Kurumları birbirinden ayıran en önemli özelliklerden biri kurumsal kimlik unsurlarıdır. Kurumlar, kurumsal kimlik bilgileri ile birlikte halkla ilişkilerin en önemli işlevleri arasında yer alan tanıma ve tanıtma süreçlerini kurum web sayfaları üzerinden yapmaktadırlar. Her kurum gibi toplumda önemli bir işleve sahip olan üniversiteler hizmet verirken daha kaliteli bir kurum haline gelmek amacıyla Yükseköğretim Kalite Kurulu Başkanlığı çerçevesinde akreditasyon sürecine dâhil olmaktadırlar. Üniversitelerin bilimin üretildiği ve yayıldığı kurumlar olarak bilginin hedef kitleye doğru bir şekilde iletilmesi amacıyla kütüphane web sayfalarına önem vermeleri gerekir. Eğitim-öğretim, araştırma ve geliştirme, akademik çalışmalarda önemli bir yere sahip olan kütüphanelerin zenginliği o üniversitelerin zenginliği anlamına gelmektedir. Bu çerçevede çalışmada akredite olan yedi üniversitenin kütüphane web sayfaları kurumsal kimlik açısından incelenmiştir. Çalışma sonucunda kütüphane web sitelerine erişimin genellikle (%86) üniversitelerin web ana sayfalarında bulunan bağlantılar ile gerçekleştiği, kütüphane hakkında, iletişim adresi, e-posta, telefon numarası, konum/yer, personel dizini ve üyelik hizmetleri konusunda bilgilerin tam olarak verildiği belirlenmiştir. Üniversitelerin tümüne yakınında bina hakkında bilgiler, haberler ve etkinlikler ile faks numarası bilgileri verilmiştir. Misyon, kütüphane çalışma saatleri, kütüphane kuralları ve düzenlemeleri ile geri bildirim web sitelerinin %71’inde bulunmaktadır. Genel bilgiler başlığı altında değerlendirilen tarihçe, sık sorulan sorular, kat planı, kütüphanenizi tanıyın, site haritası, fotoğraf galerisi, güncellenme tarihi, kütüphane komitesi bilgilerine web sitelerinde daha nadir rastlanmıştır. Kütüphane web sitelerinde hiç rastlanamayan bilgiler; kütüphane turu, idari faaliyet, ziyaretçi miktarı, web sayacı, yıllık rapor ve emanet dolaplarının kullanımına yönelik bilgilerdir. Çalışmanın diğer sonuçları bulgular bölümünde paylaşılmış, sonuçlar doğrultusunda öneriler sunulmuştur. Çalışmanın bu bağlamda akredite olmayı hedefleyen üniversitelere öneri nitelikte olacağı ifade edilebilir.
yok
yok
yok
The abstract should be written in Times New Roman style without paragraph indentation to give an idea about the whole article. It should be written in 10 pt size, 6 nk from the front and 6 nk from the back should be left. 1.15 line spacing should be used and should contain 100 – 250 words. In this section, brief information should be given about the subject of the article, its method, and the findings obtained in the article. It should be noted that the summary of the article will be read before the overall article and that this will allow for judging the entire article. The abstract should be written in Times New Roman style without paragraph indentation to give an idea about the whole article. It should be written in 10 pt size, 6 nk from the front and 6 nk from the back should be left. 1.15 line spacing should be used and should contain 100 – 250 words. In this section, brief information should be given about the subject of the article, its method, and the findings obtained in the article. It should be noted that the summary of the article will be read before the overall article and that this will allow for judging the entire article. The abstract should be written in Times New Roman style without paragraph indentation to give an idea about the whole article. It should be written in 10 pt size, 6 nk from the front and 6 nk from the back should be left. 1.15 line spacing should be used and should contain 100 – 250 words. In this section, brief information should be given about the subject of the article, its method, and the findings obtained in the article. It should be noted that the summary of the article will be read before the overall article and that this will allow for judging the entire article.
yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Public Relations |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | yok |
Publication Date | October 1, 2023 |
Submission Date | May 15, 2023 |
Acceptance Date | June 20, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 5 Issue: 9 |
Editor in Chief: Prof. Dr. Aytekin DEMİRCİOĞLU