Research Article
BibTex RIS Cite

Use of Newspapers and Internet in Social Studies Textbooks

Year 2022, Volume: 4 Issue: 7, 657 - 686, 01.10.2022

Abstract

In this study, in order to create a culture of global citizenship, to show that the information acquired at school is relevant in social life, and to raise awareness, the use of newspaper and general network news containing current events and topics in social studies textbooks of 2019 was examined. In the research, one of the qualitative research methods, the document analysis method was used. In the research, fourth, fifth, sixth and seventh grade social studies textbooks used in the 2021-2022 academic year were used as data sources. In the study, newspaper and general network news in the textbooks were determined and analyzed according to learning areas, units, classes and years and presented in tables. The findings show that newspaper and general network news are mostly dated 2018, the most used news source is general network news and the least used news source is newspaper news, the most news source is in the "Global Connections" learning area, and the It has been determined that it belongs to the least "Culture and Heritage" learning area. In addition, it was observed that newspaper news was not included in the 6th grade textbook, only the general network news source was included. Based on all these data, some suggestions were made.

References

  • Aiex, N. K. (1988). Using newspaper as effective teaching tools. ERIC Digest Number 10. 29 Mayıs 2022 tarihinde https://www.ericdigests.org/pre-929/using.htm adresinden alındı
  • Akdağ, H., Oğuz, R., Tatar, O., & Subaşı, Y. (2014). Ortaokul sosyal bilgiler ders kitaplarının güncel olaylar bağlamında öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 49-65.
  • Akdaş, H. B. (2013). Sosyal bilgiler dersinde güncel olaylardan yararlanmanın öğrencilerin karar verme becerilerine etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Arın, D., & Deveci, H. (2008). Sosyal bilgiler dersinde güncel olayların kullanımının öğrenci başarısına ve hatırda tutma düzeyine etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(26), 170-185.
  • Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde Miles-Huberman modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-15.
  • Bayır, Ö. (2010). Sosyal bilgiler dersinde güncel olaylardan yararlanmanın öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Bekiroğlu, O., & Bal, E. (2006). Sanal alemin yerel aktörleri: Konya yerel basını üzerine bir analiz. Selçuk İletişim, 4(2), 71-85.
  • Binbaşıoğlu, C. (2004). Eğitimde günlük olaylar ve öğretimi. Çağdaş Eğitim Dergisi(315), 14-16.
  • Çakır, H. (2007). Geleneksel gazetecilik karşısında internet gazeteciliği. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 123-149.
  • Çelikkaya , T., & Yakar, H. (2015). Sosyal bilgiler programında gazete, dergi ve internet haberlerinin kullanılması. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10(3), 251-270.
  • Demirkaya Gedik, H. (2008). Sosyal bilgiler ders kitaplarında güncel konular. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(1), 117-134.
  • Demirtaş, A., & Barth, J. L. (1997). İlköğretim sosyal bilgiler öğretimi: öğrenci kılavuzu. YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.
  • Deroche, E., Sullivan, B., & Garrett, D. S. (1999). Character matters using newspaper to teach character. Dr.Betty Sullivan & Associates.
  • Deveci, H. (2005). Sosyal bilgiler dersinde gazete kullanımı. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(3), 159-166.
  • Dinç, E., & Acun, A. (2017). Sosyal bilgiler dersinde ekonomi ve sürdürülebilir kalkınma ile ilgili konuların öğretiminde güncel olayların kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(41), 29-46.
  • Doğan Yolgösteren, B. (2020). İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler öğretim programında gazete kullanımı: Sabah gazetesi internet haberlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Erden, M. (2017). Sosyal bilgiler öğretimi. Alkım Kitapçılık Yayıncılık.
  • Eryılmaz, Ö. (2015). Sosyal Bilgiler dersinde güncel olaylardan yararlanmanın öğrencilerin sosyal problemlere duyarlılıklarına etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Forster, N. (1995). The analysis of company documentation. C. Cassell & G. Symon (Eds.), Qualitative methods in organizational research: A practical guide. Sage.
  • Gedik, D. H., & Altun, A. (2011). Sosyal bilgilerde medya okuryazarlığı ve güncel olaylar. B. Tay, & A. Öcal (Ed.), Özel öğretim yöntemleriyle sosyal bilgiler öğretimi içinde (s. 512-550). Pegem A Yayıncılık.
  • Gültekin, M. (1999). Temel eğitim ikinci kademe için alternatif program modelleri. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Gürkan, B. (2009). Sosyal bilgiler eğitiminde güncel olaylar: İlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler eğitiminde güncel olayları ele alış biçimlerinin değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Heitzmann, W. R. (1979). The newspaper in the classroom: What research says to the teacher. National Education Association.
  • Kabapınar, Y. (2014). Kuramdan uygulamaya sosyal bilgiler öğretimi (4. baskı). Pegem Akademi.
  • Kabapınar, Y., & Baysal, N. (2004). İlköğretim hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimine yaşamın kendisini taşımak: Gazete haberinin kullanıldığı bir öğretimin tasarlanması ve değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 10(3), 384- 419.
  • Kaltsounis, T. (1987). Teaching social studies in the elementary school the basics for citizenship. Englewood Cliffs.
  • Kan, Ç., & Demirhan, N. (2019). Güncel olaylarla sosyal bilgiler öğretimi. M. B. Minaz, & M. Sert Ağır (Ed.), Eğitim bilimleri alanında araştırma makaleleri içinde (s. 87-118). Gece Yayınevi.
  • Kee, C. P., İbrahim, F., & Mustaffa, N. (2010). Framing a pandemic: Analysis of malaysan mainstream newspapers in the H1N1 coverage. Journal of Media and Information Warfare, 3, 105-122.
  • Kırçıl , A. G., & Karagüler, T. (2003). Dijital çağda iletişime yeni yaklaşım: Online gazetecilik (Sözlü sunum). Akademik Bilişim Konferansı, Adana
  • Kısakürek, M. A. (1987). Sosyal bilgiler öğretiminin niteliği, kapsamı ve amaçları. B. Özer (Ed.), Sosyal bilgiler öğretimi içinde. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Kısakürek, M. A., & Paykoç, F. (1988). Eğitim araçları. B. Özer (Ed.), Fen bilgisi öğretimi içinde (s. 61-70). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Manning, M. (2001). Using newspaper in class. Teaching Pre K-8, 32(2), 93-95.
  • MEB. (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı. MEB Yayınları.
  • Memişoğlu , H., & Güçin, G. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerine göre güncel konuların öğretimi. International Journal Of Social Sciences and Education Research, 3(4), 1274-1295.
  • Michaelis, J. U., & Garcia, J. (1996). Social studies for children a guide to basic ınstruction (11. baskı). Allyn and Bacon.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2. baskı). Sage Publications.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 4, 5, 6 ve 7. sınıflar). Ankara: http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=354. Munck, C. S. (2007). Using newspapers and news magazines to teach history. A Master’s Project For ED 7999. Wayne State University.
  • Olivares, R., & Lisi-Pawlak, C. (1991). Teaching language minority students through the newspapers. ERIC Digest Number ED367172. Mayıs 29, 2022 tarihinde https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED367172.pdf adresinden alındı
  • Olson, M. (1985). Using the newspaper to teach social studies. For middle grades and up. Dale Seymour Publications.
  • Öztürk, C. (2012). Sosyal bilgiler: Toplumsal yaşama disiplinlerarası bir bakış. C. Öztürk (Ed.), Sosyal bilgiler öğretimi içinde (s. 2-30). Pegem Akademi.
  • Öztürk, C., & Deveci, H. (2011). Farklı ülkelerin sosyal bilgiler öğretim programlarının değerlendirilmesi. C. Öztürk (Ed.), Farklı ülkelerin sosyal bilgiler öğretim programları içinde (s. 1-40). Pegem Akademi Yayınevi.
  • Öztürk, C., & Dilek, D. (2002). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretim programları. C. Öztürk, & D. Dilek (Ed.), Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi içinde (s. 47-81). Pegem Yayıncılık.
  • Öztürk, C., & Otluoğlu, R. (2002). Sosyal bilgiler öğretiminde edebi ürünler ve yazılı materyaller. Ankara : Pegem Yayıncılık.
  • Öztürk, T., & Veziroğlu , K. (2020). Sosyal bilgiler ders kitaplarında güncel olayların kullanım durumu. Karamanoğlu Mehmetbey Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 180-193.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3 baskı.). London: Sage Publications, Inc.
  • Paykoç, F. (1987). Güncel olaylarla belirli gün ve haftaların öğretimi. B. Özer (Ed.), Sosyal bilgiler öğretimi içinde. Anadolu Üniversitesi yayınları.
  • Safran, M. (2011). Sosyal bilgiler öğretimine bakış. B. Tay, & A. Öcal (Ed.), Özel öğretim yöntemleriyle sosyal bilgiler öğretimi içinde (s. 2-16). Pegem A Yayıncılık.
  • Sağlam, H. İ., Bozkan, R. E., & Bozkan, E. (2016). The investigation of primary school teachers’ opinions related to the current events. International Journal of Psychology and Educational Studies, 3(3), 44-49.
  • Smith, D. O. (1963). Current events in the ıntermediate grades of a modern elemantary school (Master's Thesis). Kean University.
  • Sönmez, V. (2005). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi (5. baskı). Anı Yayıncılık.
  • Sözer, E. (1998). Sosyal bilimler kapsamında sosyal bilgilerin yeri ve önemi. G. Can (Ed.), Sosyal bilgiler öğretimi içinde (s. 1-13). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Street, C. (2002). Teaching with the newspaper. Social Studies, 93(3), 131-134.
  • Sunal, S. C., & Haas, M. E. (2002). Social studies for the elementary and middle grades a constructivis tapproach. Allynand Bacon.
  • Süter , Ş. (1996). Medya ve habercilik. Yeni Türkiye Dergisi Medya Özel Sayısı.
  • Tangülü, Z. (2013). 8. sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde gazete kullanımının öğrencilerin bu derse ilişkin tutum ve başarısına etkisi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(5), 779-788.
  • Taşkın, A., & Memişoğlu, H. (2019). Sosyal bilgiler ders kitaplarında güncel konulara yer verilme durumunun incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(2), 559-610.
  • Tokgöz, O. (2019). Temel gazetecilik (14. baskı). İmge Kitabevi Yayınları.
  • Türk Dil Kurumu. (2019). 2022 tarihinde https://www.tdk.gov.tr/tdk/kurumsal/tarihce-2/ adresinden alındı
  • Uyanık , M. (1937). Yeni okulun ders vasıtalarından gazete. Devlet Basımevi.
  • Uygur, M., & Yalpar Yelken, T. (2010). Sosyal bilgiler dersinde grup çalışmasıyla gazete küpürlerinden poster oluşturma tekniğinin öğrenciler üzerindeki etkileri. Milli Eğitim Dergisi, 39(185), 314-327.
  • Ünlüer, G. (2008). Sosyal bilgiler dersinde gazete kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına vetTutumlarına etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ünlüer, G., & Yşaar, Ş. (2012). Sosyal bilgiler dersinde gazete kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 43-57.
  • Yaşar, Ş., & Gültekin, M. (2009). Sosyal bilgiler öğretiminde araç-gereç kullanımı. C. Öztürk (Ed.), Sosyal bilgiler öğretimi demokratik vatandaşlık eğitimi içinde (s. 310-342). Pegem Akademi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12. baskı). Seçkin.
  • Zarrillo, J. J. (2004). Teaching elementary social studies principles and applications. Prentice Hall.

Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Gazete ve Genel Ağ Haberlerinin Kullanımı

Year 2022, Volume: 4 Issue: 7, 657 - 686, 01.10.2022

Abstract

Bu çalışmada küresel vatandaşlık kültürü oluşturmak, okulda edinilen bilgilerin toplumsal yaşamda karşılık bulduğunu göstermek ve farkındalık oluşturmak amacıyla güncel olay ve konuları içeren gazete ve genel ağ haberlerinin 2019 tarihli sosyal bilgiler ders kitaplarındaki kullanım durumu incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden, doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada 2021-2022 eğitim-öğretim yılında kullanılmış dördüncü, beşinci, altıncı ve yedinci sınıf sosyal bilgiler ders kitapları veri kaynağı olarak kullanılmıştır. Çalışmada ders kitaplarında yer alan gazete ve genel ağ haberleri belirlenerek öğrenme alanlarına, ünitelere, sınıflara ve yıllara göre analiz edilerek tablolar halinde sunulmuştur. Araştırmanın sonucunda, gazete ve genel ağ haberlerini en fazla 2018 tarihli olduğu, en çok kullanılan haber kaynağının genel ağ haberi en az kullanılan haber kaynağının ise gazete haberleri olduğu, en fazla haber kaynağının “Küresel Bağlantılar” öğrenme alanına, en az haber kaynağının ise “Kültür ve Miras” öğrenme alanına ait olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca 6. Sınıf ders kitabında gazete haberlerine hiç yer verilmediği, sadece genel ağ haber kaynağına yer verildiği görülmüştür. Tüm bu verilerden hareketle bazı öneriler yapılmıştır.

References

  • Aiex, N. K. (1988). Using newspaper as effective teaching tools. ERIC Digest Number 10. 29 Mayıs 2022 tarihinde https://www.ericdigests.org/pre-929/using.htm adresinden alındı
  • Akdağ, H., Oğuz, R., Tatar, O., & Subaşı, Y. (2014). Ortaokul sosyal bilgiler ders kitaplarının güncel olaylar bağlamında öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 49-65.
  • Akdaş, H. B. (2013). Sosyal bilgiler dersinde güncel olaylardan yararlanmanın öğrencilerin karar verme becerilerine etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Arın, D., & Deveci, H. (2008). Sosyal bilgiler dersinde güncel olayların kullanımının öğrenci başarısına ve hatırda tutma düzeyine etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(26), 170-185.
  • Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde Miles-Huberman modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-15.
  • Bayır, Ö. (2010). Sosyal bilgiler dersinde güncel olaylardan yararlanmanın öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Bekiroğlu, O., & Bal, E. (2006). Sanal alemin yerel aktörleri: Konya yerel basını üzerine bir analiz. Selçuk İletişim, 4(2), 71-85.
  • Binbaşıoğlu, C. (2004). Eğitimde günlük olaylar ve öğretimi. Çağdaş Eğitim Dergisi(315), 14-16.
  • Çakır, H. (2007). Geleneksel gazetecilik karşısında internet gazeteciliği. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 123-149.
  • Çelikkaya , T., & Yakar, H. (2015). Sosyal bilgiler programında gazete, dergi ve internet haberlerinin kullanılması. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10(3), 251-270.
  • Demirkaya Gedik, H. (2008). Sosyal bilgiler ders kitaplarında güncel konular. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(1), 117-134.
  • Demirtaş, A., & Barth, J. L. (1997). İlköğretim sosyal bilgiler öğretimi: öğrenci kılavuzu. YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.
  • Deroche, E., Sullivan, B., & Garrett, D. S. (1999). Character matters using newspaper to teach character. Dr.Betty Sullivan & Associates.
  • Deveci, H. (2005). Sosyal bilgiler dersinde gazete kullanımı. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(3), 159-166.
  • Dinç, E., & Acun, A. (2017). Sosyal bilgiler dersinde ekonomi ve sürdürülebilir kalkınma ile ilgili konuların öğretiminde güncel olayların kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(41), 29-46.
  • Doğan Yolgösteren, B. (2020). İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler öğretim programında gazete kullanımı: Sabah gazetesi internet haberlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Erden, M. (2017). Sosyal bilgiler öğretimi. Alkım Kitapçılık Yayıncılık.
  • Eryılmaz, Ö. (2015). Sosyal Bilgiler dersinde güncel olaylardan yararlanmanın öğrencilerin sosyal problemlere duyarlılıklarına etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Forster, N. (1995). The analysis of company documentation. C. Cassell & G. Symon (Eds.), Qualitative methods in organizational research: A practical guide. Sage.
  • Gedik, D. H., & Altun, A. (2011). Sosyal bilgilerde medya okuryazarlığı ve güncel olaylar. B. Tay, & A. Öcal (Ed.), Özel öğretim yöntemleriyle sosyal bilgiler öğretimi içinde (s. 512-550). Pegem A Yayıncılık.
  • Gültekin, M. (1999). Temel eğitim ikinci kademe için alternatif program modelleri. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Gürkan, B. (2009). Sosyal bilgiler eğitiminde güncel olaylar: İlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler eğitiminde güncel olayları ele alış biçimlerinin değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Heitzmann, W. R. (1979). The newspaper in the classroom: What research says to the teacher. National Education Association.
  • Kabapınar, Y. (2014). Kuramdan uygulamaya sosyal bilgiler öğretimi (4. baskı). Pegem Akademi.
  • Kabapınar, Y., & Baysal, N. (2004). İlköğretim hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimine yaşamın kendisini taşımak: Gazete haberinin kullanıldığı bir öğretimin tasarlanması ve değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 10(3), 384- 419.
  • Kaltsounis, T. (1987). Teaching social studies in the elementary school the basics for citizenship. Englewood Cliffs.
  • Kan, Ç., & Demirhan, N. (2019). Güncel olaylarla sosyal bilgiler öğretimi. M. B. Minaz, & M. Sert Ağır (Ed.), Eğitim bilimleri alanında araştırma makaleleri içinde (s. 87-118). Gece Yayınevi.
  • Kee, C. P., İbrahim, F., & Mustaffa, N. (2010). Framing a pandemic: Analysis of malaysan mainstream newspapers in the H1N1 coverage. Journal of Media and Information Warfare, 3, 105-122.
  • Kırçıl , A. G., & Karagüler, T. (2003). Dijital çağda iletişime yeni yaklaşım: Online gazetecilik (Sözlü sunum). Akademik Bilişim Konferansı, Adana
  • Kısakürek, M. A. (1987). Sosyal bilgiler öğretiminin niteliği, kapsamı ve amaçları. B. Özer (Ed.), Sosyal bilgiler öğretimi içinde. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Kısakürek, M. A., & Paykoç, F. (1988). Eğitim araçları. B. Özer (Ed.), Fen bilgisi öğretimi içinde (s. 61-70). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Manning, M. (2001). Using newspaper in class. Teaching Pre K-8, 32(2), 93-95.
  • MEB. (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı. MEB Yayınları.
  • Memişoğlu , H., & Güçin, G. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerine göre güncel konuların öğretimi. International Journal Of Social Sciences and Education Research, 3(4), 1274-1295.
  • Michaelis, J. U., & Garcia, J. (1996). Social studies for children a guide to basic ınstruction (11. baskı). Allyn and Bacon.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2. baskı). Sage Publications.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 4, 5, 6 ve 7. sınıflar). Ankara: http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=354. Munck, C. S. (2007). Using newspapers and news magazines to teach history. A Master’s Project For ED 7999. Wayne State University.
  • Olivares, R., & Lisi-Pawlak, C. (1991). Teaching language minority students through the newspapers. ERIC Digest Number ED367172. Mayıs 29, 2022 tarihinde https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED367172.pdf adresinden alındı
  • Olson, M. (1985). Using the newspaper to teach social studies. For middle grades and up. Dale Seymour Publications.
  • Öztürk, C. (2012). Sosyal bilgiler: Toplumsal yaşama disiplinlerarası bir bakış. C. Öztürk (Ed.), Sosyal bilgiler öğretimi içinde (s. 2-30). Pegem Akademi.
  • Öztürk, C., & Deveci, H. (2011). Farklı ülkelerin sosyal bilgiler öğretim programlarının değerlendirilmesi. C. Öztürk (Ed.), Farklı ülkelerin sosyal bilgiler öğretim programları içinde (s. 1-40). Pegem Akademi Yayınevi.
  • Öztürk, C., & Dilek, D. (2002). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretim programları. C. Öztürk, & D. Dilek (Ed.), Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi içinde (s. 47-81). Pegem Yayıncılık.
  • Öztürk, C., & Otluoğlu, R. (2002). Sosyal bilgiler öğretiminde edebi ürünler ve yazılı materyaller. Ankara : Pegem Yayıncılık.
  • Öztürk, T., & Veziroğlu , K. (2020). Sosyal bilgiler ders kitaplarında güncel olayların kullanım durumu. Karamanoğlu Mehmetbey Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 180-193.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3 baskı.). London: Sage Publications, Inc.
  • Paykoç, F. (1987). Güncel olaylarla belirli gün ve haftaların öğretimi. B. Özer (Ed.), Sosyal bilgiler öğretimi içinde. Anadolu Üniversitesi yayınları.
  • Safran, M. (2011). Sosyal bilgiler öğretimine bakış. B. Tay, & A. Öcal (Ed.), Özel öğretim yöntemleriyle sosyal bilgiler öğretimi içinde (s. 2-16). Pegem A Yayıncılık.
  • Sağlam, H. İ., Bozkan, R. E., & Bozkan, E. (2016). The investigation of primary school teachers’ opinions related to the current events. International Journal of Psychology and Educational Studies, 3(3), 44-49.
  • Smith, D. O. (1963). Current events in the ıntermediate grades of a modern elemantary school (Master's Thesis). Kean University.
  • Sönmez, V. (2005). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi (5. baskı). Anı Yayıncılık.
  • Sözer, E. (1998). Sosyal bilimler kapsamında sosyal bilgilerin yeri ve önemi. G. Can (Ed.), Sosyal bilgiler öğretimi içinde (s. 1-13). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Street, C. (2002). Teaching with the newspaper. Social Studies, 93(3), 131-134.
  • Sunal, S. C., & Haas, M. E. (2002). Social studies for the elementary and middle grades a constructivis tapproach. Allynand Bacon.
  • Süter , Ş. (1996). Medya ve habercilik. Yeni Türkiye Dergisi Medya Özel Sayısı.
  • Tangülü, Z. (2013). 8. sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde gazete kullanımının öğrencilerin bu derse ilişkin tutum ve başarısına etkisi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(5), 779-788.
  • Taşkın, A., & Memişoğlu, H. (2019). Sosyal bilgiler ders kitaplarında güncel konulara yer verilme durumunun incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(2), 559-610.
  • Tokgöz, O. (2019). Temel gazetecilik (14. baskı). İmge Kitabevi Yayınları.
  • Türk Dil Kurumu. (2019). 2022 tarihinde https://www.tdk.gov.tr/tdk/kurumsal/tarihce-2/ adresinden alındı
  • Uyanık , M. (1937). Yeni okulun ders vasıtalarından gazete. Devlet Basımevi.
  • Uygur, M., & Yalpar Yelken, T. (2010). Sosyal bilgiler dersinde grup çalışmasıyla gazete küpürlerinden poster oluşturma tekniğinin öğrenciler üzerindeki etkileri. Milli Eğitim Dergisi, 39(185), 314-327.
  • Ünlüer, G. (2008). Sosyal bilgiler dersinde gazete kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına vetTutumlarına etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ünlüer, G., & Yşaar, Ş. (2012). Sosyal bilgiler dersinde gazete kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 43-57.
  • Yaşar, Ş., & Gültekin, M. (2009). Sosyal bilgiler öğretiminde araç-gereç kullanımı. C. Öztürk (Ed.), Sosyal bilgiler öğretimi demokratik vatandaşlık eğitimi içinde (s. 310-342). Pegem Akademi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12. baskı). Seçkin.
  • Zarrillo, J. J. (2004). Teaching elementary social studies principles and applications. Prentice Hall.
There are 65 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Articles
Authors

Süleyman Temur 0000-0002-5203-6553

Publication Date October 1, 2022
Submission Date July 7, 2022
Acceptance Date August 16, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 4 Issue: 7

Cite

APA Temur, S. (2022). Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Gazete ve Genel Ağ Haberlerinin Kullanımı. Uluslararası Sosyal Bilimler Ve Eğitim Dergisi, 4(7), 657-686.

www.dergipark.org.tr/usbed


Editor in Chief:  Prof. Dr. Aytekin DEMİRCİOĞLU