The aim of this research is to determine the relationship between the digital game addiction levels of primary school 4th grade students and their time management skills. It is examined whether students' digital game addiction scores and time management skill scores differ according to gender, duration of playing digital games, whether or not they have their own tablet, smart phone and computer, whether there is an internet connection at home and the type of game they prefer. In the research, survey and correlational model, which are quantitative research methods, were used. The study group of the research consists of 4th grade primary school students studying in Gaziosmanpaşa, Küçükçekmece, Üsküdar, Ümraniye, Ataşehir, Beykoz, Sultanbeyli districts in Istanbul in the 2022-2023 academic year. A total of 408 students from 11 public schools and 1 private school participated in the research. Some of the research data were collected online and some face-to-face. Personal information form, Video Games Addiction Scale for Children, Time Management Scale at Primary School Level were used in the research. Data analysis was done with SPSS 22.0 program. T-test and ANOVA were used for independent samples. In the findings, it was determined that there were significant differences in digital game addictions and time management skills of the students participating in the research according to the determined variables. As a result of the research, it was revealed that there was a significant negative relationship between the students' digital game addiction scores and their time management skill scores.
Bu araştırmadaki amaç, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığı düzeyleri ile zaman yönetimi becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Öğrencilerin dijital oyun bağımlılığı puanları ile zaman yönetimi beceri puanlarının cinsiyet, dijital oyun oynama süresi, kendine ait tablet, akıllı telefon ve bilgisayar olma/olmama durumu, evde internet bağlantısının olup olmaması ve tercih ettiği oyun türüne göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmektedir. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden olan tarama ve korelasyonel model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinde Gaziosmanpaşa, Küçükçekmece, Üsküdar, Ümraniye, Ataşehir, Beykoz, Sultanbeyli ilçelerinde öğrenim gören ilkokul 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmaya 11 devlet okulu ve 1 özel okuldan toplam 408 öğrenci katılmıştır. Araştırma verilerinin bir kısmı online bir kısmı yüz yüze toplanmıştır. Ailesinin onay verdiği öğrencilere kişisel bilgi formu, Çocuklar İçin Video Oyunları Bağımlılığı Ölçeği, İlkokul Düzeyinde Zaman Yönetimi Ölçeği dağıtılarak verilerek toplanmıştır. Araştırmaya online olarak katılan öğrencilere ise üç bölümden oluşan form online olarak gönderilmiştir. Formun ilk kısmında kişisel bilgiler olarak yer alan ve araştırmanın bağımsız değişkeni olarak kullanılacak olan demografik bilgiler (cinsiyet, oyun oynama süresi, kendine ait akıllı telefonun olup olmaması, kendine ait tabletinin olup olmaması, kendine ait bilgisayarının olup olmaması, evde internet bağlantısının olup olmaması, geleneksel oyunları veya internet oyunlarını tercih etme durumları) yer almaktadır. Verilerin analizi SPSS 22.0 programı ile yapılmıştır. Bağımsız örneklemler için t-testi ve ANAVO kullanılmıştır. Bulgularda araştırmaya katılan öğrencilerin belirlenen değişkenlere göre dijital oyun bağımlılıklarında ve zaman yönetimi becerilerinde anlamlı farklılıklar olduğu saptanmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin dijital oyun bağımlılığı puanları ile zaman yönetimi beceri puanları arasında anlamlı düzeyde negatif ilişki olduğu ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2023 |
Submission Date | May 12, 2023 |
Acceptance Date | July 21, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 5 Issue: 9 |
Editor in Chief: Prof. Dr. Aytekin DEMİRCİOĞLU