programs. The objectives of creative drama such as self knowledge, self realisation, developing communication skill with the others, and cooperation-developing working together, also provide the gains of orientation programs. In this study, it was aimed at finding out the views of the students who newly started training at the department of primary school teaching at university about orientation program applied with creative drama activities. Phenomenological research design was used in the study. The tool of this research consisted of 30 voluntary students starting the first grade at the department of primary school teaching at a state university in the Mediterranean Region in 2018-2019 academic year. Creative drama activities took 16 hours totaly at three workshops, under the titles of “Meeting, Communication and Interaction”, “Confidence and Adaptation” and “Recognizing the University and Faculty of Education” during the first three days. Activities were planned according to the experts’ opinion and worked out by the researcher, a drama leader/instructor. Structured interview form including two open-ended questions was used as data collection tool. Data were analyzed by using content analysis method. It was observed that students, at first, had some negative thoughts and prejudices about orientation program when we examined the findings of the study. Nevertheless, it was obtained that orientation program which was applied with creative drama activities contributed to the students’ personal characteristics, eased the recognition and adaptation process and was helpful about adapting teaching profession and creative drama. It can be commented that the method of creative drama is efficient at the fruition of the objectives of the research.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2021 |
Submission Date | March 14, 2021 |
Acceptance Date | May 12, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 3 Issue: 5 |
Editor in Chief: Prof. Dr. Aytekin DEMİRCİOĞLU